Forumā grib veicināt Latvijas atpazīstamību, diskutēt par nozares aktualitātēm
Aviācija ir ļoti dinamisks uzņēmējdarbības veids, kurā ir svarīgas divas lietas, pirmā – būt lietas kursā par jaunumiem attiecībā uz nozares attīstību, otrā – savstarpēja komunikācija vai tīklošana, ‒ tā uz jautājumu, kāpēc tieši tagad jārīko Rīgas Aviācijas forums un ko tas īsti dos, norāda pasākuma idejas autors, Latvijas Aviācijas asociācijas valdes loceklis Artūrs Kokars. Pēc viņa teiktā, līdz šim Latvijā nav bijis nevienas pastāvīgas aviācijas konferences, kas varētu vienot nozares ekspertus gan Latvijā, gan būtu platforma starptautiskajiem ziņotājiem, gan iespēja iepazīstināt dalībniekus ar lidostu, Latvijas uzņēmējiem: «Ja uzskatām, ka aviācija ir Latvijai svarīga nozare, tad šāds forums, ko organizējam sadarbībā ar Dienas Biznesu, ir viena no džentlmeņa komplekta sastāvdaļām.» Viņš lēš, ka būs 150‒200 dalībnieku, turklāt ne tikai no Latvijas, bet arī Rietumeiropas un NVS valstīm. Riga Aviation Forum 2018 notiks 10. maijā, Semarah Hotel Lielupe.
Palūkosies nākotnē
Forumā galvenais uzsvars būs uz aviācijas attīstību ne tik daudz no tehniskā vai drošības, bet biznesa skatpunkta. Proti, saprast, kā šī nozare attīstās Eiropā, un caur šo sapratni Latvijas uzņēmējiem iegūt jaunas idejas. Piemēram, airBaltic pārstāvis pastāstīs, vai pirmajā ekspluatācijas gadā komerciāli un operacionāli piepildījies tas, ko solīja ražotājs par jaunajām CS300 lidmašīnām, – tas interesē arī citus pārvadātājus.
Tāpat tiks runāts par to, kā jāattīstās lidlauku infrastruktūrai, par to, vai lidosta ir dabisks monopols vai atrodas ciešas konkurences apstākļos ar citiem transporta mezgliem, kā arī par atšķirīgiem konkurences apstākļiem lidostu attīstībā Eiropas Savienībā un ārpus tās. Kā liecina statistika, vidēji katrus 10 gadus aviācijas apgrozījums dubultojas, bet pieaugušais pasažieru skaits jānodrošina ar kvaltitatīvu pakalpojumu, minimāliem kavējumiem, sistēmai kļūstot vēl efektīvākai. Par nozares tendencēm vidējā termiņā runās Morgans Folkss (Morgan Foulkes) no Starptautiskās lidostu padomes (ACI). Par to, ar kādiem ierobežojumiem jārēķinās biznesam, stāstīs Nikolā Butēns (Nicolas Boutin), Boston Consulting Group eksperts. Džons Grānts no MIDAS Aviation stāstīs par to, kā nozari ietekmē jaunās lidmašīnas, kuru parametri agrāk bija neiespējami.
Visu rakstu Aviācijas džentlmeņa komplekts lasiet 25. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.