Jaunākais izdevums

Vairāk nekā 40 skolēnu mācību uzņēmumi no Latvijas, Austrijas, Igaunijas, Zviedrijas un Maltas piedalīsies Starptautiskajā skolēnu mācību uzņēmuma (SMU) festivāla tirdziņā “Cits Bazārs”, kas norisināsies šī gada 28. februārī Rīgā, tirdzniecības centrā Domina Shopping.

Pasākuma laikā no plkst. 11.00 līdz 16.00 ikviens apmeklētājs varēs apskatīt, iepazīt un iegādāties jauniešu radītus, inovatīvus produktus.

Automātiskā augu laistīšanas sistēma, spēles dažādu sociālo problēmu risināšanai un veselīgu uztura paradumu veicināšanai, viedierīces, rotaļlietas, uz tehnoloģijām balstīti sadzīves priekšmeti, virtuves instrumenti, rotas un apģērbi no otrreiz pārstrādātām izejvielām, inovatīvs brokastu risinājums, ilgtspējīga piezīmju grāmata ar akrila lappusēm un pat mākslīgā āda, kas izveidota no bioloģiskas izcelsmes produktiem, svečturi ar smaržu, – tās ir tikai dažas no inovatīvām un ilgtspējīgām biznesa idejām, ko festivāla ietvaros prezentēs gan mūsu pašu jaunieši no 24 skolēnu mācību uzņēmumiem Latvijā, gan jaunieši no citām valstīm. Ar visām SMU idejām iespējams iepazīties ŠEIT.

“Dalība festivālā ir iespēja jaunajiem uzņēmējiem iegūt papildu motivāciju savas biznesa idejas tālākai attīstīšanai, pārbaudīt spēkus starptautiskā vidē un asināt konkurētspēju. Vienlaikus šī ir vieta, kur ar kontaktiem var apmainīties līdzīgi domājoši Eiropas jaunieši, kurus vieno interese par uzņēmējdarbību” - saka Junior Achievement Latvia vadītājs Jānis Krievāns.

“Jaunieši ir mūsu nākotne – viņi ir radoši, talantīgi, drosmīgi. Viņi ir tie, kas nebaidās īstenot drosmīgas idejas, kas rada un turpinās radīt aizvien jaunas, inovatīvas un ilgtspējīgas lietas, tādējādi padarot mūsu visu ikdienu daudz ērtāku, bet vidi – pieejamāku un zaļāku. Jauniešu vēlme sevi realizēt uzņēmējdarbībā un attieksme, ar kādu viņi tam pieiet, nenoliedzami ir ļoti labs signāls arī vietējam biznesam un tā turpmākai attīstībai. Turklāt izmēģināt spēkus uzņēmējdarbībā jau skolas laikā no pašiem pamatiem – no idejas līdz produktu radīšanai un tirdzniecībai – ir lieliska pieredze, un man ir patiess prieks, ka tieši Domina Shopping ir tā vieta, kur tiekas jaunie uzņēmēji un, iespējams, viņu pirmie klienti,” gandarījumu par pasākuma norisi pauž tirdzniecības centra Domina Shopping direktore Dina Bunce.

Skolēnu veikumu izvērtēs īpaši izveidota biznesa profesionāļu un akadēmisko spēku žūrija, kas izvēlēsies labākos sešās kategorijās – labākais stends, inovatīvākais produkts, sociāli atbildīgs uzņēmums, labākā pārdošanas komanda, labākā video reklāma, labākais uzņēmums. Starptautiskajā SMU festivāla galvenās balvas ieguvēju, kas tiks atzīts par 2024. gada labāko skolēnu mācību uzņēmumu, noteiks pēc visās iepriekš minētajās kategorijās saņemtā lielākā punktu skaita. Vērtētāju vidū būs Swedbank, AgencyJR, Ads That Scale, LIAA, Rīgas Tehniskā universitāte, FactSet, Riga Business School, Biznesa augstskola Turība, Domina Shopping, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera, Balcia Insurance, Show and Tell, Labs of Latvia un citu uzņēmumu pārstāvji.

Starptautiskais SMU festivāls (International Student Company Festival) Rīgā norisināsies divas dienas - 27. un 28. februārī un tiks atklāts ar konferenci Bellevue Park Hotel Riga viesnīcā, kurā piedalīsies iesaistītie skolēni un pedagogi, lai veidotu savstarpējos kontaktus un dalītos uzņēmējdarbības veicināšanas pieredzē. Savukārt 28. februārī no plkst. 11.00 līdz 16.00 tirdzniecības centrā “Domina Shopping” ikvienam interesentam būs iespēja apmeklēt SMU tirdziņu “Cits Bazārs”, kas ir daļa no šī festivāla un kur varēs apskatīt un iegādāties produktus, kurus radījuši jaunieši no piecām Eiropas valstīm. Vienlaikus festivāla ietvaros tiks īstenotas dažādas aktivitātes skolēniem, lekcijas skolotājiem, SMU prezentācijas un biznesa PITCH, starptautiskā tīklošanās u.tml., kā arī apbalvošanas ceremonija un noslēguma ballīte.

