Izvēloties tirdzniecības telpas, ir ļoti svarīgi izvēlēties atrašanās vietu, kura ir labvēlīga tirdzniecībai. Jebkurā pilsētā ir viena vai vairākas ielas, kur koncentrējas pilsētas galvenie mazumtirgotāji un pakalpojumu sniedzēji. Kā tās atšķirt?
Ja mazākās reģionālajās pilsētās tirgotājiem centrs pārsvarā nozīmē vienu konkrētu ielu (piemēram: Valmierā – Kuldīgas iela; Ventspilī – Kuldīgas iela; Rēzėknē – Atbrīvošanas aleja), tad tādās pilsētās kā Rīga, Daugavpils, Liepāja, Jelgava, centra jēdziens jau ir krietni izstieptāks.
Visgrūtāk centra robežas nepieredzējušiem tirgotājiem ir noteikt Rīgā, jo cilvēku plūsmas no vienas puses it kā var būt apmierinošas, taču dažos gadījumos no tām nebūs nekādas jēgas. Pircēji vienkārši ies garām un neveiks nekādus pirkumus, jebšu pirkumu summas būs mazas.
Rīgas centrā tirdzniecībai vislabvēlīgākās ir sekojošas ielas:
Brīvības iela (posmā no Elizabetes līdz Ģertrūdes ielai)
Tērbatas iela (posmā no Elizabetes līdz Ģertrūdes ielai)
Kr.Barona iela (posmā no Elizabetes līdz Ģertrūdes ielai)
Marijas & A.Čaka iela (posmā no Elizabetes līdz Ģertrūdes ielai)
Elizabetes iela (posmā no Brīvības līdz Marijas ielai)
Dzirnavu iela (posmā no Brīvības līdz Marijas ielai)
Blaumaņa iela (posmā no Brīvības līdz Marijas ielai)
Lāčplēša iela (posmā no Brīvības līdz Marijas ielai)
Ģertrūdes iela (posmā no Brīvības līdz Marijas ielai)
Tanī pat laikā, arī starp šīm ielām mēdz būt tukšie posmi, kur tirgotājiem nav ko darīt. Piemēram, Blaumaņa ielā (posmā starp Brīvības un Tērbatas ielu, un starp Kr. Barona un Marijas ielu).
Virzienā no centra, ielās aiz Ģertrūdes ielas ir vēl mazāka cilvēku plūsma, izņemot nelielus ielu posmus, kuri ir tuvāk Bērnu Pasaulei. Savukārt virzienā uz Vecrīgu centru, ielās aiz Elizabetes ielas, vienā posmā ir vislielākā cilvēku plūsma Rīgā, Marijas un Merķeļa ielu krustojumā, kur cilvēku plūsmu veido gājēji uz/no t/c Origo, dzelzceļa staciju, autoostu, sabiedriskā transporta galapunktiem.
Jāatzīmē, ka arī ielās ar mazāku cilvēku plūsmu veikalnieki var sekmīgi darboties, jo viņu galvenajam trumpim klientu noturēšanai ir jābūt balstītam uz: labāku klientu apkalpošanu un unikālāku preču piedāvājumu, kā arī labāku (zemāku) cenu. Vēl nesenos laikos (90.gadu sākums un vidus), daudzas preces bija deficīts. Piemēram, pēc mobilajiem telefoniem mēs savulaik stāvējām rindās veikalos, kas atradās iekšpagalmu puspagrabos, utt.
Ir jāatcerās senā ābeces patiesība, ka jebkurām telpām jebkurā vietā atradīsies nomnieks, kuram būs attiecīgs preču un pakalpojumu piedāvājums, kurš spēs pievilināt klientus.
Vieta zem saules vienmēr atradīsies piemājas pārtikas veikaliem, frizētavām, nelielām kafejnīcām, specializētiem veikaliem, u.c.
Labāk taču ir uzsākt biznesu nedaudz nomaļākā vietā, uzkrājot klientūru un finanses, pēc tam attiecīgi paplašinoties pilsētas centrā & tirdzniecības centrā, nekā sākt un beigt biznesu pašā pilsētas centrā.