Jaunākais izdevums

BMW Motorrad modeļu saime GS 2010. gadā svin 30. jubileju. Ideja par komfortablu un drošu lielas kubatūras enduro motociklu BMW ir izrādījusies tik veiksmīga, ka šādas mašīnas pārdotas vairāk nekā pusmiljonu tirāžā.

2010. gadā, atskatoties uz trim panākumu piesātinātām desmitgadēm, daudzas no uzvarām šķiet pašsaprotamas. Taču patiesībā vairākums no tām tika izkaltas idejiski drosmīgā inženieru darbā un Dakaras karstuma un smilšu peklē.

Uz priekšu caur sporta tradīcijām

Lai gan BMW markas motociklu tēls līdz nesenai pagātnei tikai retu reizi saistījies ar sportu, tieši tas lielā mērā veidojis pamatu markas tehnikas attīstībai. Jau piecdesmitajos un sešdesmitajos gados BMW ieguva daudzus titulus dažādos enduro (cross country) pasākumos. Herberts Šeks (Herbert Scheck), startējot ar modificētu BMW R GS 75/5, laika posmā no 1970. līdz 1972. gadam trīsreiz kļuva par valsts čempionu, bet 1978. gadā BMW trofeju pulku papildināja testa nodaļas darbinieks Lāslo Peress (Laszlo Peres), ar pašbūvētu vien 142 kg smagu 800 cm3 mašīnu Vācijas čempionātā iegūstot 2. vietu. Vēl vairāk – ar oficiālu rūpnīcas atbalstu pirmās vietas tika izcīnītas 1979. un 1980. gada Vācijas čempionātos. Neviens pretinieks nespēja izrādīt pretestību arī tā gada Eiropas čempionātā.

Tomēr viens ir būvēt straujus sacīkšu motociklus, bet pavisam kas cits – izveidot plaša patēriņa mašīnas par konkurētspējīgu cenu.

Attīstoties idejām par to, kādi varētu būt nākotnes modeļi, rūpnīcā izkristalizējās koncepcija, kuras pamatā bija motocikls ar bezceļa spēju, kas apvienota ar ievērojamu jaudu un komfortu ceļa režīmā. Tirgus izpēte parādīja, ka tikai 2% braukšanas veido smaga bezceļa šturmēšana, lielāko daļu laika motociklisti pavada uz asfaltētiem vai grants ceļiem. Tā dzima ideja par komfortablu liela tilpuma enduro motociklu, kas atspoguļojās arī tā nosaukumā: G (Gelände) – apvidus, S (Straße) – ceļš.

Beidzot BMW Motorrad vadības komanda, kurai 70. gadu beigās vajadzēja apturēt pārdošanas kritumu un atrast ceļu uz komerciāliem panākumiem, teica jāvārdu. Par projekta līderi kļuva šasijas izstrādes vadītājs Rīdigers Gutše (Rüdiger Gutsche), bet mezglu ieviešanas fokusā nonāca jauna konsoles tipa pakaļējā piekare.

Sākotnējie izmēģinājumi bija veiksmīgi, un 1980. gada janvārī BMW preses vīrs Kalli Hufštads (Kalli Hufstadt) un žurnālists Hanss Peters Laihts (Hans Peter Leicht) sēdās uz diviem pirmssērijas motocikliem, lai dotos 2000 km ceļojumā par Ekvadoru. Testa ekspedīcijas laikā tehnikai un abiem vīriem nācās gan pārdzīvot skaudrus klimatiskos apstākļus, gan pārvietoties pa ekstremāliem ceļiem. Taču, neskaitot sīkus savainojumus, četrotne (braucēji un motocikli) atgriezās mājās neskarta, lai nodotu tehniku pēdējai uzlabošanai.

Sensācija uz starta estakādes

Par BMW R 80 GS oficiālo atrādīšanu publikai var uzskatīt 1980. gada 1. septembri, kad jaunais modelis Aviņjonā, Francijā, aci pret aci sastapās ar starptautisko presi. Kopš projekta starta bija pagājis vien 21 mēnesis, un visi iesaistītie ar milzīgu nepacietību gaidīja pirmo reakciju. Ar nieka 167 kg svaru G/S tobrīd bija vieglākais 800 cm3 motocikls, turklāt tā piekarei ar 200 mm gājienu priekšā un 170 mm aizmugurē vajadzēja gandarīt pat prasīgākos enduro speciālistus.

Entuziasms motožurnālistu vidū bija visaptverošs un universāls, viens no izdevumiem jauno modeli nodēvēja pat par «visu laiku labāko BMW motociklu». 19. septembrī, sekojot sajūsmai presē, IFMA izstādē ap BMW stendu pulcējās interesentu pūļi. Drīz entuziasms pārgāja uz dīleru veikaliem, un jau 1981. gada beigās īpašnieku bija atradusi 6631 mašīna. Katrs piektais BMW motocikls bija R 80 G/S!

Dakaras rūdījums

Ar topošu piedzīvojumu motociklu portfelī bija laiks vērst skatu uz pasaulē smagākajām un prestižākajām sacensībām! BMW pirmais starts 1979. gadā leģendārajā Parīzes–Dakaras rallijā sākās ar klupienu, tomēr jau gadu vēlāk Hūbertu Oriolu (Hubert Auriol) no uzvaras šķīra tikai neatļautas palīdzības saņemšana, bet BMW France otrs pilots Fenils (Fenouil) finišu sasniedza piektais. Tomēr uz triumfu nenācās ilgi gaidīt – jau 1981. un 1983. gadā Oriols kāpa uz pjedestāla augstākā pakāpiena, bet 1984. un 1985. gadā viņa panākumus atkārtoja beļģu pilots Gastons Raijers (Gaston Rahier). Bija sagādāts lielākais pierādījums BMW bezceļa potenciālam!

