Vācijas automobiļu ražotājs BMW pavēstījis par plāniem palielināt pārodoto automašīnu apjomu par ceturtdaļu. Šobrīd BMW ASV uz papēžiem min sīvākie sāncenši Mercedes un Lexus, raksta autonews.com.
«Vidējā termiņā mēs plānojam palielināt BMW markas automašīnu pārdošanas apjomus līdz 300 tūkstošiem vienību,» pavēstījis autmašīnu ražotāja vadītājs ASV Ludvigs Villišs (Ludwig Wilisch).
Viņš gan nenosauca konkrētu gadu, kad BMW vēlas piepildīt šo izvirzīto mērķi. Saskaņā ar kompānijas iespējām 300 tūkstošu automašīnu pārdošanas apjomam vajadzētu tikt sasniegtam 2013. vai 2014. gadā.
«Nākotnē mēs vēlamies būt lielākā automašīnu marka ASV,» pavēstīja BMW starptautiskās pārdošanas un mārketinga vadītājs Īans Robertsons (Ian Robertson). «Gada sākumā ASV esam bijuši priekšā Mercedes, un vēlamies arī turpmāk saglabāt savas pozīcijas,» norādīja BMW pārstāvis. Šogad ASV tirgum BMW saražoti vairāk nekā 270 tūkstoši automobiļu, savukārt pērn - 159 tūkstoši.
Līdz šā gada novembrim BMW pārdošanas apjomi ASV palielinājušies par 12%, sasniedzot vairāk nekā 221 tūkstošus vienību. Par 12% pieauguši arī Mercedes pārodšanas apjomi, sasniedzot vairāk nekā 219 tūkstošus braucamrīku. Šogad BMW plāno ASV pārodot 240 tūkstošus vienību iepretim 220 tūkstošiem, ko kompānijai izdevās pārdot pērn.
Kā BMW, tā Mercedes cenšas apsteigt Lexus, kas jau vienpadsmit gadus ir bijis ASV līderis luksusa automašīnu segmentā. Dati liecina, ka no šā gada janvāra līdz novembrim pārdoti 201 tūkstoši Lexus automašīnu.
Šā gada novembra beigās jau vēstīts, ka BMW apsprieda iespējamo partnerību ar Japānas autogigantu Toyota. Darījums varētu paredzēt to, ka Vācijas autoražotājs nodrošinātu dīzeļdzinējus Toyota spēkratiem, bet Toyota dalītos ar savu hibrīda tehnoloģiju. Toyota pārstāvis norādīja, ka informācija nav oficiāla, un «balstīta uz spekulācijām», tomēr Japānas Nikkei aplēsis - pieprasījums pēc transportlīdzekļiem ar dīzeļdzinējiem arvien augs.