SIA Lāma attīstība ir balstīta uz eksporta apjomu audzēšanu, uzņēmums investē ražošanā un plāno sadarboties ar Skandināvijas dizaina mēbeļu zīmoliem.
Ekonomiskās krīzes laikā 2008. un 2009. gadā, kad mēbeļu realizācijas apjomi vietējā tirgū ievērojami saruka, SIA Lāma būtiski paplašināja eksporta tirgu un palielināja ārvalstīs realizēto preču noietu. Šobrīd uzņēmums ārpus Latvijas robežām realizē aptuveni 90% produkcijas. Nozīmīgākais tirgus ir Zviedrija, Norvēģija un Vācija, tāpat SIA Lāma ražotā produkcija nonāk arī Somijā, Dānijā un Nīderlandē.
Galvenā produkcija, ar kuru uzņēmums 1995. gadā sāka savu darbību, bija virtuves mēbeles. 22 gados produktu portfelis ir ievērojami paplašināts – uzņēmums ražo arī mēbeles vannas istabām, viesistabām, guļamistabām, iebūvējamos skapjus, kā arī interjera priekšmetus no krāsota MDF – līstes, sienas paneļus, dekoratīvās arkas, kāpņu konstruktīvos elementus. 25% no eksportētajām mēbelēm ir virtuves iekārtas. Tāpat uz ārzemēm aizceļo t.s. mājas mēbeles – galdi, kumodes, skapji, garderobes, kā arī dažādi dekoratīvie interjera elementi – sienu paneļi, kāpju renovācijas elementi u.c.
«Fokusējamies uz tā dēvētajām Vecās Eiropas valstīm, kā arī Skandināviju un Beniluksa valstīm. Esam izmantojuši Eiropas Savienības fondu atbalstu un piedalījušies vairākās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras organizētajās tirdzniecības misijās, piemēram, Norvēģijā, Zviedrijā un Dānijā. Kad būsim izsmēluši visas tās iespējas, kas ir tepat tuvumā, noteikti iesim tālāk,» saka SIA Lāma valdes loceklis Pēteris Jonins, norādot, ka jaunu tirgu apgūšana prasa lielus resursus. Uzņēmuma klienti nav gala patērētāji, bet vairumtirgotāji, kuriem ir savs zīmols, un celtniecības kompānijas, kuras īsteno sērijveida projektus. «Mūsu bizness eksporta tirgos ir balstīts uz sadarbības modeli B2B (bizness biznesam),» informē uzņēmuma vadītājs. 10% SIA Lāma ražoto mēbeļu tiek realizētas vietējā tirgū ar zīmolu AB Virtuves. Tās tiek projektētas pēc individuāla pasūtījuma un iegādājamas veikalos Spice Home un mc2.
Visu rakstu Nākotnē mērķē uz augstāku segmentu lasiet pirmdienas, 18.jūnija laikrakstā Dienas Bizness!