Pārtika

Db.lv lasītāji norāda uz zīmolu Laima un Leica vizuālo identitāšu līdzību

Lelde Petrāne,05.02.2016

Jaunākais izdevums

Latvijas saldumu zīmols Laima vakar pavēstīja, ka, stiprinot zīmola konkurētspēju, izstrādāta jauna vizuālā identitāte. Taču portāla Db.lv lasītāji pauž izbrīnu par Laimas jaunās identitātes līdzību ar zīmola Leica logo. Arī tajā balti burti izvietoti uz sarkana apļa.

Orkla Confectionery & Snacks Latvija pārstāve Inese Blaune, vaicāta, vai logo līdzība neradīs kādas problēmas turpmākajā darbībā, kā arī, vai, izstrādājot jauno logo, bija zināma šī līdzība, biznesa portālam Db.lv sniedza sekojošu skaidrojumu:

«Izstrādājot saldumu zīmola Laima jauno vizuālo identitāti, veicām apjomīgu izpēti. Viens no tās mērķiem bija salīdzināt zīmola vēsturisko un mūsdienu nozīmi. Rezultātā tika pieņemts lēmums apvienot elementus no trim nozīmīgiem Laimas periodiem. Pamatā saglabāts lakoniskais mūsdienu raksts, kas papildināts ar vijīgo līniju no pirmā Laimas logotipa, kas radīts vēl pagājušā gadsimta divdesmitajos gados. Līnija zīmei piešķir atraktivitāti un reizē pauž atvērtību, atdarinot smaidu. Arī logo krāsas izvēle ir likumsakarīga, jo tieši sarkanā ir bijusi Laimai raksturīgā krāsa vairāk nekā 40 gadus tās pastāvēšanas vēsturē.

Ieviešot jaunu Laimas vizuālo identitāti, mūsu mērķis bija turpināt zīmola Laima gadu desmitos uzkrātās tradīcijas, bet vienlaikus piešķirt zīmolam jaunu, spilgtāku un vitālāku vizuālo veidolu, viennozīmīgi saglabājot zīmola unikalitāti. Tas darīts ar mērķi stiprināt Laimas zīmola konkurētspēju.

Laimas logotips ir redzamākais un viens no galvenajiem zīmola aktīviem. Citi zīmola aktīvi ir unikālā Laimas šokolādes garša, Izvēlies mīlestību koncepts un citi, kas ir ne mazāk svarīgi.»

Leica komentāru biznesa portālam Db.lv vēl nav izdevies iegūt.

Jaunā Laimas vizuālā identitāte būs vienota visam Laimas produktu sortimentam, Laimas saldumu veikaliem un Laimas šokolādes muzejam. Vizuālās identitātes nomaiņas process ir uzsākts un tas notiks pakāpeniski.

Kā liecina internetā pieejamā informācija, ar Leica zīmolu darbojas četras neatkarīgas kompānijas. Leica Camera AG, uz kuras logo līdzību ar Laimas jauno vizuālo identitāti norāda Db.lv lasītāji, ir starptautiskā līmenī strādājošs premium segmenta fotoaparātu un sporta optikas produktu ražotājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

“Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro” – augstākā līmeņa fotogrāfijas, šokējošas mākslīgā intelekta izdarības

Rakstu sagatavojis neatkarīgs žurnālists R. Kažimėkas,03.10.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēsture atkārtojas: iepriekšējā gada 26. septembrī Berlīnē tika prezentēti telefoni “Xiaomi 13T” un “Xiaomi 13T Pro”. Šogad, arī 26. septembrī, arī Berlīnē “Xiaomi” prezentēja savus jaunākos telefonus “Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro”. Informācija par šiem diviem telefoniem ilgi tika glabāta noslēpumā, tāpēc tīmeklī netrūka minējumu: kā tie izskatīsies, kas tajos būs integrēts, cik maksās, ar ko tie atšķirsies no šā ražotāja februārī prezentētā flagmaņa “Xiaomi 14”. Trīs nedēļas pirms prezentēšanas abi modeļi nonāca manās rokās, tos abus izmēģināju, tāpēc tagad dalos ar informāciju un novērojumiem.