Uz tehnikas progresa ceļa

1987. gada augustā GS piedzīvoja nākamo attīstības soli, debitējot uzreiz ar diviem modeļiem: R 80 GS un R 100 GS. BMW atkal varēja lepoties ar lielākās kubatūras enduro motociklu. Taču uzmanību piesaistīja ne tikai šis fakts, bet arī vairāki šasijas uzlabojumi, palielināta bāka un pilnveidots komforts, pakaļējās piekares apzīmējumā pirmoreiz parādījās Paralever vārds. Paralēli lielajiem motocikliem pieteicās iesācējiem draudzīgais R 65 GS modelis. Saimes 10. jubilejā – 1990. gadā – pircējiem tika atrādīti vēlreiz modernizēti R 80 GS un R 100 GS, kurus pamanāmus padarīja ne tikai dažādas tehniskas detaļas, bet arī jauns stūrains lukturis.

Nākamā pa īstam skaļā GS stunda sita, kad 1993. gada rudenī Frankfurtes izstādē vācu speciālisti pasaulei parādīja R 1100 GS. Motocikla tehnika un šokējošā āriene izraisīja bumbas sprādzienam līdzīgu efektu, nevienam vien liekot šaubīties, vai par 23 kg smagākais un 65 mm augstākais modelis spēs sekot priekšteču pēdās, vai tas nav nodevis sākotnējos ideālus.

Tomēr šaubu balsis ātri apklusināja pircēju aktivitāte, bet über-enduro jaunā tehnika – trīsdaļīga šasija ar motora un pārnesumkārbas korpusu kā nesošu konstrukciju un Telelever priekšējā piekare, kas prezentēja oriģinālu un drošu tradicionālas teleskopiskās dakšas alternatīvu, – apliecināja inženieru domas attīstību pareizajā virzienā.

Nav pārsteigums, ka uz šī tour de force fona pozīcijas nācās atdot gaisa dzeses divcilindru boksermotoram, kas nemainīgi tiek saistīts ar BMW marku kopš 1923. gada. Kārtējā IFMA izstāde 1994. gadā deva startu GS Classic Edition pēdējai gaitai.

Vēlreiz tuksnesis un vēlreiz triumfs

1998. gadā pēc 13 gadu prombūtnes BMW atgriezās lielajā arēnā. Četru vīru komandai izbraucot uz starta ar viencilindra F 650 GS, mērķis bija pieticīgs – finišēt. Diemžēl otrās kampaņas pirmais gads atkal izrādījās neveiksmīgs, taču – jau atkal –, spītējot milzīgam austriešu KTM spiedienam, 1999. gada Dakarā motociklu ieskaitē finišu pirmais sasniedza Rišārs Saints (Richard Sainct), atkārtojot Oriola un Raijera panākumos astoņdesmitajos. 2000. gadā BMW pārstāvēja nu jau seši motocikli, tostarp divi sacīkšu monstri ar boksermotoru R 900 RR. Finišs izrādījās īsta katastrofa konkurentiem, jo rezultātu tabulā no 1. līdz 4. vietai pretī motocikla markai lepni stāvēja BMW vārds.

Uzvaras gads kļuva par debijas gadu arī sērijveida modelim. Mazā enduro, arī smagākam bezceļam paredzētā G 650 GS Dakar versija zibens ātrumā guva popularitāti, jau debijas sezonas beigās BMW kontā ierakstot vairāk nekā 18 000 saražotu vienību.

Tieši desmit gadus vēlāk – 2008. gadā – pasaulei lukturus uzspīdināja mazā GS ideju mantiniece F sērija. Ar 800 cm3 divcilindru škidrumdzeses rindas motoru jaunpienācējs izveidoja jaunu piedzīvojumu motociklu klasi, sev par labu piedāvājot tādus argumentus kā kompakta un robusta konstrukcija, izcila degvielas ekonomija, viegla vadāmība, 200 mm gājiena piekare smagiem ceļa posmiem un F 650 GS variants braucējiem iesācējiem.

Dāvana jubilejā – absolūti labākā forma

Tikmēr aizejošā gadu tūkstoša izskaņā R 1100 GS kļuva par R 1150 GS, bet 2002. gads vēsturē iegāja ar leģendāro Adventure versiju. Tā ienesa ne tikai dažādus tehniskus papildinājumus, kas bija nepieciešami transkontinentālu un ekstrēmu piedzīvojumu meklētājiem, bet apliecināja, ka BMW kā motoražotājs var piegādāt jebkādu un jebkuru aksesuāru.

Nākamais jūdžakmens GS gaidīja 2004. gadā, kad jaunās paaudzes motocikls kļuva par pārsteigumu pat industrijas labiem pazinējiem. Neskatoties uz rekordliela tilpuma motoru, motocikls bija padarīts labāks ikvienā aspektā – tā svars bija samazināts par 30 kg, uzlabota vadāmība, un līdz 100 ZS palielināta jauda no motora, kurā tagad griezās balansējošā vārpsta. Konceptuāli un praktiski modelis bija sasniedzis tādu briedumu, ka tā panākumi bija vienkārši nenovēršami – trīs gadu laikā lielie enduro atrada vairāk nekā 100 000 īpašnieku.

2007. gadā sekoja kārtējie uzlabojumi, un bija tikai loģiski, ka, gatavojoties jubilejai, GS piedzīvoja nelielu modernizāciju. Tā iekļāva gāzu sadales mehānismu no modeļa HP2 Sport, līdz 110 ZS palielinātu jaudu, kā arī izlīdzinātu griezes momentu ar 120 Nm maksimumu. Protams, GS iespēju kontā ir visas modernākās BMW tehnoloģijas, tostarp integrāla bremžu sistēma ar ABS, elektroniski vadāma daudzrežīmu piekare, saķeres kontrole, riepu spiedienu sensori u. c.

GS un GS Adventure daudzus gadus ir bijuši ne tikai BMW populārākie modeļi, bet arī absolūti bestselleri vairākās valstīs. Nav šaubu, ka, sūtot nezināmā ceļā oriģinālo R 80 G/S, tā idejiskajiem tēviem piemita īsts panākumu instinkts.