Festivālu Rīgā jau 14. gadu organizē lielākā Latvijas izglītības organizācija Junior Achievement Latvia (JA Latvia). Pasākumu atbalsta tirdzniecības centrs Domina Shopping, FactSet, Magnetic Latvia un Informatīvie atbalstītāji Delfi.lv, Clear Channel un Dienas Mediji.

Vairāk informācijas par Starptautisko skolēnu mācību uzņēmumu festivālu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šonedēļ startēs skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) programmas pasākumu cikls reģionos, kura ietvaros sešās Latvijas pilsētās notiks izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia” kopā ar Fonds AUGT organizētie skolēnu tirgošanās pasākumi “Cits Bazārs”.

Tajos skolu jaunieši apmeklētājiem prezentēs un pārdos pašu radītus produktus, tādā veidā gūstot reālu uzņēmējdarbības pieredzi.

Starp skolēnu radītajiem oriģinālajiem izstrādājumiem pircēji varēs iegādāties suvenīrus, rotaslietas, izglītojošas spēles un rotaļlietas, preces mājsaimniecībai un skaistumam, kā arī veselīgus našķus un vēl citas daudzveidīgas un interesantas preces. “Cits Bazārs” sniedz jauniešiem iespēju mācīties, attīstīt savas idejas un sagatavoties nākotnes darba tirgum vai sava uzņēmuma izveidei.

Pirmais reģionālais “Cits bazārs” notiks jau 13. februārī Gulbenē, kam sekos pasākumi: 01. martā – Talsos, 15. martā – Jūrmalā, 22. martā – Siguldā, 29. martā – Viļānos un 12. aprīlī – Bauskā.“

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 7. decembrī, tirdzniecības centrā “Domina Shopping” notiks ikgadējais izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia” un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotais Latvijas skolēnu mācību uzņēmumu Ziemassvētku gadatirgus “Cits Bazārs”.

Tajā pašu radītas preces un oriģinālas Ziemassvētku dāvanas apmeklētājiem piedāvās 270 skolēnu mācību uzņēmumu no visas Latvijas.

Pasākuma laikā pircēji varēs iegādāties praktiskas un tradicionālas preces kā, piemēram, rotaslietas, rotaļlietas, galda spēles, pašu gatavotus pārtikas produktus, sveces, koka izstrādājumus un citus oriģinālus suvenīrus. Vienlaikus apmeklētājiem būs iespēja iepazīties arī ar unikāliem un inovatīviem skolēnu radītiem produktiem, piemēram, īpaši izstrādātu sildītāju ātrai slapju apavu žāvēšanai, lādētāju, kas viedierīces uzlādē ar saules enerģiju, un iekārtu, kas palīdz ātri stenografēt tekstu latviešu valodā.

Šie un daudzi citi radoši risinājumi atspoguļo skolēnu spēju domāt inovatīvi un radīt praktiskus, ilgtspējīgus risinājumus mūsdienu vajadzībām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā nedēļas nogalē, 8. martā, tirdzniecības centrā “Domina Shopping” norisināsies ikgadējais izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia” un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras kopīgi rīkotais pavasara skolēnu mācību uzņēmumu pasākums CITS BAZĀRS, kur ar pašu radītiem produktiem tirgosies 270 labākie Latvijas skolēnu mācību uzņēmumi.

Rokassprādze ar iebūvētu lādētāju, filca ziepes no dabīgas vilnas roku kopšanai un UV starojuma apavu žāvētājs ir tikai daži no produktiem, ko līdzās skaistumkopšanas, interjera, pārtikas, rotaļlietu un tehnoloģiju precēm varēs atrast Citā Bazārā.

“Šogad jauniešu interese ir lielāka, nekā spējam uzņemt Citā Bazārā – saņēmām 450 pieteikumus, bet tirdzniecības centrā “Domina Shopping” būs sastopami 270 skolēnu mācību uzņēmumi. Tas apliecina, ka jaunieši ir gatavi izmēģināt savus spēkus un piedāvāt savus izstrādājumus reālā biznesa vidē – tirdzniecības centrā. Tikpat svarīgi viņiem ir arī atrast atsaucīgus pircējus, ar kuriem sarunās var attīstīt komunikācijas un pārdošanas prasmes, gūstot vērtīgu pieredzi turpmākajai uzņēmējdarbībai. Tāpēc sestdien ikviens ir aicināts apmeklēt pasākumu un atbalstīt jaunos uzņēmējus,” saka izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia” vadītājs Jānis Krievāns.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valmieras Kultūras centrā 14.februārī norisināsies Junior Achievement Latvia skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) reģionālais pasākums “Cits Bazārs”, kurā pašu radītas preces apmeklētājiem piedāvās 85 skolēnu mācību uzņēmumi no Vidzemes, Latgales, Zemgales un Rīgas reģiona.