Tuvu flagmanim

2019. g. “Xiaomi” prezentēja pirmo “T” sērijas telefonu “Mi 9T”. Kopš tā laika “T” sērijas modeļi tika prezentēti katru gadu. “T” sērija tika nodēvēta par starpposmu starp vidējās un augstākās klases “Xiaomi” telefoniem. Taču šāds raksturojums, īpaši runājot par jaunākajiem “Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro” telefoniem, jau vairs nav precīzs, jo tas liek domāt, ka visas flagmaņa īpašības ir labākas. Tā nav – ar atsevišķām īpašībām “Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro” pārspēj flagmani (dizains, ekrāns, fotografēšanas naktī iespējas) vai neatpaliek no tā (galvenā kamera). “T” sērijas modeļi nav sliktāki par flagmaņa versiju – tajos ir integrēti visdažādākie pilnveidojumi, kuru nav citos “Xiaomi” telefonu modeļos. Salīdzinot ar flagmani, var teikt, ka “T” sērijas mērķis ir nodrošināt lietotājiem augstākās kvalitātes pieredzi par pieejamāku cenu. Tā kā iepriekš biju izmēģinājis “Xiaomi 14”, un tagad abus jaunākos modeļus (“Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro”), varu teikt, ka tie ir ļoti līdzīgi flagmanim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš NP Foods iegādes norvēģu uzņēmumu grupa Orkla kompānijā Orkla Confectionery & Snacks Latvija ieguldījuši vairāk nekā desmit miljonus eiro un neplāno apstāties

Pirms pusotra gada notika vērienīgs darījums Latvijas saldumu biznesā – SIA NP Foods un zīmoli Laima, Selga, Staburadze, Ādažu čipsi un Pedro nonāca pārtikas nozares milža Orkla paspārnē. Par izmaiņām uzņēmuma dzīvē stāsta Orkla Confectionery & Snacks Latvija vadītājs Ēriks Smits-Hansens (Erik Smith-Hansen).

Fragments no intervijas:

Iepriekš Laimai un citiem zīmoliem bija izteikti laba reputācija. Vai tā ir mainījusies?

Ikmēneša tirgus daļas apskats par augustu, ko veic Nielsen, liecina, ka mums ir jauns rekords šokolādes tāfelīšu tirgū – 42,6%, un tas Laimai ir rekords. Domāju, ka patērētājs redz, kā zīmols izskatās plauktos, novērtē, kā garšo, un faktam, kas ir īpašnieks, nevajadzētu būt īpaši svarīgam aspektam. Taču, ja tam ir nozīme, ceru, ka mūs redz kā labu īpašnieku. Protams, Laimai ir īpašs pozicionējums Latvijā, un nevienam citam zīmolam tāda nav.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei un Leica Camera AG paziņojuši, ka paplašinās abu kompāniju stratēģisko sadarbību, izveidojot izpētes un inovāciju centru Max Berek Innovation Lab.

Centra atklāšana notikusi septiņus mēnešus pēc publiskā paziņojuma par kompāniju ilgtermiņa tehnoloģisko sadarbību optiskās inženierijas jomā un piecus mēnešus pēc viedtālruņu Huawei P9 un P9 Plus iznākšanas.

Jaunā laboratorija atrodas Leica galvenajā mītnē Veclārā, Vācijā. Tajā notiks tālāka optisko sistēmu un uz programmatūras bāzētu tehnoloģiju attīstīšana attēlveidošanas kvalitātes uzlabošanai un plaša spektra fotogrāfijas un mobilo ierīču lietotņu izstrāde. Papildu gaidāmie rezultāti saistīti ar attīstību attēlveidošanas skaitļošanā, papildinātās realitātes un virtuālās realitātes risinājumos. Huawei un Leica centrā spēkus apvienojuši abu kompāniju izpētes un attīstības centru darbinieki, bet plānots, ka kompānijas sadarbosies arī ar Vācijas un internacionālajām universitātēm, kā arī citiem izpētes centriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei dizaineri pamanījušies ievietot prāvu 5,9 collu ekrānu krietni mazākām ierīcēm piedienošā korpusā

Kopš pērnā gada nogalē, vārda tiešākajā nozīmē zilās liesmās degdama, no skatuves nogāja viena no lielo telefonu «sejām» Samsung Galaxy Note 7, šajā lauciņā iestājās relatīvs pieklusums. Vismaz mūsu tirgū. Tomēr, kā jau teicis tautas dzejnieks Rainis, vieta ilgi nepalika tukša un jau šā gada sākumā uz veikaliem steidza Huawei milzenis Mate 9 ar 5,9 collu ekrānu.

Ķīnieši pilnīgi noteikti nav iesācēji tādu viedtelefonu izgatavošanā, kas daudziem lietotājiem pat pēc mūsdienu standartiem šķitīs pārlieku lieli. Jau 2013.gadā viņi laida pārdošanā Ascend Mate ar 6,1 collu ekrānu un kopš tā laika attīstījuši šo sēriju ļoti konkurētspējīgā produktā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No abiem šā gada flagmaņiem Huawei vairāk piestrādājis pie lielākā P10 Plus, piešķirot tam labāku ekrānu un pamatīgu atmiņu

Globālajā tirgū ietekmi strauji audzējošais Ķīnas uzņēmums Huawei pērn izpelnījās daudz un pamatotas uzslavas par savu flagmani P9. Tā spilgtāko pienesumu – duālo kameru – pusgadu vēlāk «aizņēmās» pat Apple. Acīmredzot inovatīvā tālruņa izgatavošana ķīniešu izgudrotāju komandai izsūca daudz spēka, un tā paņēma «radošo pauzi». Šā gada labākais modelis P10 no priekšgājēja atšķiras faktiski tikai ar uzlabotu kameru. Mazliet interesantāks šķiet vienlaikus prezentētais lielākais P10 Plus, kas ieguvis mitruma drošu korpusu un labāku ekrāna izšķirtspēju. Tas arī ir šodienas apraksta varonis.