Patlaban, kad ir pagājuši jau trīsdesmit gadi un lielo tūristu tirgus audzis ar apskaužamu dinamiku, BMW aizvien var justies kā pionieris bezceļa un ceļa labāko īpašību sintēzē, un tam aizvien ir milzīgs potenciāls noteikt nākotnes tendences. Pateicoties modeļu klāstam un lepnumam par panākumiem trīsdesmit gadu laikā, BMW Motorrad ar pārliecinošu optimismu var lūkoties enduro nākotnē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Lietoti BMW X sērijas (X1–X6) modeļi. Salīdzinam ietilpību, patēriņu un citas galvenās atšķirības

Reklāmraksts,08.08.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Unsplash.com/xxkvc

Orientēties BMW “cross country” X sērijas modeļos var būt mulsinoši – X1, X2, X3, X4, X5, X6, kā arī X7 ir radniecīgi modeļi, tomēr tie ir dažādi krosoveri, kas atšķiras ne tikai pēc jaudas un ietilpības, bet arī pēc galvenā “uzdevuma”. Nepāra X modeļus BMW dēvē par “Sports Activity Vehicle” (SAV), kas būtībā ir BMW īpašais nosaukums sporta apvidus automašīnām. Savukārt pāra X modeļus BMW dēvē par “Sports Activity Coupe” (SAC) – tie ir sportiskāki, kā arī dārgāki par iepriekšējiem X nepāra modeļiem.

Lai palīdzētu Tev atrast piemērotāko BMW X sērijas modeli, šajā rakstā esam apkopojuši galvenās atšķirības starp BMW X1–X6 sērijas modeļiem. Turpini lasīt rakstu un uzzini, kā atšķiras dažādo BMW X sērijas modeļu ietilpība, degvielas patēriņš, pieejamība un citi svarīgi aspekti!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oficiālais BMW pārstāvis Latvijā ''Inchcape Motors Latvija'' aizvadītajā gadā turpinājis dominēt ''premium'' automobiļu segmentā. 2023. gadā ''premium'' automobiļu tirgus Latvijā piedzīvojis ievērojamu izaugsmi – 37,4 % pieaugumu salīdzinājumā ar 2022. gadu. Pēc auto reģistrāciju apjoma BWM automobiļu pārdošanas rādītāji ''premium'' segmentā sasniedza lielāko apjomu kopš 2007. gada – reģistrējot 819 jaunus spēkratus.

''2023. gads ir noslēdzies ar izciliem BMW Latvija pārdošanas rezultātiem. Aizvadītajā gadā mums ir izdevies saglabāt pirmo pozīciju ''premium'' automobiļu segmentā, sasniedzot rekordaugstu automobiļu reģistrāciju skaitu. ''Premium'' segmenta līderpozīciju šogad ieguva BMW X5 modelis. Katrs 10. pircējs ''premium'' segmentā aizvadītajā gadā iegādājās šo BMW modeli, kā rezultātā tika reģistrēti 311 BMW X5 jauni automobiļi. Arī elektroauto segmentā bija vērojama izaugsme, tika piereģistrēts 61 BMW elektroauto, kas atspoguļo 5,2 % pieaugumu salīdzinājumā ar 2022. gadu. Šajā kategorijā pieprasītākie elektroauto modeļi Latvijā bija BMW iX, BMW i7, BMW iX1, kā arī BMW i4,'' stāsta BMW autocentra vadītājs, Andris Ustups.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mednieku terminoloģijā 2013. gadā autotirgotājiem Latvijā medību bija pat ļoti daudz, taču medījumu ir ievērojami mazāk, nekā cerēts.

2013. gads jaunu auto tirgotājiem nav bijis viegls. Ikvienam autosalonam burtiski ar zobiem un nagiem bija jācīnās par saviem klientiem, jo to skaits joprojām bija ļoti ierobežots, bet konkurence milzīga. Autotirgotāji daudzkārt sūrojās, ka tirdzniecības apjomi 2013. gadā nav lielāki, kādi tie bija 2011. gadā, bet saimnieciskie izdevumi, ieskaitot autosalonu uzturēšanu, ir palielinājušies teju divkārtīgi.

Nespējam konkurēt ar kaimiņiem

Kā vienu no sāpīgākajām un ielaistajām kaitēm autotirgotāji min nodokļu atšķirības starp Baltijas valstīm, kas tiešā veidā atbalsta starptautisku uzņēmumu un lielo auto parku reģistrāciju Igaunijā un Lietuvā. Pēc Auto asociācijas datiem, salīdzinot ar tuvējām kaimiņvalstīm, transportlīdzekļu ekspluatācijas ziņā nodokļu vide Latvijā ir nelabvēlīgākā – nodokļu slogs Latvijā 15 reizes pārsniedz kaimiņvalstīs esošo. Līdz ar to puse automašīnu, kas pārsniedz 30 tūkstošu latu vērtību, tikušas reģistrētas Igaunijā. Tas nozīmē, ka lielākā daļa dārgo auto, kas vizinās Latvijā, nav tik ļoti gaidītie kaimiņvalsts tūristi, bet gan pašmāju apsviedīgākie autoīpašnieki, kuri steigšus ir izmantojuši nodokļu atšķirības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada septembrī Frankfurtē notiekošajā autoizstādē BMW prezentēs pirmo MINI elektroauto, sportisko BMW i3s, BMW 8.sērijas konceptauto un vēl citus jaunumus arī dizaina un drošības jomā, tā apstiprinot BMW grupas stratēģisko virzību elektrautomobiļu attīstīšanā, informēja ražotāja pārstāvis Latvijā Ivars Norvelis.

Pasaulē lielākā autoizstāde Frankfurtē šogad norisināsies 67.reizi. Tā pulcē aptuveni 900 tūkstošus skatītāju. Šogad autoizstādē piedalīsies vairāk nekā 250 dažādu uzņēmumu un organizāciju, no kuriem 50 būs automašīnu zīmoli.

Autoizstādes apmeklētājiem būs iespēja apskatīt pirmo MINI elektromobili, kas uz ceļiem parādīsies 2019.gadā - tieši 60 gadus pēc klasiskā MINI «piedzimšanas». Automašīnā paredzēts litija jonu akumulators, kas nodrošinās maksimālu jaudu un MINI raksturīgo veiklību, neradot izmešus. Tā kā elektroauto ir nepieciešams tikai nedaudz atdzesēt ar gaisu, radiatora režģis ir aizvērts augstākai aerodinamikai. Tāpat dizains ir papildināts ar stikla šķiedras komponentiem, kas vēl vairāk samazinās gaisa pretestību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa un tehnoloģiju platformas “BiSMART” organizētajā konferencē “Biznesa forums 2023” plašākai publikai pirmoreiz Latvijā tika prezentēts jaunais BMW iX1 elektroauto, kurš ir pirmais X1 modelis ar pilnībā elektrisku piedziņu.

