Pāvilostas ostas molu pagarināšanas darbus, neraugoties uz līdzšinējām problēmām, turpinās Lietuvas kompānija Kauno tiltai. To biznesa portālam db.lv apstiprināja gan Pāvilostas ostas pārvaldnieks Ronalds Griškēvičs, gan Kauno tiltai pārstāve Giedre Samulionyte-Lekavičiene.
Šāds lēmums pieņemts vakar. Saskaņā ar plāniem darbiem vajadzētu noslēgties nākamā gada oktobrī.
Kā vēstīja aģentūra LETA, dažādu neparedzētu apstākļu dēļ ievērojami aizkavējušies Pāvilostas ostas molu pagarināšanas būvdarbi, kas saskaņā ar būvdarbu līgumu bija jāpabeidz jau novembra beigās. Līgums ar Lietuvas kompāniju Kauno tiltai par ostas molu pagarināšanu tika noslēgts pirms gada. Aizkavēšanās par dažiem mēnešiem notikusi jau pašā sākumā – darbi sākušies nevis pavasarī, kā plānots, bet tikai jūnijā. Darbus būtiski kavējuši arī nepiemērotie, vasaras sezonai netipiskie laikapstākļi. Atklājies, ka būvdarbu veicējam arī nebija piemērotas tehnikas - lai izmantotu piemērotu brīdi darbu veikšanai, bijis vajadzīgs pārāk ilgs laiks, lai lielo tehniku no ostas nogādātu darbu veikšanas vietā, tādēļ nācies meklēt citu, mazāku tehniku, ko varētu transportēt operatīvāk. Tāpat izrādījies, ka būvdarbu veicējam nemaz nav īsti atbilstošas pieredzes molu izbūvē tieši pēc šādas tehnoloģijas, lai arī iepirkuma konkursa prasības pieredzi par hidrobūvju celtniecību bija ievērotas.
«Formāli šis pretendents atbilda konkursa nolikuma prasībām, bet to, ka kompānija pirmo reizi saskaras tieši ar šāda veida tehnoloģiju, secinājām tikai «post factum»,» iepriekš atzina Griškēvičs.
Kauno tiltai pārstāve biznesa portālam db.lv šodien skaidroja, ka projekta īstenošana aizkavējusies «vairāku nepareizu lēmumu, nepieciešamības uzlabot pašu projektu, kā arī ļoti nelabvēlīgu laika apstākļu dēļ». Laika apstākļi kavējuši plānoto darbu raitu izpildi. Vakardienas sanāksmē apstiprināts, ka Kauno tiltai turpinās pildīt savas saistības. Pašlaik sadarbībā ar klientu un ekspertiem tiekot meklēti tehnoloģiskie risinājumi, kas ļaušot pienācīgi īstenot projektu, sacīja Samulionyte-Lekavičiene. Darbi tiks atsākti labvēlīgos laika apstākļos, un to noslēgums plānots nākamajā sezonā.
Iepriekš Griškēvičs atzina, ka nevarot arī izslēgt iespēju, ka ostas pārvalde līgumu ar Kauno tiltai lauzīs un meklēs citu darbu veicēju.
Lietuvas uzņēmums Kauno tiltai uzvarēja iepirkumā par Pāvilostas molu pagarināšanas darbu veikšanu, piedāvājot līguma cenu 2 976 736 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN). Ostas dienvidu mols no pašreizējiem 297,5 metriem tiks pagarināts par aptuveni 150 metriem, bet 287 metrus garais ziemeļu mols - nedaudz mazāk, liecina informācija aģentūras LETA arhīvā.