Dizains

Kā jau pēdējos gados ierasts, nosaukumā iekļautais vārds Plus apzīmē izmērā lielāku modeli. Ja parastajam P10 ir 5,1 collu liels ekrāns, tad «plusam» tas ir tieši tikpat liels kā prāvākajam iPhone 7 Plus. Salīdzinājums ar Apple nav nejaušs, jo Huawei mērķtiecīgi cenšas līdzināties amerikāņiem, nu jau vismaz trīs gadus savu flagmaņu prezentācijās nekautrīgi samērojoties ar «ābolu» spējām. Iespējams, sekojot Apple piemēram, P10 modelī pirkstu nospiedumu lasītājs pārceļojis no korpusa aizmugures uz priekšu un radis vietu zem ekrāna. Tas izmantojams arī kā skārienpaliktnis, jo atpazīst žestu komandas. Jāatzīst, ka iepriekšējais novietojums šķita ērtāks, un jācer, ka nākamgad ķīnieši atgriezīsies pie iepriekšējās koncepcijas. Vēl jo vairāk, ja apstiprināsies baumas, ka jaunajā iPhone 8 lasītājs atradīšoties aizmugurē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei šā gada flagmaņa «vieglā» versija ir kā radīta visiem tiem, kuri par tālruni nevēlas maksāt teju tūkstoti eiro

Iekārojamāko viedtelefonu sēriju «vieglo» versiju radīšana kļuvusi par diezgan populāru pēdējo gadu tendenci. Ar tiem ražotāji dod iespēju pragmatiskākajiem patērētājiem dzīvot ar domu, ka viņi tikuši pie flagmaņa, kas gan bieži vien pārmantojis tikai vārdu un dažas raksturīgākas iezīmes, taču neko vairāk. Toties vieglā versija ir teju uz pusi lētāka. Šajā lauciņā roku iesituši arī Huawei, kas šogad līdz ar jauno P10 laida klajā arī P10 Lite. Palūkosimies, cik plaša plaisa šķir šos abus modeļus.

Dizains

P10 Lite āriene ir pavisam klasiska un vienkārša. Skatoties ar acīm, tas nekādas īpašās emocijas neizraisa un pavisam noteikti nerosina vēlēšanos par katru cenu tālruni iegādāties. Sajūtas uz labo pusi mainās, paņemot tālruni rokās. Noslīpētā metāla līste starp divām aizsargstikla plāksnēm ne vien padara korpusu stingru, bet arī sūta smadzenēm signālu, ka šeit ir darīšana ar respektablu iekārtu, nevis kādu lētas plastmasas veidojumu. Individualitāti tālrunim piešķir vīles virsmas reljefs uz ieslēgšanas pogas, taču kopumā ierīce stipri atgādina Huawei otra zīmola Honor tālruņus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Trīs biznesa inkubatoru dalībnieku pieredze uzņēmējdarbībā

Zane Atlāce - Bistere,19.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā (LIAA) turpinās biznesa inkubatoru 2020.gada pavasara uzņemšana, kuros var pieteikties jaunie uzņēmēji un biznesa ideju autori pirmsinkubācijas vai inkubācijas programmai.

Iedrošinot uzņēmējus un biznesa ideju autorus, savā uzņēmējdarbības pieredzē dalās trīs LIAA biznesa inkubatoru inkubācijas programmas dalībnieki - "Coffee Pixels", Laima Jurča un "Gizzo".

Coffee Pixels - batoniņi veselīgākai kafijas patērēšanai

Strādājot kafijas industrijā, SIA "Solid Coffee" līdzdibinātājs Raivis Vaitekūns uzzināja, cik atkritumu rada kafijas piegādes ķēde - no kafijas audzētavas fermā līdz pat kafijas dzērienam tasītē. Tad arī tika uzsākti meklējumi labākajam risinājumam, kas varētu novērst kafijas nozares radīto piesārņojumu vismaz lietotāja posmā. Tā kā uzņēmuma komandai bija labas zināšanas par kafiju, arī kvalitātes standarti bija augsti. Iepriekš iegūtā kompetence kafijas jomā ļāva radīt produktu, kas ir ne tikai videi draudzīgs, bet arī kvalitatīvāks par alternatīvām tirgū. Uzņēmums sāka saņemt komplimentus no cilvēkiem par produkta kvalitāti, un "Coffee Pixels" komanda saprata, ka idejai ir labs potenciāls, turklāt ļoti lielā nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Atkārtoti meklē būvnieku Laimas ražotnei Ādažos; plānotā līgumcena - deviņi miljoni eiro