“Lai attīstītu aprites ekonomiku, BMW jauno automobiļu ražošanas procesā izmanto aptuveni 30 % otrreizēji pārstrādātu un atkārtoti izmantojamu materiālu, kas nāk no iepriekšējo paaudžu lietotajiem automobiļiem. Taču tuvākajā nākotnē BMW grupas mērķis ir palielināt otrreiz pārstrādājamo materiālu izmantošanu jaunu automobiļu ražošanā līdz pat 50 %. BMW arī turpmāk stiprinās savas pozīcijas kā viens no inovatīvākajiem un ilgtspējīgākajiem auto ražotāju zīmoliem, kas jau šogad klientiem piedāvās 13 pilnībā elektriskus BMW modeļus. Savukārt, nupat prezentētais BMW iX1 ir uzskatāms paraugs tam, ka, izvēloties elektroauto, nav jāatsakas no klasiskām automobiļu vērtībām – mūsdienīgs dizains un videi draudzīga jauda ir jaunais mašīnbūves virziens,” prezentācijas laikā norādīja Andris Ustups, BMW autosalona vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 2013. gada 1.oktobri, WESS Auto Grupa pārtrauks jaunu BMW automobiļu tirdzniecību, koncentrējot darbību uz LEXUS un Toyota tirdzniecību un servisu, kā arī turpinot sniegt autorizēta BMW servisa pakalpojumus.

Lēmums pārtraukt jaunu BMW tirdzniecību pieņemts pēc tam, kad no BMW Baltic organizācijas, kas atrodas Zviedrijā, saņemts paziņojums par autorizētā BMW dīlera līguma nepagarināšanu.

«7 gadu laikā, kopš Latvijā darbojamies kā autorizētais BMW pārstāvis, esam veicinājuši BMW zīmola nostiprināšanos līderpozīcijās premium automobiļu tirgus segmentā, ieguldījuši milzīgus līdzekļus biznesa attīstībā, kā arī kļuvuši par vienu no BMW Eiropas paraugdīleriem,» komentē Aleksandrs Oskins, WESS Auto Grupas padomes priekšsēdētājs.

«Kad paziņojumu par līguma nepagarināšanu saņēmām bez jelkādiem paskaidrojumiem, bijām neizpratnē. Varam tikai nojaust, ka ar šo lēmumu, BMW Baltic vēlējies koncentrēt BMW autorizēto pārstāvniecību Latvijā viena starptautiska uzņēmuma rokās. WESS Select turpinās stiprināt savas līderpozīcijas, sniedzot autorizēta BMW servisa pakalpojumus, bet līdzšinējā BMW WESS Select autosalonā piedāvāsim plašu mazlietotu BMW un citu premium automobiļu zīmolu klāstu. Nākotnē vēl vairāk pievērsīsimies LEXUS un Toyota automobiļu biznesa un Hondas servisa attīstīšanai Latvijā,» turpina A.Oskins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autoražotājs BMW iepazīstinājis ar jaunākās paaudzes X5 sērijas modeli. Kompānija jaunajam automobilim mainījusi atsevišķas dizaina detaļas, kā arī uzlabojusi aerodinamiku un norāda, ka 2014 BMW X5 būšot sportiskāks.

Jaunais BMW X5 būs pieejams ar trijiem ārējās apdares variantiem - xLine, Luxury Line un M Sport. Paredzēts, ka automašīnas pamata versija būs pieejama ar sDrive35i un xDrive35i trīs litru 300 zirgspēku dzinējiem. Tāpat būs iespējams izvēlēties BMW X5 versiju ar xDrive50i 4,4 litru V-8 445 zirgspēku dzinēju, bet nākamgad – xDrive35d trīs litru 255 zirgspēku turbodīzeļa dzinēju. Jaunais BMW5 aprīkots ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Kompānija BMW norāda, ka automašīna ar xDrive50i simts kilometru stundā lielu ātrumu spēs sasniegt 4,9 sekundēs. Jaunais X5 aprīkots arī ar degvielas taupīšanas sistēmu, sastrēgumu asistentu, nakts redzamības sistēmu, neredzamo zonu asistentu, kā arī ar iDrive multimediju sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autoražošanas uzņēmums "BMW" modernizējis logo, veicot radikālākās vizuālās izmaiņas vairāk nekā 100 gadu laikā.

Uzņēmums jauno logo prezentējis vienlaicīgi ar jauno "i4" koncepta automašīnu.

Veidojot jauno logo, saglabāta līdzšinējā apļveida forma, taču dizaineri atbrīvojušies no tumšajām malām, padarot tās caurspīdīgas; tāpat likvidēts 3D efekts. Tādējādi logo veiktas lielākās izmaiņas kopš tā ieviešanas 1917.gadā.

""BMW" kļūst par attiecību zīmolu," skaidro kompānijas vecākais viceprezidents Jens Tīmers, uzsverot, ka jaunais logo atspoguļo lielāku atvērtību un caurspīdību. "Mēs vēlamies šo versiju izmantot, lai aktīvāk nekā iepriekš aicinātu mūsu klientus "BMW" pasaulē. Jaunais dizains atspoguļo pašreizējās zīmolu digitalizācijas iespējas un izaicinājumus. Tas norāda uz mobilitāti un braukšanas ērtībām nākotnē," sacījis Tīmers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmuma «Bayerische Motoren Werke» (BMW) vadītāja amatā Haraldu Krīgeru nomainīs Olivers Cipse, kompānija paziņoja pēc padomes sēdes.

55 gadus vecais Cipse darbu jaunajā amatā sāks 16.augustā. Pēdējos četrus gadus viņš bijis BMW valdes loceklis, kas atbildīgs par ražošanu kompānijas 31 rūpnīcā visā pasaulē.

BMW padomes sēde notika ceturtdien kompānijas lielākajā ASV rūpnīcā Dienvidkarolīnas štata Spartenburgā.

