Citas ziņas

A/s Laima vadītāju ieceļ Staburadze un Gutta valdes priekšsēdētāja amatā

Gunta Kursiša,05.12.2012

Jaunākais izdevums

Uzņēmumu a/s Staburadze un a/s Gutta valdes priekšsēdētāja amatu pametis Igors Ļitinovs, un viņa vietā uzņēmumu vadībā iecelts Rolands Gulbis, liecina informācija Lursoft.

R. Gulbis ieņem valdes priekšsēdētāja amatu vēl vairākos savstarpēji saistītos uzņēmumos – SIA Staburadzes konditoreja, SIA NP Logistics un SIA NP Foods. Tāpat viņš ir īpašnieks juridisko pakalpojumu firmai SIA Rogul.

I. Ļitvinocvs kopš 3. decembra, kad notikušas izmaiņas a/s Staburadze un a/s Gutta vadībā, uzņēmumos ieņem valdes locekļa amatu. Šī gada 6. februārī tādas pašas izmaiņas notikušas arī a/s Laima valdē.

A/s Gutta un a/s Staburadze darbu valdes locekles amatā turpina arī Jekaterina Stuģe.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Papildināta - Laimai un NP Foods aizdomas par reiderisma mēģinājumiem; apķīlāti vairāki uzņēmumu konti

LETA,17.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotājas AS Laima un citu NP Foods grupas uzņēmumu valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis nosūtījis iesniegumu valsts amatpersonām ar lūgumu apturēt reiderisma mēģinājumu, kas vērsts pret Latvijas lielākajiem saldumu ražotājiem Laima, AS Staburadze un citiem NP Foods grupas pārtikas uzņēmumiem.

(Ziņa papildināta ar Miķelsona komentāru.)

Kā informēja Laimas sabiedrisko attiecību speciāliste Rita Voronkova, pret nacionālā mēroga uzņēmumiem Laima un Staburadze reiderisma jeb uzņēmuma darbības paralizēšanas un pārņemšanas shēmu mēģinājuši realizēt jau iepriekš reiderisma uzbrukumos aizdomās turētais advokāts Mārcis Miķelsons un tiesu izpildītājs Jānis Lazdāns, kurš arī vairākkārt iesaistījies reiderismā.

Miķelsona vārds iepriekš izskanējis vairākiem Latvijā pazīstamiem arhitektu birojiem piederošās SIA Latvijas Projektēšanas sabiedrība lietā. 2010.gadā šim uzņēmumam nelikumīgi ievēlēta jauna valde, kas pusotra mēneša laikā noslēgusi vairākus līgumus, tostarp ieķīlāja īpašumus, uzlika komercķīlu uz visiem aktīviem, deva aizdevumus, mēģinot panākt maksātnespēju, faktiski nodarbojoties ar «reiderismu».

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Staburadzes toršu pārdošanas apjomi auguši par 11,5%

Žanete Hāka,27.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajā ceturksnī būtiski pieauguši SIA Staburadze konditoreja piedāvāto tradicionālo toršu un jauno produktu pārdošanas apjomi, liecina uzņēmuma rezultāti.

Šī gada pirmajos trīs mēnešos ieņēmumi no toršu pārdošanas pieauguši par 11,5% salīdzinājumā ar to pašu periodu pērn.

Lielāko pieaugumu pēc apgrozījuma naudā piedzīvo šādi pieci produkti: Skudru pūznis (pieaugums +146%), klasiskā Siera kūka (+103%), torte Roko (+43%), torte Cielaviņa ar lazdu riekstiem (+35%) un siera kūka ar mellenēm (+24%).

Kopumā šī gada sākumā tirgū tika ieviesti 28 jauni Staburadzes produkti.