LETA,22.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konditorejas un uzkodu ražotāja «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» izsludinājusi jaunu iepirkumu konkursu par «Laima» šokolādes fabrikas celtniecību Ādažos, kura plānotā līgumcena ir deviņi miljoni eiro, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Pērn kompānija jau bija izsludinājusi konkursu par jaunas šokolādes fabrikas būvniecību Ādažos, kura paredzamā līgumcena bija 6,5 miljoni eiro, taču konkursa pieteikšanās termiņu pagarināja, precizējot tā pretendentu kvalifikācijas prasības, kā arī kvalitātes kritērijus. Vēlāk iepirkumu konkurss tika pārtraukts.

Kompānijas sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja Lineta Mikša skaidroja, ka pērn «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» izlēma atcelt izsludināto iepirkumu, ņemot vērā lēmumu par cepumu un vafeļu kompetenču centra būvniecību. «Mēs vēlējāmies aptvert abu projektu kopējo attīstību, lai izmantotu tās iespējas, ko var gūt no infrastruktūras sinerģijām,» skaidroja Mikša. Tas garantēs, ka «Laimas» ražotnes un jaunās cepumu un vafeļu ražotnes projekti tiek izstrādāti atbilstoši vienādiem standartiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Papildināta ar vizualizācijām - Izvēlēta vieta Laima jaunās ražotnes celtniecībai

Dienas Bizness,17.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc rūpīga izvērtēšanas procesa ir pieņemts lēmums, ka jaunā Laima ražotne tiks celta Ādažos. Kopējās investīcijas jaunās ražotnes būvniecībā un turpmākā Orkla Confectionery & Snacks Latvija attīstībā nākamo trīs gadu laikā sasniegs līdz pat 20 miljoniem eiro, informē Orkla Confectionery & Snacks Latvija Sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja Lineta Mikša.

Ražotnes celtniecību plānots sākt 2018. gada pirmajā pusē, pabeigt līdz 2019. gada pirmajam ceturksnim un uzsākt pilnvērtīgu ražošanu 2019. gada nogalē. Jaunās ražotnes platība būs aptuveni 6500m2.

«Es priecājos paziņot par nākamo nozīmīgo soli mūsu stratēģiskajā plānā jaunas, mūsdienīgas un multifunkcionālas šokolādes un citu saldumu ražotnes būvniecībai Latvijā. Izvēlētā vieta ideāli atbilst mūsu vajadzībām, ņemot vērā infrastruktūras un investīciju līmeni, izmēru, loģistiku, ilgtspējību un, pats svarīgākais - tā neierobežo mūsu turpmāko attīstību nākotnē,» uzsver Toms Didrihsons, Orkla Confectionery & Snacks Latvija valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotājs Laima šī gada laikā dubultojis eksporta apjomus uz ASV tirgu, eksportējot 140 tonnas saldumu salīdzinājumā ar 70 tonnām saldumu 2014.gadā, informē uzņēmumā.

Divu gadu laikā Laima paplašinājusi saldumu tirdzniecību no beznodokļu (duty free) tirdzniecības vietām uz lielveikaliem, kā arī uzsākot privātās preču zīmes (private label) produktu ražošanu ASV klientiem.

«Kopš 2013.gada esam uzsākuši intensīvu darbu, lai iekļūtu un nostiprinātu savas pozīcijas ASV tirgū. Šis darbs prasa produktu adaptāciju, rūpīgu sagatavošanās darbu un zināšanas. Ja gada sākumā lielāko Laima produktu noietu veidoja pārdošana beznodokļu tirdzniecības vietās Ņujorkā, Maiami un Dallasā, tad tagad Laima šokolāde un zefīri nopērkami tādos lielveikalos kā TJ Max, Dollar Tree, Tuesday Morning, Christmas Tree un citos. Specifisks noieta kanāls Laima produkcijai ir ASV militārās bāzes un jūras karaspēks,» komentē NP Foods komunikācijas direktore Dana Erciņa–Užāne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Orkla Latvija" plāno līdz 2024.gada beigām visos zīmola "Laima" šokolādes produktos izmantot ilgtspējīgi iegūtu kakao, informē uzņēmumā.

Pērn ilgtspējīgi iegūta kakao izmantošana "Laima" produktu ražošanā palielināta līdz 66%, bet 2022.gadā "Laima" produktos izmantoja 43% ilgtspējīgi iegūtu kakao. Pāreja uz ilgtspējīgi iegūtu kakao ir viens no "Orkla Latvija" ilgtspējas stratēģijas mērķiem. Tāpat 2023.gadā uzņēmums saņēma "Rainforest Alliance" sertifikāciju "Laima" ražotnei Ādažos, kas apliecina ilgtspējīgi iegūta kakao izmantošanu "Laima" saldumu ražošanā.