Kompānijas padomes priekšsēdētājs Norberts Reithofers Cipsi raksturoja kā «izlēmīgu, stratēģiski un analītiski domājošu līderi». «Viņš «BMW Group» sniegs jaunu pamudinājumu, veidojot nākotnes mobilitāti,» piebilda Reithofers.

Cipse, kurš pēc profesijas ir inženieris, kompānijā pazīstams kā mierīgs, patstāvīgs un ar labām spējām panākt savu prasību izpildi.

53 gadus vecais Krīgers atstāj kompāniju pēc četriem gadiem BMW vadītāja amatā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada maijā kompānija BMW visā pasaulē pārdevusi kopumā 147,6 tūkstošus BMW, MINI un Rolls Royce spēkratu, kas ir par 22,1% vairāk nekā pērn attiecīgajā mēnesī, kad Vācijas autoražotājs pārdeva 120,9 tūkstošus automašīnu, vēsta RTT News.

BMW zīmola automašīnu pārdošanas apjomi minētajā laika periodā auguši par 19%, kamēr MINI spēkratu pārdoti par 38,5% vairāk. Motociklus ražojošā BMW meitas uzņēmuma BMW Motorrad pārdošanas apjomi uzlabojušies par 3,5%.

ASV kompānija BMW šī gada pirmajos piecos mēnešos pārdevusi vairāk nekā 116 tūkstošus braucamrīku, kas ir par 18,7% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, liecina pārdošanas rezultātu apkopojums.

BMW maijā ASV ir pārdeva vairāk nekā 26 tūkstošus braucamrīku, kas, salīdzinot ar šo pašu mēnesi pirms gada, ir 19,7% liels pieaugums.

Maijā viens no vislabāk pārdotajiem modeļiem bija jaunais BMW X3. Sākot no šī gada janvāra vidus ASV tika pārdoti vairāk nekā desmit tūkstoši X3 modeļu, kas ir par 280,7% vairāk, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

7. augustā jau piekto gadu pēc kārtas oficiālais Latvijas BMW klubs un tā sadarbības partneris – oficiālais BMW pārstāvis Latvijā BM Auto rīko Latvijas BMW festivālu.

Tas notiks Rīgā, Biķernieku sporta kompleksā. Festivāla laikā diviem laimīgajiem būs iespēja izlozēt vienas dienas braucienu ar atjaunināto BMW X5.

Pasākums sāksies plkst. 12.00 Biķernieku sporta kompleksā, bet visi BMW, BMW motociklu un MINI īpašnieki aicināti pulcēties pie "BM Auto" autosalona jau no plkst. 10.30, lai plkst. 11.30 dotos parādes braucienā uz Biķernieku sporta kompleksu.

Pasākuma laikā plānota BMW retro spēkratu izstāde un dragreiss BMW markas automašīnām. Būs iespēja vērot un piedalīties BMW motociklu veiklības braucienos un MINI atrakcijā. Dienas gaitā paredzēti dažādi konkursi un disciplīnas, piemēram auto skaistuma konkurss, auto audio skaņas konkurss, auto decibelu mērīšana, rezerves riteņa maiņas konkurss un citas aktivitātes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

BMW mērķē palielināt pārdošanas apjomus ASV par 25%

Gunta Kursiša,12.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas automobiļu ražotājs BMW pavēstījis par plāniem palielināt pārodoto automašīnu apjomu par ceturtdaļu. Šobrīd BMW ASV uz papēžiem min sīvākie sāncenši Mercedes un Lexus, raksta autonews.com.

«Vidējā termiņā mēs plānojam palielināt BMW markas automašīnu pārdošanas apjomus līdz 300 tūkstošiem vienību,» pavēstījis autmašīnu ražotāja vadītājs ASV Ludvigs Villišs (Ludwig Wilisch).

Viņš gan nenosauca konkrētu gadu, kad BMW vēlas piepildīt šo izvirzīto mērķi. Saskaņā ar kompānijas iespējām 300 tūkstošu automašīnu pārdošanas apjomam vajadzētu tikt sasniegtam 2013. vai 2014. gadā.

«Nākotnē mēs vēlamies būt lielākā automašīnu marka ASV,» pavēstīja BMW starptautiskās pārdošanas un mārketinga vadītājs Īans Robertsons (Ian Robertson). «Gada sākumā ASV esam bijuši priekšā Mercedes, un vēlamies arī turpmāk saglabāt savas pozīcijas,» norādīja BMW pārstāvis. Šogad ASV tirgum BMW saražoti vairāk nekā 270 tūkstoši automobiļu, savukārt pērn - 159 tūkstoši.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai pirmajā brīdī šķiet, ka jaunājā BMW X5 nav nekas mainījies. Taču patiesībā aiz škietami pazīstamās fasādes viss ir jauns.

