Patlaban jauno vilcienu iegādes konkursa norisē nav jārīko raganu medības, bet gan jāiet uz priekšu un jārisina lietas, jo gadījumā, ja nenopirksim vilcienus šajā plānošanas periodā, vienīgais veids, kā tos varēs nopirkt, ir par budžeta līdzekļiem.
Tā LNT raidījumā 900 sekundes norāda bijušais satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Runājot par vilcienu konkursa klupšanas akmeņiem, Augulis uzsvēra, ka, pēc viņa domām, uz šo procesu jāskatās globālāk, proti, lielie vilcienu ražotāji nemaz nav tik daudz, tāpēc to starpā notiek sīva konkurence – nevis par Latvijas konkrēto konkursu, bet par NVS valstu tirgu.
Jau ziņots, ka saistībā arī vērienīgā vilcienu iepirkuma konkursa problēmām ir jāvērtē AS Pasažieru vilciens (PV) iepriekšējās valdes atbildība, kas apzināti gājusi uz tādu līgumu, kas neatbilst ne valdības dotajam uzdevumam, ne Eiropas Komisijas viedoklim šajā jautājumā. Tā iepriekš izteicās Ministru prezidents Valdis Dombrovskis.
Savukārt uz jautājumu, vai būtu jāvērtē satiksmes ministra Aivja Roņa atbildība un iespējamā demisija, ja līgums tiks pārtraukts, premjers atbildēja izvairīgi, norādot, ka ministrs nebija rēķinājies, ka PV iepriekšējā valde, noslēdzot līgumu, iešot uz atklātu pārkāpumu.
Kā uzsvēra Dombrovskis, pastāv divi iespējamie tālākās attīstības scenāriji - jāvienojas ar Spānijas kompāniju Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) par līguma nosacījumu maiņu, lai vienošanās atbilstu iepirkuma nosacījumiem, vai arī līgums ir jālauž.