Lielais šokolādes patēriņš pasaulē rada ievērojamu spiedienu kakao audzēšanai, kas iespējama vien dažās pasaules valstīs. Tāpēc, lai samazinātu negatīvos efektus audzētājiem un ieviestu godīgāku sadarbības praksi, tika izstrādāta "Rainforest Alliance" sertifikācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Par 26% pieaug Laimas zefīru noiets Latvijā, par 24% - eksporta tirgos

Dienas Bizness,22.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajos deviņos mēnešos audzis saldumu fabrikas Laima zefīru noiets – ieņēmumi no zefīru un zefīra Maigums pārdošanas pieauguši par 26% salīdzinājumā ar to pašu periodu pērn, informē uzņēmumā.

Ar līdzīgu pieaugumu (24%) šajā periodā auguši ieņēmumi Laima eksportētajiem zefīriem ārpus Baltijas. Laima zefīrus eksportē uz Krieviju, Izraēlu, Baltkrieviju, Moldovu, Baltijas un Eiropas Savienības valstīm, un ASV, kur uzņēmums reģistrējis zīmolu speciāli šim tirgum – Moments by Laima. Pusi no ieņēmumu pieauguma nodrošinājuši tradicionāli populārākie Laima un Maigums zefīri, otru pusi – jaunie produkti šajā kategorijā.

Zefīru noieta panākumi skaidrojami ar mērķtiecīgām investīcijām ražošanas tehnoloģiju pilnveidē un pastāvīgiem ieguldījumiem jaunu produktu izstrādē un to virzīšanā tirgū, skaidro NP Foods Komunikācijas direktore Dana Erciņa–Užāne. Viņa arī atklāj, ka jau šī gada nogalē plānots piedāvāt īpašu Ziemassvētku zefīru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Honor 8 sola tādas pašas iespējas kā dārgie flagmaņi, taču maksā uz pusi mazāk

Līdz ar jaunā mācību gada sākumu Latvijas pircēju vērtējumam ir nodots jaunu un drosmīgu cilvēku auditorijai paredzētais viedtelefons ar plašākai publikai neko neizsakošu nosaukumu – Honor 8. Lai arī zīmols ir salīdzinoši jauns, aiz tā stāv lielais un mobilo ierīču ražošanā pieredzējušais Ķīnas tehnoloģiju uzņēmums Huawei, kas izveidojis meitasuzņēmumu Honor.

Tālrunis iecerēts kā jauniem cilvēkiem pieejama alternatīvu dārgajiem lielo ražotāju flagmaņiem, ņemot vērā viņiem būtiskās prasības. Pēc ražotāju domām, jaunieši vēlas skaistu, jaudīgu tālruni ar labu fotokameru, kas maksā uz pusi mazāk kā šā brīža labākie modeļi. Vai tiešām ķīniešiem izdevies tādu radīt?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei no jauna izgudro tālruņu fotokameru, ar vienu Ascend P9 lēcu uzņemot melnbaltus, ar otru – krāsainus attēlus

Identitātes meklējumi patiešām nav viegla lieta, un tā mobilo tālruņu ražotājus ved dažādos virzienos. Tomēr nav jābūt īpaši apdāvinātam, lai pamanītu, ka, par spīti centieniem, visi viedtelefoni ar nelieliem izņēmumiem vizuāli ir stipri līdzīgi. Retie izņēmumi lielākoties saistās ar fotokameru – Nokia savulaik eksperimentēja ar PureView tehnoloģiju un prāvu lēcu, Samsung pat piestiprināja pie Galaxy Zoom īstu teleskopisku objektīvu. Pa šo taku mēģina iet arī Huawei, kas par sava šā gada flagmaņa Ascend P9 mārketinga «ieroci» izvēlējušies leģendārās vācu kompānijas Leica dubultkameru.

Lai arī divas nelielās lēcas tālruņa aizmugurē nav tik uzkrītošas kā iepriekš minēto konkurentu gadījumā, tās ir pietiekama atšķirības zīme un arī svarīgs instruments konkurences cīņai kamertelefonu segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Huawei Mate 20 X iegūst pasaulē pirmo 5G sertifikātu

Lelde Petrāne,30.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūlija vidū Huawei laida klajā savu pirmo 5G viedtālruni - HUAWEI Mate 20 X (5G). Tālrunis ieguvis Global Certification Forum (GCF) sertifikātu, tādējādi kļūstot par tirgū pirmo 5G viedtālruni, kas izturējis GCF 5G pārbaudes, pavēstīja Huawei komunikācijas pārstāve Latvijā Gunta Kursiša.

