Pirmajā mēnesī CityBee auto koplietošanas pakalpojumu Latvijā ir izmēģinājuši astoņi tūkstoši cilvēku, kuri veikuši tuvu pie 30 tūkstošiem braucienu
«Pirmais mēnesis Rīgā ir bijis tiešām labs. Bijām pārsteigti par tirgus atsaucību. CityBee jau bija diezgan labi zināms mobilitātes pakalpojumu zīmols, taču esam pārsteigti par to, ar cik lielu uzmanību mediji un cilvēki Latvijā pieņēma pakalpojumu un vēlējās to pamēģināt,» saka Luks Īla (Lukas Yla), Lietuvas kompānijas CityBee vadītājs.
Auto koplietošanas platforma Carguru darbojas jau vairāk nekā divus gadus. Vaicāts, vai šī mēneša laikā ir jūtamas izmaiņas lietotāju uzvedībā, Carguru (SIA Slyfox) vadītājs Vladimirs Reskājs teic, ka šobrīd nekādas specifiskas izmaiņas nejūt. «Turpinās izaugsme, kas ir vērojama kopš paša pirmā mēneša, kad Carguru parādījās Rīgā. Lietotāju skaits ar katru dienu kļūst arvien lielāks. Pieaug gan privātais, gan korporatīvais segments. Izaugsme saglabājas arī pārējos rādītājos – braucienu skaitā, nobrauktajos kilometros un braucienos pavadītajā laikā. Kopš paša sākuma koncentrējāmies uz kvalitatīvu un sabiedrības interesēm atbilstošu pakalpojumu, to novērtē arī lietotāji un turpina ieteikt Carguru citiem,» tā viņš.
«Beidzot vieglo auto koplietošanu piedāvājam arī Latvijā, paplašinām pakalpojumu un reklamējam šo jauno dzīvesveidu, ka dalīties ar auto ir seksīgi.
Nezinu, kā Latvijā, bet pašā sākumā Lietuvā bija pieņēmums, ka auto koplietošanu izmanto vien tie, kuri nevar atļauties savu mašīnu.
Tagad to uzskata par inovatīvu pakalpojumu, un daļa cilvēku apzinās, ka auto uzturēšana prasa daudz naudas un rūpju – mazgāt, mainīt riepas, apdrošināt utt. Kāpēc gan investēt savu laiku tajā, ja ir iespēja tikai dalīties braukšanas priekā,» klāsta L. Īla.
Šobrīd kopumā Latvijā CityBee ir 75 tūkstoši reģistrētu lietotāju. Pirms mēneša uzņēmums Rīgā sāka ar 200 koplietošanas automašīnām, un tagad to skaits palielinājies līdz vairāk nekā 250.
Sākotnēji L. Īla teica, ka braucieni ar CityBee būs aptuveni 40% lētāki par taksometru pakalpojumiem un 10 līdz 15% lētāki par tirgū jau divus gadus strādājošā Carguru pakalpojumiem. Šobrīd viņš norāda, ka cena atkarīga no konkrētā brauciena un nevar apgalvot, ka tieši katrs brauciens izmaksā šādi, taču kopumā, salīdzinot 20 līdz 40 minūšu braucienu, aptuveni tā arī sanākot.
Visu rakstu lasiet 5. novembra laikrakstā Dienas Bizness, meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!