Inovācijas ne vienmēr nozīmē milzīgus ieguldījumus augstajās tehnoloģijās vai izpētē un attīstībā un reizēm uzņēmumam izrāvienu var nodrošināt idejas «zagšana» no kādas citas jomas, atklāj inovāciju eksperts Hamišs Teilors.
Tas ir viens no vairākiem viņa ieteiktajiem principiem, lai uzņēmums būtu inovatīvs. Šo principu Teilors sauc par «meistarīgu zagli» («master thief»).
«Runa ir par labu «zagšanu». Ja skatāties tikai uz citām kompānijām jūsu nozarē, kā plānojat būt inovatīvs? Redzat tikai šo kompāniju līmeni un varat kļūt tikpat labs kā citi, bet inovāciju izrāviens ir kas cits. Jāskatās uz citām nozarēm,» principu skaidroja Teilors.
Kā piemēru viņš minēja pieredzi aviosabiedrībā British Airways. «Piemēram, kad vēlējāmies ielikt gultas lidmašīnās, devāmies pie tradicionālajiem ražotājiem. Viņi sniedza lekciju, kāpēc viņi ir eksperti sēdekļu ražošanā, bet viņi nederēja šim darbam. Kāpēc? Jo viņi bija pārāk lieli eksperti un zināja visus iemeslus, kāpēc tas nesanāks. Devāmies pie kompānijas, kas ražo interjera priekšmetus luksusa jahtām. Viņi piedāvāja daudz labākas idejas, jo izgatavo priekšmetus mazākām telpām,» stāstīja eksperts.
Ja, piemēram, ir problēmas ar rindām, viņš iesaka izmantot izklaides parku veidotāja Walt Disney Company pieredzi, jo viņi labi tiek galā ar lielo cilvēku plūsmu.
Teilors teica, ka «zog» idejas ne tikai no citām nozarēm, bet arī sporta, mākslas, pakalpojumu jomām. «Ja patiešām vēlaties izrāvienu, jāskatās ārpus pašreizējās vides,» norādīja eksperts.
Teilors dzimis 1960.gadā Zambijā skotu ģimenē. Viņš ieguvis maģistra grādu Sv.Endrū universitātē Skotijā, kā arī maģistra grādu biznesa administrācijā Emorija universitātē Atlantā.
Karjeru Teilors sācis Procter&Gamble Ltd., no 1984.gada līdz 1990.gadam ieņemot dažādus ar zīmolu vadību saistītus amatus. No 1990.gada līdz 1993.gadam viņš strādāja par vadības konsultantu PriceWaterhouse, specializējoties mārketinga efektivitātes jomā.
1993.gadā Teilors tika iecelts par British Airways zīmola vadītāju, savukārt 1997.gadā viņš kļuva par Lielbritānijas Eurostar ģenerālmenedžeri, bet pēc diviem gadiem par Eurostar Group izpilddirektoru. 1999.gada beigās viņš kļuva par Sainsbury's Bank izpilddirektoru, bet pēc tam kļuva par konsultāciju uzņēmuma Vision vadītāju.
2004.gadā Teilors izveidoja savu kompāniju Hamish Taylor Skills Exchange Network, kas palīdz uzņēmumiem izvirzīties, skatoties ārpus pašreizējās vides. Viņš konsultējis tādas kompānijas kā Microsoft, RBS, BAA, Camelot, nland Revenue, Kimberly Clark, Post Office, Ernst and Young, Diageo un Economist.