Pēdējo mēnešu laikā Mate 20 X izturējis 2G, 3G, 4G un 5G komunikācijas produktu testus, ko veica GCF. Visu šo pārbaužu mērķis bijis apliecināt ierīces funkcionalitāti un veiktspēju.

GCF darbojas vadošie mobilo tīklu operatori, mobilo ierīču ražotāji, mikroshēmojumu piegādātāji, testēšanas organizācijas un testa aprīkojuma piegādātāji, piemēram, Orange, Deutsche Telekom un citi. Lielākā daļa pasaules mobilo sakaru tīklu operatoru pieprasa nokārtot GCF pārbaudes.

HUAWEI Mate 20 X darbību 5G tīklā nodrošina 7nm duālais mikroshēmojums (Balong 5000 + Kirin 980). Mikroshēmojums atbalsta arī citas tīkla sistēmas, piemēram, SA (Standalone, neatkarīgais 5G tīkls) un NSA (Non Standalone, ne-neatkarīgais 5G tīkls.)

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei P40 Pro" sarūpējis vēl labāku kameru, bet tālruņa panākumi tirgū būs atkarīgi no lietotņu veikala piepildīšanas tempa.

Sazvērestību teoriju cienītājiem būtu, kur izvērsties, šķetinot Ķīnas lielākā viedtelefonu ražotāja "Huawei" pēdējā gada likteņa pavērsienus. Pēc ASV sankciju ietekmē klusi prezentētā "Mate 30 Pro" modeļa ķīnieši plānoja atgūt sabiedrības interesi ar vērienīgu "P40" sērijas pieteikšanu marta nogalē Parīzē, taču šo ieceri «nopļāva» koronavīrusa izsauktie pārvietošanās un pulcēšanās ierobežojumi. Taisnības labad jāsaka, ka līdzīgi cieta ikviens ražotājs, kura plānos bija prezentācijas pasākumi kopš Mobilās pasaules kongresa Barselonā.

Zīmola cienītājiem labākā ziņa ir tāda, ka "P40" sērija, atšķirībā no "Mate 30", ir sasniegusi arī Latviju un nopērkami veseli trīs modeļi – "P40 Lite", "P40" un "P40 Pro".

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Huawei Mate 10 Pro: Profesionāļu līmeņa instruments

Jānis Vēvers,08.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākais lielizmēra telefons Mate 10 Pro ļaus lietotājiem iepazīt mākslīgo intelektu, sola Huawei

Līdz ar bezmalu displeju tehnoloģiju sagādāto iespēju aizpildīt teju visu korpusa laukumu ar ekrānu, milzīgajiem telefonu un planšetdatoru krustojumiem jeb fabletiem vajadzētu sarukt izmēros. Kustība šajā virzienā jau ir manāma, tomēr vēl ne visu ražotāju izpētes centros. Huawei vēl pieturas pie vecās kārtības un rudenī «iesvieda kaujas laukā» izmēros prāvu, bet savu līdz šim pilnīgāko vied- tālruni Mate 10 Pro. Šis modelis izceļas ar reti piekoptu mārketinga stratēģiju. Huawei vienlaikus prezentēja trīs atšķirīgas versijas, kas paredzētas dažādiem tirgiem. Mūsu galā būs nopērkams Pro.

Dizains

Milzenis ar 6 collu ekrānu šodien vairs neizskatās tik uzkrītoši lielāks par citiem, kā pirms gadiem trim. Lietotāji jau ir apraduši un pieņēmuši «Plus» sērijas tālruņus kā normālas, ikdienā lietojamas ierīces. Tomēr tas joprojām ir iespaidīga izmēra. Būdams 15,4 cm garš, gandrīz 7,5 cm plats un 7,9 mm biezs, viedtālrunis labi jutīsies vien lielās delnās. Turēt to vienā plaukstā un ar tās pašas rokas īkšķi rakstīt ziņojumus ir apgrūtinoši, jo Mate 10 Pro sveras pāri pirkstiem un draud izkrist. Arī aizsniegt ekrāna tālāko malu ar īkšķi ir diezgan grūti, lai arī apmales ir salīdzinoši šauras.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau ceturto gadu Ķīpsalā no 23. līdz 25. oktobrim notiek fotomīļu izstāde Riga Photo Show 2015, informē BT1.

Riga Photo Show uzmanības centrā būs ikviens, kas fotografē un filmē. Izstādē pārstāvēts Canon, Nikon, Fujifilm, Sony, Pentax, Leica, Broncolor, Profoto, Bowens, Tamron, GoPro, Olimpus, Manfrotto, kā arī citi pasaulē zināmi zīmoli.