Pasākuma laikā pircēji varēs iegādāties preces, piemēram, skaistumkopšanas produktus, pārtikas produktus, bižutēriju un citus suvenīrus, kā arī pārliecināties par jauniešu inovāciju prasmēm, apskatot unikālus, funkcionāla dizaina priekšmetus – IT tehnoloģijas un galda spēles.

No Valmieras Tehnikuma šogad piedalīsies mācību uzņēmumi, kas piedāvās gan pārtikas produktus, gan dažādas inovatīvas un sociālās spēles: • SMU “Sweet Fantazy” – piedāvā unikālu saldējumu, kas pārsteigs ar garšu un oriģinalitāti.• SMU “Atmiņu Pasaule” – piedāvā spēli, kurā izmantotas dažādas ģeometriskas figūras ar atšķirīgu materiālu, krāsu un izmēru. Spēlē iekļautas arī kartītes ar uzdevumiem, kur atbilžu vietā jāizvēlas figūra, kas visvairāk asociējas ar spēlētāju.• SMU “Play Lay” – piedāvā galda spēli, kas palīdz apgūt latviešu valodas un vēstures zināšanas citu tautību cilvēkiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikko kā aizvadītajā Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) tirgošanās pasākumā CITS BAZĀRS pasniegtas balvas labākajiem jaunajiem uzņēmējiem. Pasākums norisinājās tirdzniecības centrā "Domina Shopping", kur ar pašu radītiem produktiem tirgojās 270 skolēnu mācību uzņēmumi no Latvijas, Igaunijas un Somijas.

Pasākumu organizē izglītības organizācija Junior Achievement Latvia (JA Latvia) sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA).

Bazāra ietvaros jauniešus vērtēja ne tikai pircēji, bet arī 39 biznesa profesionāļi no uzņēmumiem, akadēmiskajām struktūrām, finanšu sektora un valsts pārvaldes, pasniedzot balvas 9 kategorijās.

Kategorijā "SMU biznesa potenciāls" vidusskolu grupā uzvarēja un balvu no Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras saņēma Valmieras Valsts tehnikuma skolēnu SMU "E-Crot", kuru izstrādātie elektroniskie identifikatori palīdz automatizēti apkopot datus par mājlopiem. Pamatskolu grupā šajā kategorijā uzvarēja SMU "PLASTL" no Cēsu Valsts ģimnāzijas, kas pēc pasūtījuma rada telpiskus objektus, veidotus ar 3D printeri.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksporta uzsākšanai un attīstībai jaunās valstīs ļoti būtisks ir valsts atbalsts, tādēļ Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) īsteno Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu “Atbalsts MVU inovatīvās uzņēmējdarbības attīstībai”.

Projektā, kurā uzņēmējiem pieejams atbalsts 61,5 miljonu eiro apmērā, ir trīs galvenie atbalsta virzieni – atbalsts eksportam, biznesa inkubācijai un inovāciju motivācijai. 2024. gadā kopumā grantu atbalstu saņēma 335 uzņēmumi, bet nefinansiālo atbalstu – 370. Tāpat atbalstīti 125 jauni uzņēmumi, bet inkubācijas programmas atbalstu saņēma 177 uzņēmumi.

“Latvijas ekonomiskā izaugsme vistiešākajā veidā ir atkarīga no eksporta apjoma. Šobrīd eksportējam ap 70% no IKP, taču šis rādītājs būtu jākāpina līdz 80%. Tādēļ aicinām uzņēmējus būt drosmīgiem, izmantot valsts atbalstu un iesaistīties jaunu tirgu apguvē. Šogad LIAA piedāvā vairāk nekā 50 dažādas izstādes un tirdzniecības misijas ārvalstīs, kur iespējams meklēt jaunus sadarbības partnerus. Jau martā kopā ar Ekonomikas ministru dosimies uz Izraēlu, maijā plānota liela tirdzniecības misija uz Japānu, kur izstādē EXPO par godu Latvijas dienai organizējam plašu biznesa programmu, bet rudenī aicināsim uzņēmējus uz Vāciju un ASV, kas Latvijai šobrīd ir ļoti nozīmīgi eksporta tirgi,” uzsver LIAA direktore Ieva Jāgere.