Avansa maksājumi B2B darījumos ir plaši izplatīta prakse. Tomēr tie ir saistīti ar riskiem – ja piegādātājs nespēj izpildīt pasūtījumu, piemēram, finanšu grūtību vai piegādes ķēdes pārrāvumu dēļ, uzņēmums var zaudēt naudu. Credeo, Baltijas valstīs strādājošs tirdzniecības kredītu apdrošināšanas brokeris, kopā ar savu sadarbības partneri, pasaules līderi tirdzniecības kredītu apdrošināšanā Allianz Trade, piedāvā avansa maksājumu aizsardzības pakalpojumu (Advance Payment Protection – APP), kas nodrošina papildu aizsardzību pret šāda veida riskiem.
Allianz Trade avansa maksājumu aizsardzības pakalpojumu ieviesa pirms pusotra gada, un tas strauji kļūst populārāks. Pakalpojums ir īpaši svarīgs Baltijas valstu uzņēmumiem, kuri darbojas globālajā tirgū un sadarbojas ar piegādātājiem visā pasaulē. Lai arī globāla mēroga ambīcijas sniedz uzņēmējdarbībai lielākas iespējas, tās nes līdzi arī jaunus izaicinājumus.
Pakalpojuma būtība un ieguvumi
„Mūsu risinājums, ko piedāvājam kopā ar partneriem Allianz Trade, palīdz uzņēmumiem pārvarēt šos izaicinājumus. Avansa maksājumu aizsardzība aizsargā pircēju, kompensējot zaudējumus, ja pārdevējs nepiegādā līgumā paredzētās preces vai nesniedz pakalpojumus un neatgriež iepriekš samaksāto avansu. Šāda apdrošināšana stiprina uzņēmuma reputāciju, jo uzņēmumi, kuri izmanto avansa maksājumu aizsardzības pakalpojumu, šādi parāda savu finansiālo atbildību,” norāda Credeo vadītājs Uldis Pazars.
Viņš piebilst, ka, izmantojot šo pakalpojumu, uzņēmumi Baltijas valstīs saņem arī to specifiskajām uzņēmējdarbības vajadzībām pielāgotas konsultācijas un atbalstu. Tas Baltijas valstu uzņēmumiem sniedz konkurences priekšrocības un ļauj ar lielāku pārliecību darboties starptautiskajos tirgos.
Credeo ir vienīgais specializētais un vadošais tirdzniecības kredītu apdrošināšanas brokeris Baltijas valstīs. Uzņēmums piedāvā plašu pakalpojumu klāstu, tostarp tirdzniecības kredītu apdrošināšanu, parādu piedziņu, kredītu pārvaldību, uzņēmumu finansēšanu un globālo uzņēmumu kredītspējas pārskatu nodrošināšanu. Allianz Trade ir globāla mēroga tirdzniecības kredītu apdrošināšanas līderis, kas piedāvā plaša spektra finanšu riska vadības risinājumus, tostarp tirdzniecības kredītu apdrošināšanu, garantijas un parādzīmes, parādu piedziņu un avansa maksājumu aizsardzību.
Andrejs Jakovļevs, Allianz Trade biznesa attīstības vadītājs Baltijas valstīs, uzsver, ka avansa maksājumu nozīmi Baltijas reģionā ir palielinājuši globālie ģeopolitiskie saspīlējumi. Karš Ukrainā, konflikts Tuvajos Austrumos, saspīlējumi starp Ķīnu un Taivānu, potenciālie protekcionisma uzplūdi ASV, Donalda Trampa uzvara prezidenta vēlēšanās, politiskā nenoteiktība vairākās lielajās ES valstīs – ir tik daudz saspīlējumu, kas neizbēgami ietekmē piegādes ķēdes dalībniekus – gan eksportētājus, gan importētājus.