Joprojām visiecienītāko Staburadzes toršu topa virsotnē nemainīgi atrodas klasiskās vērtības — piecas pircēju iecienītākās tortes ir Cielaviņa, Roko, Cielaviņa ar lazdu riekstiem, Medus kūka Kamenīte un Kristīne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Papildināts - Reorganizē Orkla grupas uzņēmumus Latvijā; zīmolus saglabās

Lelde Petrāne,13.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Orkla grupā ietilpstošo Latvijas uzņēmumu restrukturizācijas ietvaros augļu un dārzeņu pārstrādes uzņēmums SIA Spilva tiek apvienots ar sulu, nektāru, dzērienu un dzeramā ūdens ražotāju AS Gutta. Līdz ar restrukturizācijas procesa noslēgumu, kas plānots 2016. gada janvārī, apvienotajam uzņēmumam tiks ieviests juridiskais nosaukums – SIA Orkla Foods Latvija.

Arī juridiskās personas SIA NP Foods, AS Laima, AS Staburadze un AS Latfood tiks apvienotas vienā uzņēmumā. Reorganizācijas līgums un attiecīgie paziņojumi ir jau iesniegti kompetentajām reģistrācijas iestādēm. Reorganizāciju plānots pabeigt 2016.gada sākumā. Pēc šī procesa noslēgšanas uzņēmums turpmāk sauksies SIA Orkla Confectionery and Snacks Latvija. Reorganizācija un nosaukuma maiņa nekādā veidā neietekmēšot patērētājus, jo tirgū tāpat kā līdz šim būs pieejami Laimas, Staburadzes un Latfood zīmolu produkti.

Uzņēmumu restrukturizācija un arī juridiskā nosaukuma izvēle norisinās atbilstoši starptautiskās Orkla grupas uzņēmumu struktūrai, kuru veido četri biznesa virzieni, kas specializējas attiecīgo produktu ražošanā:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konditorejas zīmolam Staburadze radīta jauna vizuālā identitāte, kas saskaņā ar plāniem veicinās zīmola konkurētspēju un attīstību.

Kopumā jaunās vizuālās identitātes izstrādē un pakāpeniskā produktu iepakojumu dizaina maiņā ieguldīts 41 tūkstotis eiro.

«Kopš 1910. gada Staburadze zīmols nav piedzīvojis ietekmīgas pārmaiņas, bet nu ir pienācis laiks, kad jādodas līdzi laikam un jāsper nākamie soļi attīstībā,» skaidro Orkla Confectionery & Snacks Latvija mārketinga vadītāja Aija Ūdre.

Jaunā Staburadze vizuālā identitāte būs vienota visam Staburadze toršu un kūku produktu sortimentam.

«Jau no pašiem Staburadze pirmsākumiem tās logotipā bijis attēlots kliņģeris, kas simbolizē zīmola pamatdarbību – konditoreju, un gadu desmitu laikā kļuvis par tā galveno elementu. Veicot Latvijas iedzīvotāju aptauju, tika atklāts, ka Staburadze cienītāji pozitīvi vērtē kliņģera simbolu. Savukārt jaunās vizuālās identitātes galvenā krāsa ir violeta,» stāsta A. Ūdre.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Gutta 20 gadus ražo Latvijā

Lelde Petrāne,09.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bezalkoholisko dzērienu ražotājs AS Gutta atzīmē 20 gadus kopš darbības uzsākšanas un ražotnes izveidošanas Latvijā.

Gutta eksportē produktus uz Krieviju, Lielbritāniju, Norvēģiju, Īriju, Japānu, Slovākiju un Baltijas valstīm. Uzņēmuma sortimentā ir vairāk nekā 60 produktu ar tādām preču zīmēm kā Gutta, Gutta MAX, Everest, Rīgas Kvass un citām.

Rolands Gulbis, AS Gutta valdes priekšsēdētājs, uzsver, ka ik gadu uzņēmuma apgrozījums palielinās, radot jaunas attīstības iespējas un pilnveidi nākotnē, izstrādājot un piedāvājot jaunus produktus. Gutta regulāri investē līdzekļus ražotnes modernizācijā.

