No 3% ceļa gūt 1000% atdevi. Latvijas dzelzceļa valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš prezentācijai DB Uzņēmēju kluba biedriem ir licis šādu, kā pats apgalvo, visai provokatīvu virsrakstu. Runa ir par jaunajiem Eirāzijas tranzīta koridoriem, kas pa dzelzceļu savienos Ķīnu, Vidusāziju, Indiju vai Irānu ar Rietumeiropu. Latvijas daļa šajā ceļā iznāk vien 3%, taču, gudri rīkojoties, atdeve Latvijas tautsaimniecībai var būt ārkārtīgi nozīmīga.
Latvijas dzelzceļa šefa prezentācijas atslēgas vārds ir pārmaiņas, kas nepieciešamas gan uzņēmumā, gan nozarē, gan valsts līmenī. Skaidrs, ka situācijā, kad tradicionālo produktu kravas sarūk, ir aktīvi jāmeklē jaunas biznesa nišas, jārunā ar kravu pasūtītājiem, jāizstrādā integrēts piedāvājums. E. Bērziņš atkārtoti uzsver, ka ir pagājuši tie laiki, kad varēja sēdēt un gaidīt, kad atnāks kravas. Šā brīža aktuālā situācija prasa pilnīgi citu biznesa modeli, kas balstīts aktīvā kravu piesaistē.
E. Bērziņš paškritiski atzīst, ka ir jāmaina arī pieeja klientiem, jo līdz šim «mēs klientu apkalpošanā esam bijuši pakaļgalā, nevis priekšpusē. Taču tas mainās, un galvenais uzdevums ir ne tikai strādāt ar loģistikas kompānijām, kurām pašām neviena krava nepieder, bet ar tiem klientiem, kas ir kravu īpašnieki. Nozare līdz šim ir sēdējusi un gaidījusi kravas. Turklāt, apkalpojot lielās kravas, mēs aizmirsām citus klientus. Lielās apjomīgās kravas no Krievijas kļūst retākas, un mums ir jāiemācās strādāt ar katru tonnu un katru klientu, un nogādāt kravu vienalga vai no Ķīnas līdz Duisburgai vai no Gulbenes līdz Rīgai.»
Fotogalerijā ieskats DB Uzņēmēju kluba biedru brokastīs!
Visu rakstu Cīnīsimies par katru klientu lasiet 28. augusta laikrakstā Dienas Bizness.