Uz pasākuma skatuves notiks dažādi paraugdemonstrējumi, prezentācijas, kā arī īsi un noderīgi speciālistu vadīti semināri. Apmeklētāji tajos varēs gūt praktiskus padomus, kā fotografēt savu mājdzīvnieku, bērnu vai ceļojumu. Vēl šogad darbosies arī lietoto foto un video mantu andele, kurā varēs atrast dažādas vērtīgas un interesantas lietas savām radošajām izpausmēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju ražotājs HUAWEI prezentējis savu pirmo 5G viedtālruni Latvijā - HUAWEI Mate 20 X (5G), tā darbības iespējas demonstrējot Tele2 5G tīklā. Viedtelefonus Latvijā varēs iegādāties augusta beigās.

«Kad notiek diskusijas par viedtālruņu nākotni, šobrīd cilvēkus interesē divas inovācijas – salokāmie telefoni, kā arī 5G tīkla izmantošanas iespējas,» komentē HUAWEI Consumer Business Group Baltijas reģiona vadītājs Jans Huns (Yang Hong).

Tele2 5G tīklā, kas šobrīd darbojas Mūkusalas Biznesa Centra teritorijā Rīgā, Mate 20 X (5G) telefonos ir iespējams sasniegt vairāk nekā 1 Gbps lielu lejupielādes ātrumu.

Pēdējā laikā sabiedrībā tiek izteiktas bažas, ka 5G tīkla pārklājums ir kaitīgs cilvēka veselībai. Šīs bažas noraida Tele2 komercdepartamenta direktors Raivo Rosts: «Diskusiju, protams, ir ļoti daudz, jo 5G ir ļoti populāra un interesanta tēma. Ir dažādi spriedelējumi, taču Tele2 balstās uz ekspertu viedokļiem un zinātnē balstītiem atzinumiem. Pasaules Veselības organizācija ir atzinusi, ka 5G nav negatīvas ietekmes uz cilvēku veselību.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virtuālās prezentācijas laikā Barselonā Huawei izziņojis virkni jaunu 5G produktu, tostarp salokāmo viedtālruni "Huawei Mate Xs".

Jaunu sarakstā ir arī jaunākās paaudzes "Huawei Wi-Fi AX Series", 5G planšetdatoru "Huawei MatePad Pro 5G", papildinājumus "Huawei MateBook" klēpjdatoru sērijai, kā arī lietotņu platformu "Huawei AppGallery".

Nākamās paaudzes viedtālrunī Huawei Mate Xs ar salokāmo ekrānu atgriezusies populārā četrkāršā "SuperSensing Leica" kamera. Izmantojot tālruņa formas priekšrocības, kameras izvietotas gan priekšā, gan aizmugurē. Salokāmais ekrāns nodrošina vairākas jaunas funkcijas, kā, piemēram, Multi-Window un App Multiplier funkciju, kas noderēs tiem lietotājiem, kam ikdienā nepieciešama iespēja darīt vairākus darbus vienlaicīgi.

Lai radītu pilnvērtīgu ekosistēmu, kas atbalstītu visas Huawei ierīces un aptvertu visas scenāriju funkcijas, "Huawei" par svarīgu mērķi izvirzījis HMS (Huawei Mobile Servies) Core izstrādi. HMS Core ir rīku kolekcija, kas paredzēta Huawei partneriem un lietotņu izstrādātājiem, lai radītu jaunu un unikālu lietotņu pieredzi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei apsteidz konkurentus, iestrādājot Mate 20 Pro ekrānā pirkstu nospiedumu lasītāju un iespēju bez vadiem no telefona lādēt citas ierīces

Reizēm ir labāk neko nesasolīt un tad pamatīgi pārsteigt – tādas pārdomas bija, oktobrī skatoties Huawei jaunākā flagmaņa Mate 20 Pro prezentāciju. Visu vasaru plūda baumas, ka jaunajam iPhone būs ekrānā iestrādāts pirkstu nospiedumu lasītājs, taču rudenī izrādījās, ka Touch ID vispār ir izņemts no telefona. Tikmēr ķīnieši bez liekas ažiotāžas pirmie iemontēja šādu lasītāju sava flagmaņa ekrānā.

Atbrīvošanās no fiziska pirkstu nospiedumu lasītāja atraisījusi Huawei dizaineriem rokas maksimāli simetriska telefona izveidē. Ja vien aizmugurē nebūtu iestrādāts prāvs četrstūris, kurā pa pāriem izvietotas trīs fotokameras lēcas un zibspuldze, Mate 20 Pro no abām pusēm izskatītos vienāds.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei P30 Pro fotokamera ar 50x tālummaiņu raisa asociācijas ar specdienestu instrumentu, kas ļauj ielūkoties svešos birojos un mājokļos