Šasija, komplektējošie materiāli un virsbūves paneļi – viss ir darināts no nulles. Plaši izmantojot izturīgākus, bet tajā pašā laikā vieglākus materiālus, X5 ir kļuvis teju par 100 kilogramiem vieglāks. Visbeidzot, saglabājot riteņu bāzi, pats auto ir kļuvis nedaudz garāks, platāks un zemāks.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Bagāto ļaužu favorīts, kuru pirka, pērk un turpinās pirkt. Tas tiesa, ka BMW dažreiz paslīd kāja dizaina ziņā, jo tas ne vienmēr izdodas tāds, kas patiktu visiem, taču jāpatur prātā, ka bavāriešiem ir jāatrod zelta vidusceļš, lai izlavierētu starp Eiropas, ASV un Āzijas pircēju atšķirīgajām estētisko vērtību skalām. Lai kā savulaik zākāja skandalozā Krisa Bengla dizainēto BMW 7. sērijas limuzīnu, tas tāpat bija satriecoši populārs un pieprasīts. Atbilde slēpjas tajā, ka dizains ir gaisīgs jēdziens, kas vienam patīk, bet otram ne, taču, kas attiecas uz tehnisko pildījumu, šeit BMW nepieļauj nekādu kompromisu. Jaudīga tehnika ar dažādām braukšanas stila programmām, kas patiks ikvienam, sākot no mājsaimniecēm un beidzot ar piekasīgu autoentuziastu, kurš ar BMW X5 pieradis braukt tikpat ātri un azartiski, cik to atļauj zem parasta pasažieru auto čaulas paslēpts auto. Nenoniecinot daiļā dzimuma pārstāves kā šī auto mērķauditoriju, X5 tomēr vairāk ir lielo «puiku» spēles laukums. Statusa, pašapziņas un finansiālo iespēju demonstrēšanai piemērota spēļmantiņa. Latvijā BMW X5 cenu lapā sāksies ar 56 350 eiro, kas tiek prasīts par klasiskās piedziņas modeli ar 218 ZS jaudīgo dīzeli. Turpretim x Drive pilnpiedziņas modeļu cena sāksies ar 59 000 eiro. Pats par sevi saprotams, ka šī cena ir tikai ieejas biļete X5 kļubiņā. Par visām pārējām atrakcijām būs jāmaksā vēl, un – gana daudz, tādēļ pienācīgi nopakots X5 pircējam izmaksās vismaz 70 līdz 80 tūkst. eiro. Kārtējo reizi arī bagāti ļaudis var pačīkstēt, ka tas ir dārgi, taču tas, ko pretim dos jaunais X5, būs katra iztērētā eirocenta vērts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmoreiz Baltijas valstīs ir pieejams BMW Motorrad Rent A Ride motociklu nomas pakalpojums, kas dod iespēju iznomāt BMW zīmola motociklus uz ierobežotu laiku.

Latvijā interesentiem būs iespēja iznomāt kādu no vairākiem platformā pieejamajiem motocikliem oficiālajā BMW Motorrad pārstāvniecībā Inchcape Motors Latvia.

“Domājot gan par saviem esošajiem, gan potenciālajiem klientiem, mums kā oficiālajam BMW Motorrad pārstāvim Latvijā ir svarīgi palīdzēt saviem klientiem arvien pilnīgāk atklāt BMW sniegtās iespējas. Šoreiz to nodrošinām paplašinot pieejamo pakalpojuma klāstu un ieviešot jaunu pakalpojumu – ekskluzīvo BMW motociklu nomas iespēju Latvijā. Esam pagodināti, ka esam pirmie starp Baltijas valstu dīleriem, kas ir ieviesuši šo pasaules popularitāti guvušo pakalpojumu arī mūsu klientiem,” saka Andris Ustups, BMW Motorrad autocentra direktors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Inchcape Motors Latvia BMW grupas direktoru Ivaru Norveli

Lelde Petrāne,20.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Inchcape Motors Latvia BMW grupas direktors Ivars Norvelis. «Latvijā esam vienīgie un oficiālie izplatītāji BMW automobiļiem un motocikliem, MINI, savukārt Alpina zīmolu pārstāvam visā Baltijā. Mēs ceram, ka šā gada marta beigās, aprīļa sākumā noslēgsies mūsu salona rekonstrukcija un klientus varēsim uzņemt jaunās telpās,» stāsta I. Norvelis.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Mani patiesi aizrauj auto industrija un tās iespējas. Auto pats par sevi ir salīdzinoši neliels priekšmets, kas sevī koncentrē ļoti daudz - cilvēka tehnoloģisko izdomu un sasniegumus, stilu un dizainu, fokusu uz detaļām. Vienlaikus gan auto nozarē kā tādā, gan premium klases auto segmentā konkurence ir pietiekami asa, reizēm pat pašiem ar sevi, lai aizvien būtu jādomā par to, kā mainīties, kā uzlabot piedāvājumu, servisu, kā sasniegt klientu labāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Ceļvedis elektroauto iegādei 2023. gadā – kurš modelis ir man piemērotākais?

Sadarbības materiāls,28.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez šaubām, ka elektroauto ir nākotne – Eiropas Savienībā jau no 2035. gada tirgū varēs laist tikai bezemisiju automašīnas. Tomēr daudzus no elektro auto iegādes attur nepatiesi mīti, ka elektroauto ir dārgāki un ar zemāku veiktspēju nekā benzīna un dīzeļauto. Ir gluži pretēji – elektroauto ilgtermiņā var izrādīties lētāka izvēle, un tādi elektroauto kā Tesla Model S Plaid ierindojas pasaulē ātrāko mašīnu vidū. Turpini lasīt rakstu un uzzini, kādi ir populārākie elektroauto modeļi 2023. gadā!

Elektroautomobilis – labāka izvēle nekā benzīna un dīzeļauto?

Pirms apskatām populārākos elektroauto modeļus, aplūkosim dažas elektroauto priekšrocības pār klasiskajiem benzīna un dīzeļauto:

• Ņemot vērā ilgtermiņā izmaksas, elektroauto ir pat lētāka izvēle. Elektroauto mēdz būt dārgāki nekā līdzvērtīgi iekšdedzes dzinēju modeļi, tomēr ilgtermiņā elektroauto varētu būt pat izdevīgāka izvēle. Šobrīd ir iespējams saņemt valsts atbalstu elektroauto iegādei, kā arī par elektroauto nav jāmaksā ekspluatācijas nodoklis un reģistrācijas nodeva. Svarīgi pieminēt, ka ar elektroauto ietaupīsiet uz degvielas rēķina, kā arī elektroauto ir mazākas servisa izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Jaunais BMW X3 nonācis Latvijā

Lelde Petrāne,13.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī līdz Latvijai nonācis jaunais BMW X3 modelis, informēja «Inchcape Motors Latvia» BMW grupas vadītājs Ivars Norvelis.

«BMW X3 2003.gadā bija pirmais spēkrats, kas aizsāka vidēja lieluma apvidus automašīnu segmentu. Kopš tā laika pasaulē kopā ir pārdoti vairāk nekā 1,5 miljoni X3 auto. Arī Latvijā esam novērojuši, ka X3 ir populārākais starp visiem BMW modeļiem,» stāsta Norvelis.

Trešā BMW X3 paaudze seko savu priekšgājēju «riepu nospiedumos», virsbūves dizainā savienojot izturīga bezceļu un sportiska auto izskatu. Jau pazīstamās proporcijas ir palikušas nemainīgas - īsa priekšējā daļa un aizmugurējā pārkare. Tagad to papildina 50:50 svara sadalījums starp priekšējo un aizmugurējo asi.

