19. aprīlī vairāk kā 200 dalībnieki no 12 Eiropas valstīm ieradīsies Rīgā, lai pārstāvētu savus uzņēmumus Starptautiskajā skolēnu mācību festivālā un tirdziņā Cits Bazārs.
Pasākuma dienā ikviens interesents tirdzniecības centrā Domina Shopping varēs apskatīt un nopirkt produktus, kurus radījuši jaunieši no Austrijas, Igaunijas, Zviedrijas, Somijas, Lietuvas, Norvēģijas, Itālijas, Īslandes, Nīderlandes, Maltas un Latvijas. Ar Unicef projekta Uplift Youth atbalstu festivālā piedalīsies arī jaunieši no Ukrainas.
“Starptautiskais skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) festivāls ir vieta, kur Latvijas skolēniem ir iespēja paplašināt savu redzesloku, iepazīties ar līdzīgi domājošiem jauniešiem no dažādām valstīm, kurus arī aizrauj uzņēmējdarbība, iegūt kontaktus un smelties iedvesmu savu prasmju un sava produkta attīstībai,” pauž festivāla organizators, izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia” vadītājs Jānis Krievāns.
Latviju konkursā pārstāvēs 22 skolēnu mācību uzņēmumi. Automātiskā augu laistīšanas sistēma, krūžu paliktņi, kas izgatavoti no kafijas biezumiem, transformējama depozīta pudeļu uzglabāšanas tvertne, trifeles no paipalu olu čaumalām ir tikai dažas no inovatīvām un ilgtspējīgām biznesa idejām, ko pasākumā prezentēs Latvijas skolu pārstāvji.
Pasākumu jebkurš interesents varēs apmeklēt 19. aprīlī tirdzniecības centrā Domina Shopping no plkst. 11.00 līdz 16.00.
Tirdzniecības centra “Domina Shopping” direktore Dina Bunce: “Veiksmīga tirdzniecības centra piedāvājums nav iedomājams bez starptautisku zīmolu precēm, tamdēļ ar prieku uzņemsim pie sevis ciemos jaunos un uzņēmīgos jauniešus no visas Eiropas. Vienas dienas garumā un, visdrīzāk, ka pirmo reizi savā dzīvē viņi izmēģinās pašu radīto preču tirdzniecību eksporta tirgū, sajutīs veselīgu konkurenci un peļņas garšu. Atbalstīsim jauniešus viņu centienos, jo kurš gan zina, varbūt pēc dažiem gadiem kāds no viņiem kļūst par globāli atpazīstama zīmola veidotāju, kas radies tieši pateicoties dalībai Citā Bazārā”.
Skolēnu veikumu izvērtēs īpaši izveidota biznesa profesionāļu un akadēmisko spēku žūrija, kas izvēlēsies labākos sešās kategorijās - inovatīva biznesa ideja, sociāli atbildīgs bizness, labākā pārdošanas komanda, labākais stends, labākā video reklāma un 2023. gada labākais skolēnu mācību uzņēmums. Festivāla galvenās balvas ieguvēju, kas tiks atzīts par 2023. gada labāko skolēnu mācību uzņēmumu, noteiks pēc visās kategorijās saņemtā lielākā punktu skaita.
Vērtētāju vidū būs Ekonomikas ministrijas, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK), Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK), Latvijas Bankas, Balcia insurance, Swedbank Latvia, RISEBA, Rīgas Tehniskās universitātes, Domina Shopping, Altum, Printful, FactSet un citu uzņēmumu pārstāvji.
Starptautiskais SMU festivāls International Student Company Festival Rīgā norisināsies divas dienas - no 18. – 19 . aprīlim, un tas tiks atklāts ar konferenci, kurā piedalīsies projektā iesaistītie skolēni un pedagogi, veidojot savstarpējos kontaktus un daloties uzņēmējdarbības veicināšanas pieredzē.
Festivālu Rīgā jau 13. gadu organizē lielākā Latvijas izglītības organizācija Junior Achievement Latvia (JA Latvia).
Pasākumu atbalsta tirdzniecības centrs Domina Shopping, Balcia Insurance, FactSet, Magnetic Latvia un Unicef. Informatīvie atbalstītāji Delfi.lv, Inbox.lv un izdevniecība Dienas Mediji.