Kopš 2016. gadā Huawei izsludināja sadarbību ar ikonisko fotoaparātu ražotāju Leica, lai «no jauna izgudrotu » fotografēšanu ar viedtelefoniem, bija puslīdz skaidrs, ka kamera saņems pamatīgu uzmanības devu Ķīnas uzņēmuma izpētes laboratorijās un mārketinga materiālos. Marta nogalē, Parīzē prezentējot jauno P30 Pro, Huawei jau diezgan atklāti demonstrēja, ka kamera ir kļuvusi par viņu centrālo intereses objektu. Četru lēcu sistēmai prezentācijā tika veltīts visvairāk laika, turpat zālē uzņemot fotoattēlus ar galveno konkurentu Apple iPhone XS Max un Samsung Galaxy S10+ kamerām un izceļot Huawei pārākumu visās izraudzītajās jomās. Tomēr P30 Pro nav tikai kamera, pat ja vairākums citu P sērijas jaunumu ir aizgūti no rudenī prezentētā Mate 20 Pro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Huawei Mate 20 X 5G

Jānis Vēvers,01.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei Mate 20 X 5G ļauj ielūkoties, kā izskatīsies interneta lietošana viedtelefonos 5G mobilo sakaru laikmetā

Tālajā 2001. gada vasarā šo rindu autoram uzsmaidīja veiksme paviesoties tolaik vēl gluži jaunajā Vācijas uzņēmumā T-Mobile un padarboties ar 3G mobilo sakaru tīklam piemērotu viedtelefonu prototipiem. Uz tā laika podziņtelefonu fona šīs ierīces šķita «pilnīgs kosmoss» – ar lieliem ekrāniem un tolaik prātam neaptveramām interneta lietošanas iespējām. Gadi gāja, tika ieviests 3G tīkls, un tālruņi kļuva aizvien līdzīgāki Vācijā redzētajiem. Senās atmiņas uzjundīja viens no pirmajiem Latvijā nopērkamajiem 5G telefoniem – Huawei Mate 20 X 5G. Lai arī tas no pašreizējiem tālruņiem neatšķiras tik radikāli kā 3G ierīces no 2G, tomēr iezīmē svarīgu robežšķirtni tehnoloģiju attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kasācijas instance pieņēmusi lēmumu nepieņemt izskatīšanai Krasnij Oktjabrj sūdzību par spriedumu prasībā par zīmola Laima preču zīmes Lācītis Ķepainītis aizsardzību. Kasācijas instances lēmums nozīmē, ka otrās tiesu instances spriedums prasībā pret uzņēmumu Krasnij Oktjabrj par preču zīmes Miška Kosolapij nelikumīgas izmantošanas aizliegumu, jo tā ir sajaucami līdzīga ar zīmola Laima preču zīmi Lācītis Ķepainītis, paliek spēkā un nav pārsūdzams.

Par to šorīt izplatītā paziņojumā informē Orkla Confectionery & Snacks Latvija.

«Mēs esam gandarīti par šīs tiesvedības izbeigšanu un to, ka ir izdevies aizsargāt zīmola Laima preču zīmi Lācītis Ķepainītis,» pauž Orkla Confectionery & Snacks Latvija sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja Lineta Mikša.

Otrās tiesu instances lēmums bija analogs pirmās instances spriedumam, t.i., apmierināt SIA Orkla Confectionery & Snacks Latvija prasību pret Krievijas AS Moskovskaja konditerskaja fabrika Krasnij Oktjabrj, SIA Krievijas saldumi, SIA Russian Sweet par preču zīmes reģistrācijas atzīšanu par spēkā neesošu, preču zīmes nelikumīgas izmantošanas aizliegumu un preču ar nelikumīgu marķējumu iznīcināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Orkla Confectionery & Snacks Latvija veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas ražotnes būvniecībā; izmaiņas vadībā

Lelde Petrāne,19.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Orkla Confectionery & Snacks Latvija veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas, multifunkcionālas ražotnes būvniecībā Latvijā. Uz šo ražotni pakāpeniski, trīs gadu laikā, tiks pārcelta ievērojama daļa Laima produkcijas ražošanas, kamēr noteikta daļa ražošanas tiks pārvietota arī uz citiem Orkla māsas uzņēmumiem reģionā.

Šobrīd tiek izpētītas divas iespējas – jauno ražotni būvēt pašreizējās Staburadze ražotnes teritorijā Rīgā, Artilērijas ielā, vai arī kaut kur Rīgas tuvumā. Gala lēmumu plānots pieņemt 2017.gada laikā. Jaunās ražotnes būvniecību plānots pabeigt līdz 2019.gada beigām.

Jaunā ražotne nodrošinās jaunas ražošanas iespējas šokolādes un citu saldumu segmentā, tajā skaitā iespēju ražot produktus citiem Orkla uzņēmumiem.

Jaunā ražotne sniegs uzņēmumam iespējas attīstīt efektīvāku ražošanu, nodrošināt stabilu produktu kvalitāti, plānot efektīvāku piegādes ķēdi un loģistiku, kā arī nodrošināt labākus darba apstākļus darbiniekiem. Šī ir daļa no uzņēmuma ilgtermiņa stratēģijas.

Komentāri

Pievienot komentāru