Pirmo reizi X3 modelī tiek izmantoti miglas lukturi ar sešstūrainu dizainu. Tāpat arī aizmugurējie lukturi ir ieņēmuši trīsdimensionālas formas izskatu. Šo modeli varēs atpazīt arī ar tā dubultajām izplūdes izejām, kas ir uzstādītas visām jaunā X3 dzinēju versijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzams, ka 22.jūlija pēcpusdienā Bavārijas ražotājs BMW savās mājās Minhenē BMW Welt izmeklētai auditorijai pirmo reizi parādīs BMW Concept Gran Coupé modeli.

Pēcāk pēdējo gadu intriģējošāko BMW konceptmodeli BMW Welt muzeja apmeklētāji varēšot aplūkot līdz 3. augustam.

Atgādināsim, ka BMW Concept Gran Coupe ideju donors ir 2007. gada BMW izstrādātais konceptmodelis BMW Concept CS, kas toreiz burtiski apbūra, gan rūdītus autoekspertus, gan automīļus. Paredzams, ka nākotnē no šī koncepta varētu izaugt sērijveida Gran Turismo četrdurvju limuzīns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oficiālais BMW Motorrad pārstāvis Latvijā “Inchcape Motors Latvia” Rīgā, Dārzciema ielā atklājis jaunas un modernizētas BMW Motorrad salona telpas.

Ar 300 kvadrātmetru tirdzniecības platību šobrīd šis ir viens no lielākajiem BMW Motorrad saloniem Baltijā.

Iepriekš premium klases zīmola motocikliem bija atvēlēta vieta BMW autosalonā, taču tagad tie ir izvietoti modernizētās telpās. Jaunais salons veidots pēc jaunākā BMW Motorrad dizaina koncepta standartiem, apvienojot autentiskus materiālus un interaktīvu aprīkojumu. Vienlaikus motobraukšanas entuziastiem jaunajās telpās būs vieglāk pārskatīt un izvēlēties aksesuārus un ekipējumu, jo piedāvājums tagad būs izkārtots atbilstoši motociklu dažādajiem segmentiem.

Ievieš BMW motociklu nomas pakalpojumu Latvijā 

Pirmoreiz Baltijas valstīs ir pieejams BMW Motorrad Rent A Ride motociklu nomas...

“Jaunā salona atvēršana ievērojami palielinās pieejamo motociklu skaitu noliktavā Latvijā, nodrošinot klientiem iespēju iegādāties motociklus kaut tajā pašā dienā, negaidot kārotā motocikla piegādi no rūpnīcas Vācijā. Līdz ar jaunā salona atklāšanu pirmajā darbības gadā BMW Motorrad plāno paaugstināt apkalpošanas un tirdzniecības apjomus no 15% līdz 20%, savukārt, salona otrajā stāvā nākotnes perspektīvā plānots arī atvērt restorānu, saka BMW autocentra direktors Andris Ustups.

Kā papildus pakalpojums ieviests motociklu apkopes un glabāšanas iespēja ziemas sezonā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes BMW 7. sērijas veidotāji ar plašu vērienu ir centušies iešūt zem bavārieša lielākā sedana lindrakiem dažnedažādus elektroniskos brīnumpalīgus

Būtu nelietderīgi uzskaitīt visus komforta un drošības brīnumpalīgus, kas ir BMW 7. sērijas azotē. To ir tik daudz, ka drīzāk ir jautājums, kā šajā auto nav. Lieliski nostrādāts salons, izcili priekšējie krēsli, kaudze noderīgu drošības asistentu. Perfekti savā darbībā ir BMW Laserlight starmeši, kas spēs izgaismot līdz 600 metriem lielā attālumā, vienlaikus braucot automātiskajā režīmā, neapžilbinās pretimbraucošos transporta līdzekļu vadītājus. Taču vairāk par visām ārišķībām daudzus BMW zīmola fanus iepriecinās tas, ka auto ir perfekti izpildījis mājas uzdevumu savā pamatdisciplīnā, proti, šis auto par visu vairāk alks braukt, un to darīs ar milzīgu azartu un kaisli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobūves kompānija BMW nākusi klajā ar BMW 4 Series coupe modeli, kas kā konceptauto jau debitēja aizvadītā gada Detroitas autošovā.

Jaunais modelis ir gan platāks, gan arī garāks nekā tā priekšgājējs. BMW uzsver, ka automašīnai ir ideāls izsvarojums un zemākais no visiem BMW smaguma cents. Paredzēts, ka sākotnēji automašīna tirdzniecībā nonāks trīs variantos – 184 zirgspēku divu litru dīzeļdzinējs 420d un divi benzīna modeļi – 428i (245 ZS) un 435i (300 ZS). Pēdējais no variantiem 100 kilometru stundā lielu ātrumu var sasniegt 5,1 sekundes laikā.

Automašīnas aprīkotas ar skārienjūtīgu vadības paneli, jaunākās paaudzes navigācijas programmatūru, vadītāja asistentu, speciālu sistēmu, kas brīdina par gājējiem, viedu ārējo apgaismes līdzekļu kontroles un degvielas taupīšanas sistēmu u. c. Visi trīs modeļi būs pieejami ar manuālo un automātisko pārnesumkārbu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Daudzpusīgākais un gudrākais BMW X5, kāds jebkad ir radīts

Aldis Zelmenis,21.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtās paaudzes BMW X5 prot visu. Tas ir gatavs doties uz smalku balli, nākamajā brīdī mesties bezceļu piedzīvojumos, protams, ja pats īpašnieks to vēlēsies

Jā, jā! Turpmāk X5 ar rūpnīcas kodu G05 varēs droši braukt arī pa brikšņiem un dubļiem, jo, kamēr citi konkurenti viens pēc otra atsakās no bezceļiem paredzēta papildaprīkojuma, BMW ir lēmis citādi.

