Latvijā audzis sarunu karšu izmantotāju skaits, visvairāk jeb 700 tūkst. ir Zelta Zivtiņai.
Vislielākā artava sarunu karšu jomā ir mobilo sakaru operatoram Tele2, jo Zelta Zivtiņai (ZZ) šobrīd ir mazliet vairāk nekā 700 tūkst. klientu. Lai arī ir novērojama zināma mainīgā daļa, DB atzīmē Zelta Zivtiņas zīmola vadītāja Alise Avota, ZZ karšu skaits ir saglabājies stabils jau vairākus gadus. Taču kopējais iedzīvotāju skaits Latvijā samazinās, līdz ar to var secināt, ka sarunu kartes iedzīvotāji izmanto aktīvāk. Arī Latvijas Mobilā telefona (LMT) viceprezidents Ingmārs Pūķis DB norāda, ka pēdējā laikā ir vērojams LMT sarunu kartes OKartes lietotāju skaits pieaugums. Savukārt Bites karti ik mēnesi uzsāk lietot par 40% vairāk klientu, nekā tas bija gada sākumā, DB stāsta Bite Latvija mārketinga vadītāja Kristīne Britāne. Kopumā Latvijā ir aptuveni 2,55 milj. mobilo sakaru lietotāju. Sarunu karšu artava no kopējā mobilo sakaru lietotāju skaita varētu būt aptuveni 35-40%. «Latvijā sarunu kartes iedzīvotāji izmanto daudz vairāk nekā vidēji Eiropā,» DB sacīja Latvijas Telekomunikāciju asociācijas izpilddirektors Jānis Lelis.
«Līdzīgi kā ar jebkuru citu dzīves vajadzību dažādu faktoru ietekmē mainās lietotāju paradumi un vajadzības arī attiecībā uz mobilajiem sakariem. Šobrīd viens no dominējošiem faktoriem ir izmaksu kontrolēšana un samazināšana. Tajā pašā laikā zvanu un īsziņu apjoms ir pieaudzis,» tendences sarunu karšu jomā raksturo I. Pūķis.
«Priekšapmaksas piedāvājumos - klasisko tarifu plānu vietā parādās kombinēti piedāvājumi, hibrīdprodukti starp priekšapmaksu un pēcapmaksu,» novērojusi A. Avota. Tendences piedāvājumos ir cieši saistītas ar tehnoloģiju attīstību un klientu paradumu maiņu. «Šībrīža tendences mobilo sarunu karšu tirgū rāda, ka izteikts zvanu dalījums - savs tīkls pret citiem tīkliem kļūst arvien mazāk aktuāls, tādēļ šobrīd jaunajos piedāvājumos pārsvarā ir izlīdzināta tarifikācija neatkarīgi no tīkla. Operatori savus pamatpakalpojumus apaudzē ar papildu iespējām. Piemērs ir pakalpojumu pakas - SMS, zvani, kur piedāvājums ir uz īsāku laiku ar neierobežotu vienību skaitu vai tiek tirgots noteiktu vienību skaits, kas izmantojams ilgākā termiņā,» DB stāsta ZetCom valdes priekšsēdētājs Artūrs Freimanis. ZetCom, kas darbojas mobilo sakaru tirgū ar zīmolu Amigo, šobrīd ir 100 tūkst. klientu. Pērno gadu ZetCom noslēdza ar 5,8 milj. Ls apgrozījumu. LMT apgrozījums pērn bija 125,63 milj. Ls, peļņa - 30,4 milj. Ls. Tele2 pērn apgrozīja 93,75 milj. Ls, bet operatora peļņa bija 21,33 milj. Ls. Bite Latvija apgrozījums 2010. gadā bija 27,3 milj. Ls, bet zaudējumi - 8,55 milj. Ls.