Līdz ar lielāko jēlnaftas eksportētājvalstu lēmumu nemainīt savus melnā zelta ieguves apjomus noticis krass pasaulē vissvarīgākās energoizejvielas cenas kritums. Pašlaik var prognozēt, ka lielākie zaudētāji no minētā naftas cenu krituma būs dažādas energokompānijas. Būs arī ieguvēji, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Tiek lēsts, ka, samazinoties degvielas cenai, uzlabosies patērētāju oma un, protams, arī to tēriņi, kas var nākt par labu dažādiem mazumtirgotājiem. Tāpat degvielas cenu samazināšanās nozīmē, ka zemākas izmaksas sagaida dažādus transporta uzņēmumus, piemēram, aviokompānijas. Viss tas var nākt par labu šo sektoru kompāniju akciju cenām. «Naftas cenu samazināšanos, kam sekos degvielas cenu kritums un mazāki transporta izdevumi, vajadzētu uztvert kā nodokļu samazināšanu patērētājiem,» The Wall Street Journal norāda, piemēram, Commonwealth Bank of Australia analītiķi.
Vairāki analītiķi kā pirmos rindā izceļ tieši lidsabiedrību vērtspapīrus. Tiek izceltas easyJet, International Consolidated Airlines Group (šai kompānijai pieder British Airways) un Air France-KLM akcijas. Pozitīvs vārds atlicināts arī par tūrisma kompāniju akcijām, piemēram, TUI Travel vērtspapīriem. Atsevišķi eksperti norāda, ka investoriem, kuri gatavi uzņemties lielāku risku, uzmanību vajadzētu pievērst Turcijas akcijām vai fondiem (arī Turcijas lirai). Turcijas imports ir atbildīgs aptuveni par 90% no valsts energovajadzībām. Pastāv viedoklis, ka zemākas energoresursu cenas par labu varētu nākt arī Japānas akcijām, jo arī šai valstij lielu daļu no savām energovajadzībām nākas importēt.