Finanšu ministrija projektu vēl tikai vērtē; ne visiem pieejami pat esošie skaitļi, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Kaut arī Finanšu ministrija (FM), atbildot uz DB jautājumiem, norāda, ka dzelzceļa elektrifikācijas projekts ir ļoti nozīmīgs un vērienīgs gan finansējuma apmērā, gan ietekmē uz vidi un tautsaimniecību, vēl piecas darba dienas pirms tam, kad valdībai jāspriež par šo 1,3 mljrd. vērto projektu, ministrija nevar par to paust argumentētu viedokli. Kā skaidro FM Komunikācijas departamenta vecākā eksperte Lauma Silakaktiņa, ministrija tikai 18. oktobrī saņēmusi ierobežotas pieejamības Satiksmes ministrijas (SM) ziņojuma projektu, kas noteiktā kārtībā tiks izskatīts. Ziņojumam pievienota plaša papildu informācija, kuru vēl nepieciešams izvērtēt. Pēc procesā iesaistīto teiktā, tomēr ir maz ticams, ka jautājumu varētu skatīt jau 25. oktobrī.
FM norāda, ka 2014.‒2020. gada plānošanas perioda darbības programma Izaugsme un nodarbinātība paredz iespēju no Kohēzijas fonda līdzfinansēt šādu lielu projektu. Šobrīd notiek minētā projekta sagatavošana, tostarp sadarbībā ar Eiropas Komisijas JASPERS ekspertiem, lai nodrošinātu kvalitāti lēmumu pieņemšanā. Minēto projektu plānots īstenot ar ilgtspējīgas, videi draudzīgas transporta sistēmas attīstīšanai paredzēto Eiropas Savienības fondu finansējumu dzelzceļa jomā.
FM valsts sekretāra vietnieks Armands Eberhards ne noliedz, ne apstiprina par projekta gaitu informēto DB avotu teikto, ka FM un JASPERS pārstāvji ar VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) nolīgto konsultantu Ernst & Young (EY) līdz šim iesniegtajiem aprēķiniem pagaidām nav sajūsmā. Noprotams, ka esošie skaitļi līdz šim nav pārliecinājuši ne ierēdņus Rīgā, ne ekspertus Briselē, ka elektrifikācijai ir pietiekams pamatojums, lai saņemtu iekārotos 347 milj. eiro Kohēzijas fonda līdzfinansējuma.
Visu rakstu Dzelzceļa elektrifikācijas aprēķini nepārliecina lasiet 21. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.