Skrienot iepazīt Latvijas kultūru – ar šādu pieredzi Lattelecom Rīgas maratona organizatori piesaista ārvalstu skrējēju interesi, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Šāds koncepts maratonam ļauj izcelties uz citu pasaulē notiekošo skriešanas sacensību fona. Šogad Rīgas maratonā piedalījās 23 tūkstoši skrējēju, no tiem 3000 ārvalstu dalībnieki no 61 pasaules valsts. Salīdzinājumam, – 2007. gadā, kad šī pasākuma organizēšanu no Rīgas domes pārņēma SIA Nords Event Communications, maratonā piedalījās tūkstoš cilvēku un no tiem viesu no citām zemēm bija 115. «Jau tad sajutām, ka šim pasākumam ir potenciāls un ārvalstu skrējēju skaitu iespējams ievērojami palielināt. Tostarp varam būt pievilcīgi tā dēvēto maratonu tūristu acīs,» stāsta SIA Nords Event Communications valdes priekšsēdētājs, Lattelecom Rīgas maratona direktors Aigars Nords. SIA Nords Event Communications pieteicis Lattelecom Rīgas maratonu Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotajam konkursam Eksporta un inovāciju balva kategorijā Eksportspējīgākais komersants mazo komercsabiedrību grupā.
Piesakot Rīgas maratonu starptautiskā līmenī, bija jārēķinās ar spēcīgu konkurenci – Eiropā un pasaulē ik gadus notiek neskaitāmi maratonskrējieni. Piemēram, Ņujorkas maratona pirmsākumos (1970. gadā) tajā piedalījās 100 skrējēju, bet tagad apmēram 40 tūkstoši. «Ja jau Ņujorka 20 gadu laikā spēja ko tādu izdarīt, tad kādēļ gan Rīga nevarētu? 2011. gadā sapratām, ka mums jāsāk sevi pozicionēt ar kaut ko īpašu, un radās doma maratonu papildināt ar kultūru. Dzima sauklis – skrienam ar dziesmu,» atminas A. Nords.
Šajā gadā Rīgas maratona aktivitāte bija Brīvības ielas Kultūras kilometrs, kur skrējējus sveica tautumeitas. Skriešanas un kultūras mijiedarbības potenciāla izmantošana nebūt nav izsmelta. Vēl plašāk apgūstama Brīvības un Krasta iela, kā arī Ķīpsala. Tas esot budžeta un organizatoriska rakstura jautājums.
Visu rakstu Ar kultūras garšu piesaista skrējējus lasiet 20. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.