Lietuvas ceļu būves kompānijas Kauno tiltai darba apjoms ārzemēs šobrīd nodrošina līdz 10% no apgrozījuma, savukārt nākotnē paredzēts to palielināt
Tā intervijā DB atklāj Alds Rusevičs (Aldas Rusevičius), Kauno tiltai AB valdes loceklis. Tulkojumā Kauno tiltai nozīmē Kauņas tilti. «Kompānija ir dibināta 1949. gadā, lai atjaunotu tiltus pēc Otrā Pasaules kara. Jau tolaik tā strādāja ceļu būvniecībā, un visa tās 65 gadu vēsture ir saistīta ar infrastruktūras izveidi. Tā būvē arī dzelzceļus, tagad strādājam arī enerģētikā, lidostās. Nozīmīgākais mūsu darbības lauks ir ceļu, tiltu un dzelzceļu būvniecība.
Uzņēmumā, iespējams, strādā labākie tiltu būves speciālisti visā Lietuvā, jo lielākos objektus ir būvējusi mūsu kompānija, taču Lietuvā nav daudz lielu upju, piemēram, salīdzinājumā ar Latviju, tāpēc pat paši lielākie objekti mūsu portfelī neaizņem visvairāk vietas – tiltu būvniecība veido aptuveni 20% no mūsu apgrozījuma. Šis skaitlis katru gadu ir mainīgs,» saka A. Rusevičs.
Šobrīd Kauno tiltai lielākais akcionārs ir poļu uzņēmums Trakcja PRKiI, kas ir viena no lielākajām infrastruktūras kompānijām Polijā. Savukārt šī uzņēmuma akcionārs ir Spānijas kompānija Comsa Emte, kas ir viena no lielākajām būvniecības kompānijām Eiropā. Lietuvas uzņēmuma īpašnieks mainījās 2011. gadā, kad holdings Tiltra apvienojās ar Trakcja PRKil. A. Rusevičs norāda, ka līdz ar jauno īpašnieku struktūru lielu pārmaiņu nav bijis. «Katrai biržā kotētajai kompānijai ir savi standarti un procedūras, pēc kādām jāziņo biržai. Akcionāri neiejaucas, bet ļauj mums darboties. Nav īpašas atšķirības, vai tie ir lietuviešu vai poļu akcionāri – visi skatās uz rezultātiem,» viņš teic.
Visu rakstu Būvē ceļus pašu mājās un tālumā lasiet 10. augusta laikrakstā Dienas Bizness.