Kulta auto. Tas nozīmē daudz gan pašam BMW, gan arī esošajiem un topošajiem X5 īpašniekiem. Modelis, kas nepieļauj kompromisus. Tam ir jābūt perfektam visos griezumos. Skaidrs, ka BMW X5 ir globāls modelis, attiecīgi ražotājam ir ļoti precīzi jāsabalansē Eiropas, Amerikas un Āzijas pircēju atšķirīgās estētiskās vēlmes. Tieši dizains ir viena no visvairāk apspriestajām tēmām, īpaši tas attiecas uz to X5 modeļa daļu, kas sākas no aizmugurējās jumta statnes un beidzas ar jaunajiem aizmugurējiem lukturiem. Atzīšos, ka arī man nelika mieru šis jautājums, jo arvien biežāk notiek tā, ka tas, ko redzam pirmajās jaunu automašīnu oficiālajās fotogrāfijās, līdz galam nesniedz patieso ainu. Viss savās vietās nostājas tikai tad, kad auto ieraugām klātienē. Arī BMW X5 ir šis gadījums. Varu tikai sarūgtināt BMW «heiterus», apliecinot, ka ar jaunā X5 aizmugurējām lampām viss ir kārtībā. Skaidrs, ka tik klasiskam auto, kāds ir X5, tās sākumā izskatās neierasti. Var jau spriedelēt, ka jaunajam X5 «pēcpuses» dizains ir iznācis pārlieku aziātisks, bet, esot pašam klāt jaunā X5 prezentācijā Atlantā, varu tikai apgalvot to, ka ar katru nākamo kopā pavadīto mirkli šīs aizdomas tiks kliedētas. Auto izskatās lieliski! Tas ir majestātisks un cēls. Dizains, protams, ir gaisīgs jēdziens, kas vienam patīk, bet citam ne, taču, kas attiecas uz tehnisko pildījumu, šeit BMW neraisīs diskusijas. Eiropā, tostarp arī Latvijā, X5 rīcībā būs sešcilindru rindas motori. 340 ZS jaudīga xDrive 40i benzīnversija, 265 ZS jaudīga xDrive30d dīzeļversija, kā arī tas pats trīs litru dīzelis, aprīkots ar četriem turbokompresoriem, iegūs 400 ZS lielu jaudu un kalpos prestižajai BMW X5 M50d modifikācijai. Visi motori strādās kopā ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajā BMW X4 viss ir jauns – gan tehnika, gan izskats, gan apņemšanās iepatikties topošajiem klientiem vēl vairāk, nekā tas izdevās pirmās paaudzes X4 modelim

Balstīts uz X3 tehniskajiem dotumiem, mazākais BMW zīmola X modelis ar kupejas virsbūvi salīdzinājumā ar savu priekšteci ir kļuvis garāks un platāks, pie reizes arī pastiepjot garumā riteņu bāzi. Šīs pārbīdes automātiski nodrošina vairāk vietas salonā, kā arī izkoptākas gaitas īpašības. Visbeidzot – auto dizains vairs nav lēts lielā radinieka X6 pakaļdarinājums. Speciāli X4 izmēram un raksturam ir radīts perfekti piegulošs «uzvalks». Auto ir fascinējošs no abiem galiem. Purngals ar jauno optiku un modernizēto dekoratīvo resti, atsvaidzinoši un netipiski BMW dizaina stila grāmatai lieliski izskatās jaunie aizmugurējie lukturi. Tie automobilim piešķir vairāk jauneklības un azarta. Un tas viss kopā tiek «sašūts» ar dinamisku kupejkrosovera siluetu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vēlies savam BMW apsildāmu stūri? To varēs lejupielādēt

Lelde Petrāne,06.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau tuvākajā laikā apsildāmu stūri "BMW" spēkratā varēs iegūt, lejupielādējot programmatūru. Taču, ja "BMW" īpašnieks vēlāk nolems, ka šāda funkcija nav nepieciešama, no tās varēs atteikties un pārtraukt par to maksāt, vēsta "CNN".

Saskaņā ar autoražotāja iecerēm spēkratu īpašnieki, izmantojot programmatūras atjauninājumus, nākotnē pievienos vai noņems dažādas funkcijas saviem transportlīdzekļiem. Tas varētu ietvert, piemēram, adaptīvo kruīza kontroli vai palīdzību noturēties uz joslas, kā arī tādus ērtības elementus kā apsildāma stūre un citas funkcijas.

Īpašnieki varētu iegādāties šīs iespējas uz noteiktu laika periodu it kā tās būtu lietotnes. Vienā no "BMW" sniegtajiem piemēriem šim jauninājumam auto īpašnieks samaksā par apsildāmiem sēdekļiem uz trīs gadiem - tas būtu laika posms, kādā viņš plāno šo automašīnu lietot. Savukārt nākamais īpašnieks var izlemt, vai maksāt par sēdekļu apsildi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 23. februārī, oficiālā BMW pārstāvja Latvijā “Inchcape Latvija” salonā sadarbībā ar Daugavpils Marka Rotko mākslas centru svinīgi tika atklāta pasaulslavenā amerikāņu mākslinieka Marka Rotko gleznu reprodukciju izstāde. Izstādē aplūkojamas sešas mākslinieka gleznu reprodukcijas. Mākslas darbi pieejami apskatei līdz 30. jūnijam.

Nemitīgi iesaistīties kultūras un mākslas iniciatīvās visā pasaulē jau vairāk kā 50 gadus ir bijusi BMW zīmola svarīga sastāvdaļa. Gadu no gada BMW globāli turpina iesaistīties vairākās gan kultūras, gan mākslas iniciatīvās, kuras pārstāv tādas jomas kā modernā un laikmetīgā māksla, klasiskā un džeza mūzika, kā arī arhitektūra un dizains.

“Esam pagodināti stiprināt BMW globālās vērtības, sniedzot atbalstu laikmetīgās mākslas un kultūras popularizēšanai Latvijā. Ieguldījums cilvēkos un kultūrā ir neatņemama BMW un Inchcape stratēģijas sastāvdaļa visā pasaulē. Ar šo izstādi vēlamies arī iedvesmot savus klientus neierobežot savu radošo brīvību, jo tā ir būtiska ne tikai māksliniekiem radīšanas procesā, bet arī jebkura profesionāļa darba ikdienā ceļā uz izciliem panākumiem,” saka BMW autosalona direktors Andris Ustups.

Komentāri

Pievienot komentāru