Rotu uzņēmums SIA Baltu Rotas tuvākajos piecos gados plāno paplašināties un būvēt savu ražotni
«Šobrīd strādājam nomātās telpās, kur ir ierobežotas iespējas attīstīties. Lai ietu uz priekšu, fiziski vajag vairāk vietas. Tas ir mūsu piecgades plāns,» saka Ieva Straupe-Lūse, SIA Baltu Rotas direktore. Pēdējie četri gadi uzņēmumā iezīmē pozitīvu apgrozījuma pieaugumu. Kompānijas biznesa attīstības vadītāja Laura Geistarde-Šube spriež, ka pērn, pat neskatoties uz Latvijas simtgadi, apgrozījuma pieaugums būtu bijis, tomēr ne tik straujš. Šogad saglabājas līdzīga tendence. Palīdzīgu roku sniedz arī tūristi. «Visvairāk to ir no Vācijas, Krievijas, Skandināvijas, kā arī no kaimiņvalstīm Lietuvas un Igaunijas. Pēdējā laikā pieaug somu tūristu interese. Liela nozīme ir arī konferencēm, kas notiek Rīgā,» viņa teic.
I. Straupe-Lūse stāsta, – kopš krīzes uzņēmumā daudz kas ir mainīts, piesaistot papildu cilvēkus, kopš tā brīža katru gadu uzņēmums stabili ir audzis. «Biju pabeigusi augstskolu un sāku strādāt pilnu laiku ģimenes uzņēmumā, iesaistījās arī mans vīrs un jauns ražošanas vadītājs, ieviesām jaunas lietas, arī tehnoloģiski, lai nodrošinātu plašāku sortimentu un labāku kvalitāti. Iepriekš visas administratīvās lietas darīja Inita (Ievas Straupes-Lūses māte, uzņēmuma galvenā dizainere – DB) viena pati. Divatā ir vairāk laika pievērsties mārketingam. Pa šiem gadiem darbinieku skaits ir palielinājies, katrs ir nācis ar savu pienesumu. Tas ir komandas darbs,» viņa uzsver.
«Mums ir izdevies pārvērst manu un vīra Vitauta hobiju par biznesu. Sākumā tā bija interese par senajām, arheoloģiskajām rotām – viņš gatavoja izstāžu darbus, precīzas rotu kopijas. Pamazām pieslēdzos es, sāku zīmēt arī citas rotas, izmantojot senos motīvus. Radās iespēja braukt uz 3x3 nometnēm mācīt izgatavot rotas, pamazām rādot citiem to, kas mums šķiet interesanti un skaisti. Pirmos piecus gadus būtu grūti saukt par biznesu, tolaik uzņēmums bija ļoti mazs,» atminas I. Straupe. Reizi gadā ir jauna rotu kolekcija. Viņa iedvesmojas gan no senām rotām, gan dabas Siguldā, gan ceļojumiem. Laika gaitā ievērojami mainījusies uzņēmuma pieeja jaunu produktu izstrādē. Agrāk viņa vairāk balstījās uz savām sajūtām un patikšanu, bet tagad rotas izstrādā stratēģiski.
Tagad uzņēmumam ir darbnīca, veikals Siguldā un Rīgā, vasarā arī Turaidā, kā arī internetveikals. Uzņēmums organizē arī Nameja gredzena gatavošanas meistarklases. Piemēram, pērn šādi tapa vairāk nekā simts Nameja gredzenu. Cilvēki novērtē paša pītu gredzenu. Ir bijuši gadījumi, ka jaunlaulātie kāzās viens otram gatavo šo rotu, arī visa ģimene mēdz ierasties uz meistarklasi. «Tas latviešiem ir kaut kas vairāk nekā tikai gredzens,» saka I. Straupe. L. Geistarde-Šube piebilst, ka steidzīgajā laikmetā cilvēki novērtē kvalitatīvi pavadītu laiku, lietas ar papildu vērtību, individualitāti.
«Tagad jau ir cits apjoms, pateicoties paaudžu maiņai uzņēmumā un tam, ka laikus iesaistīti bērni,» spriež I. Straupe. Vaicāta, kā sastrādāties vairāku paaudžu ģimenes locekļiem, viņa atzīst, ka tas ne vienmēr ir viegli, bet, ja viss tiek izrunāts un ir kopīga izpratne par svarīgo un nesvarīgo, viss ir kārtībā. «Ļoti svarīga ir ģimenes sniegtā stabilitātes sajūta. Arī tie, kuri pie mums strādā un nepieder tieši pie ģimenes, kļūst par draugiem un novērtē šo sajūtu,» viņa saka. I. Straupe-Lūse piebilst, ka ir kolēģi, kuri strādā jau 10 un 20 gadus, tāpēc dabiski veidojas ģimeniskākas, ne tikai koleģiālas attiecības. Kolektīvā ir sadalīti pienākumi un, lai arī ģimene savā starpā konsultējas, katram ir sava atbildības sfēra. «Nav tā, ka viens būtu galvenāks visās jomās. Tas attiecas ne vien uz ģimenes locekļiem, bet arī pārējiem kolēģiem – mācāmies deleģēt pienākumus,» viņa teic.
I. Straupe teic, ka Baltu Rotas lielā mērā ir veicinājušas to, ka latviskums ir modē. Savulaik robežas pēkšņi bija vaļā, no visām pusēm ienāca dažādas krāsainas lietas. «Mēs kopš 90. gadiem sākām rādīt, kā bagāto mantojumu iedzīvināt mūsdienu veidolā. Visu laiku esam ar to nodarbojušies,» teic I. Straupe-Lūse.
Visu rakstu lasiet 9. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!
#1/6
SIA Baltu Rotas biznesa attīstības vadītāja Laura Geistarde-Šube (no kreisās), direktore Ieva Straupe-Lūse un galvenā dizainere Inita Straupe.