„Globālās ķēdes kļūst aizvien sarežģītākas, savukārt ģeopolitiskā situācija ir neparedzama. Šī apdrošināšana ir īpaši vērtīga uzņēmumiem, kuri strādā ar jauniem un nepazīstamiem piegādātājiem, importē preces no tālām valstīm vai darbojas politiski nestabilos tirgos. Kā globāla mēroga līderim Allianz Trade ir plaša pieredze dažādos tirgos, tostarp izaicinājumu pilnās valstīs un reģionos, tādēļ mūsu risinājumi palīdz uzņēmumiem drošāk paplašināt savu darbību, veidot jaunas biznesa attiecības un efektīvi pārvaldīt finanšu riskus globālajā tirgū,” norāda A. Jakovļevs.
Gadījuma izpēte: ko piedāvā apdrošināšana?
Avansa maksājumu aizsardzības pakalpojuma sniedzēji piedāvā konkrētu piemēru, kas attēlo tā darbību realitātē. Teiksim, Latvijas IT uzņēmums specializējas inovatīvu programmatūras risinājumu izstrādē. Uzņēmums saņem lielu pasūtījumu no Zviedrijas korporācijas, un tam no Taivānas ražotāja ir jāiepērk specializēts serveru aprīkojums. Pasūtījuma vērtība ir viens miljons eiro, no kuriem 500 000 eiro jāsamaksā avansā.
Bez avansa maksājumu aizsardzības šāds darījums radītu ievērojamu risku. Ja Taivānas ražotājs jebkāda iemesla dēļ nepiegādā aprīkojumu, Latvijas uzņēmums zaudē ne vien 500 000 avansa maksājumu, bet arī nespēj izpildīt savas saistības pret Zviedrijas klientu. Tas var izraisīt ķēdes reakciju – finansiālus zaudējumus, kaitējumu reputācijai un potenciāli pat juridiskus strīdus.
Izmantojot avansa maksājumu aizsardzību, situācija var būt pavisam citāda. Zinot, ka avansa maksājums ir aizsargāts, uzņēmums varētu droši slēgt līgumu. Pat gadījumā, ja Taivānas ražotājs neizpilda savas saistības, apdrošināšana kompensēs līdz pat 90% radušos zaudējumu. Tas uzņēmumam ļautu ātri atrast citu piegādātāju un izpildīt savas saistības pret Zviedrijas klientu.
Turklāt šādas apdrošināšanas esamība ļautu Latvijas uzņēmumam pārliecināti panākt sarunās labākus nosacījumus, jo tas spētu piedāvāt lielāku avansa maksājumu. Tā rezultātā varētu tikt piedāvātas izdevīgākas cenas vai prioritāra pasūtījuma izpilde, kas savukārt paaugstinātu uzņēmuma konkurētspēju starptautiskajā tirgū.
Credeo un Allianz Trade partnerība
Credeo un Allianz Trade stratēģiskā partnerība avansa maksājumu aizsardzības jomā nodrošina Baltijas valstu uzņēmumiem unikālas priekšrocības. Credeo vietējā tirgus pārzināšana un individualizēta pieeja klientu apkalpošanā apvienojumā ar Allianz Trade globāla mēroga pieredzi un inovatīviem apdrošināšanas produktiem ļauj klientiem gūt labumu gan no vietējās, gan globāla mēroga kompetences.
Turklāt Allianz Trade produkti ir pielāgoti specifiskām Baltijas valstu tirgus vajadzībām, savukārt Credeo nodrošina atvieglotu sadarbību starp klientu un Allianz Trade.
Credeo tirgū izceļas ar to, ka velta ievērojamas pūles katra uzņēmuma biznesa specifikas analīzei, tā rezultātā piedāvājot vispiemērotāko apdrošināšanas risinājumu. Uzņēmums ne tikai palīdz izvēlēties apdrošināšanu, bet arī sniedz palīdzību apdrošināšanas līgumu administrēšanā, darbā ar dokumentiem un problēmu risināšanā.
Credeo biroji darbojas Lietuvā, Latvijā un Igaunijā.
Allianz Trade stiprā puse ir risinājumi, ko raksturo plašs risku spektrs, aptverot dažādus uzņēmējdarbības riskus, tostarp pasūtītāja un piegādātāja maksātnespēju, politisko risku un citus. Allianz Trade pakalpojumi ir elastīgi un pielāgojami dažāda lieluma un dažādu nozaru uzņēmumiem – no maziem un vidējiem uzņēmumiem līdz lielām korporācijām.