Uzņēmums dibināts Latvijā 1994. gadā. Sākotnēji Gutta ražošana tika attīstīta Ogres rajona Ogresgalā, bet 1997. gadā Gutta pārcēla ražošanu uz Valdlaučiem jaunuzbūvētajā rūpnīcā Rāmava. No 2002. gada AS Gutta ietilpst Latvijas un Īslandes industriālo investīciju grupā Nordic Partners. Kopš 2014. gada AS Gutta ir Norvēģu koncerna ORKLA Group sastāvā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Mārcis Miķelsons: Laima un Staburadze īpašnieki izvairās no saistību izpildes

Dienas Bizness,19.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā vairākuma akcionāri bieži ignorē un klaji pārkāpj mazākuma akcionāru tiesības un intereses, cerot uz to pasivitāti un resursu trūkumu, savā medijiem izplatītajā paziņojumā pauž advokāts Mārcis Miķelsons.

Kā vēstīts, Laimas valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis nosūtījis iesniegumu valsts amatpersonām ar lūgumu apturēt reiderisma mēģinājumu, kas vērsts pret Latvijas lielākajiem saldumu ražotājiem Laima, AS Staburadze un citiem NP Foods grupas pārtikas uzņēmumiem.

Laimas sabiedrisko attiecību speciāliste Rita Voronkova informēja, ka pret uzņēmumiem Laima un Staburadze reiderisma jeb uzņēmuma darbības paralizēšanas un pārņemšanas shēmu mēģinājuši realizēt jau iepriekš reiderisma uzbrukumos aizdomās turētais advokāts Mārcis Miķelsons un tiesu izpildītājs Jānis Lazdāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Staburadze par maizcepumiem: ir brīži, kad ražotne sasniedz ražošanas kapacitātes griestus

Lelde Petrāne,18.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konditorejas izstrādājumu ražotājs Staburadze zīmolam Selga pievienojis trešo produktu maizcepumu līnijā – Selga Nature maizcepumus ar jūras sāli un sēkliņām. Produkta izstrādē un palaišanā tirgū investēti 20 tūkstoši eiro, informēja uzņēmumā.

Maizcepumi esot Skandināvijā ļoti iecienīts ikdienas pārtikas produkts, kuru lieto kā veselīgāku alternatīvu maizei. Staburadze eksportē Selga Nature produkciju uz Krieviju, Izraēlu, kur produkcijas noiets esot pat ļoti labs. Pamazām tiek apgūts arī Ziemeļamerikas tirgus (ASV, Kanāda).

Latvijas tirgū pārdošanas apjomi pārsniedz cerētos, ir brīži, kad ražotne sasniedz ražošanas kapacitātes griestus.

Kā norādīja uzņēmumā: «Maizcepumu kategorijā mums nav tiešu konkurentu. Šo kategoriju Latvijā radīja AS Staburadze un mūsu produktam nav līdzīgu.»

Maizcepumu ražošana tika uzsākta 2013.gada nogalē, kad uzņēmums investēja vairāk nekā 500 tūkstošus eiro ražošanas iekārtās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Staburadze" ir vadošais konditorejas zīmols Latvijā, kas 2020. gadā atzīmē 110 gadu jubileju. Zīmola meistari ikdienas izgatavo aptuveni 13 līdz 17 tūkstošus produktu, no kuriem daļa tiek eksportēta uz kādu no astoņām pasaules valstīm.

Kopš zīmola pirmsākumiem un arī šodien viss "Staburadzes" sortiments, kura klāstu veido vairāk nekā 80 tortes, kūkas, kūciņas, kēksi un citi saldie un sāļie konditorejas izstrādājumi, tiek radīts ar prasmīgu meistaru rokām. Zīmola nosaukums cēlies no Latvijas leģendas ar dziļām un senām saknēm – Staburadzes. Teiksma par dievību, kas dzīvojusi stāvā klintī Daugavas krastā, izskan mūsu nacionālajā eposā "Lāčplēsis". Arī zīmols "Staburadze" iedzīvina senas Latvijas tradīcijas, stāstu par mīlestību, pieredzi un meistarību.

