Sadarbībā ar RŽD Logistika (RŽDL) veicinās kravu plūsmu starp Āziju un Eiropu , piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Kopuzņēmums nākotnē mainīs Latvijas tranzīta un loģistikas biznesu kopumā, par SIA Liepājas naftas tranzīts (LNT) saka bijušais satiksmes ministrs Ainārs Šlesers. Viņam un bijušā premjera Andra Šķēles ģimenei pastarpināti (caur citiem uzņēmumiem) pieder daļas SIA Locomotive Traction Operator, kas ir 50% LNT daļu īpašnieks. Savukārt 50% LNT pieder RZDL Multimodal B.V. (Nīderlande), kas ir saistīta ar RŽD Logistika, kura nule kā nākusi klajā ar paziņojumu par 50% LNT daļu iegādi.
Vārti uz Eiropu
RŽDL norādījusi, ka LNT ir licencēts dzelzceļa pārvadātājs. Līdztekus valsts a/s Latvijas dzelzceļš meitas sabiedrībai SIA LDz Cargo un diviem privātajiem dzelzceļa operatoriem a/s Baltijas ekspresis un a/s Baltijas tranzīta serviss, arī LNT ir licene dzelzceļa pārvadājumiem. Valsts dzelzceļa administrācijas direktors Juris Iesalnieks gan norāda, ka pārvadājumu veikšanai uzņēmumam nepieciešams t. s. drošības sertifikāts. Tas gan esot tikai tehnisks dokuments, kas apliecina uzņēmuma gatavību pārvadājumiem, proti, atbilstību Latvijas un Eiropas tehniskajām un drošības prasībām. RŽDL stratēģiskie projekta mērķi, iesaistoties šajā projektā, ir noieta tirgus paplašināšanās un vienotas pārvadājumu ķēdes izveide Latvijas ostu virzienā. Tas došot uzņēmumam iespēju nodrošināt tranzīta kravu ritmisku plūsmu uz Eiropu.
Tas, ka pēdējā laikā bija vērojami (kravas vilcienu) sastrēgumi gan Latvijas, gan Krievijas teritorijā, vairāk nekā 25 naftas produktu un ogļu vilcieniem bloķējot satiksmi un apgrūtinot kravu piegādi ostām, tikai parāda, ka esošā dzelzceļa kapacitāte netiek pietiekami efektīvi izmantota. Savukārt citā laikā vērojams nepietiekams infrastruktūras noslogojums. Zīmīgi, ka sarežģījumi ir ne tikai ziemas sezonā, kad pārvadājumus kavē Rīgas jūras līča aizsalšana, bet pat normālos laika apstākļos vērojami sastrēgumi. «Tas rada lielus zaudējumus kopējai loģistikas ķēdei,» uzsver A. Šlesers.
Kā daļai no Apvienotās transporta–loģistikas kompānijas (Krievijas, Kazahstānas un Baltkrievijas dzelzceļu kopuzņēmums) viena no RŽDL prioritātēm ir biznesa attīstība Eiropā un Āzijā. Iepriekš šī mērķa labad tika nodibināta a/s Euro Rail Trans (ERT, šobrīd viens no valdes locekļiem ir A. Šlesers). Savukārt ieiešana LNT turpinot šo stratēģiju, lai izietu uz Eiropas multimodālo pārvadājumu tirgu, norādījis RŽDL ģenerāldirektors Pāvels Sokolovs. DB jau rakstījis, ka ERT pati savulaik centās iegūt dzelzceļa operatora licenci.
Visu rakstu Attīstīs Latvijas loģistikas koridoru lasiet 10. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.