Saimnieka dēla uzņēmums

Konditorejas zīmola pirmsākumi meklējami 19.gadsimta sākumā, ko iedibināja pazīstamais tautsaimnieks, rūpnieks un sabiedriskais darbinieks Vilhelms Ķuze (1875-1941). Vilhelms Ķuze dzimis 1875. gada 6.septembrī Zaubes pagastā Inģistēnos, četru bērnu ģimenē. Vilhelma tēvs Kārlis Ķuze nodarbojies ar tirdzniecību – pircis un pārdevis, no sākuma gan nopirkto preci pārstrādājot tālāk. Ap 1885. gadu Kārlis Ķuze izbūvēja otru dzīvojamo ēku un saimniecības ēkas, lai iegūtu papildus līdzekļus. Divus gadus šo ēku iznomāja maiznieks Strazdiņš. Pēc tam, kad viņš pārtrauca nomāt ēkas, Kārlis Ķuze algoja maiznieka zeļļus, kuru uzraudzībā strādāja visa ģimene (sadalot laiku ar lauksaimniecību). Ar laiku darbu pilnībā pārņēma Kārlis Ķuze. Lieli palīgi darbā ceptuvē bija arī abi Kārļa dēli – Jānis un Vilhelms, kas bija labi apguvuši maiznieka amatu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotāji AS Laima, AS Staburadze un SIA NP Foods - kopumā 26 uzņēmumi, ir vērsušies ar iesniegumu pie valsts atbildīgajām amatpersonām Saeimā, aicinot pievērst pastiprinātu uzmanību un aktīvi rīkoties, lai novērstu mēģinājumus negatīvi ietekmēt valsts ekonomikai nozīmīgu uzņēmumu kā AS Laima un AS Staburadze darbību. Iesniegumā norādīts arī uz nepieciešamību pilnveidot Civillikuma un Civilprocesa normas, lai pasargātu uzņēmumus no iespējamiem ļaunprātīgiem un pretlikumīgiem mēģinājumiem pārņemt uzņēmumus un apdraudēt to darbību.

Uzbrukumā, kas vērsts pret Latvijas saldumu ražotājiem AS Laima, AS Staburadze un vēl 24 citiem Latvijas uzņēmumiem, esot skaidri redzamas reiderisma pazīmes, kas izpaužas centienos paralizēt uzņēmumu darbību ar iespējamu mērķi tos pārņemt. Tas ir bīstami ne tikai uzņēmējdarbībai, bet arī sabiedrībai, jo vienmēr pastāvēs iespējamība, ka, maldinot tiesu institūcijas, var tikt nodarīts kaitējums, norāda uzņēmumi.

«Iespējams, ka šis ir spilgtākais pēdējā laika gadījums, kad, izmantojot Civillikuma un Civilprocesa likuma normas, kāds cenšas pārņemt sekmīgi strādājošus – eksportējošus uzņēmumus, kuri nodarbina vairāk nekā 1100 darbinieku un kuri ir Latvijas lielāko nodokļu maksātāju skaitā, tostarp, arī lielāko sociālās apdrošināšanas iemaksu veicēju vidū,» teikts uzņēmumu paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar plaša patēriņa zīmolu preču uzņēmuma Ziemeļvalstīs un Baltijā Orkla ienākšanu NP Foods grupā, kurai tostarp pieder Latvijā atpazīstamākā konditorejas ražotne Staburadze, uzņēmumā ir ieguldīti 750 tūkstoši eiro, informē uzņēmuma pārstāvji.

Nauda investēta iekārtu, produktu un ražošanas procesa kvalitātes uzlabojumos, kā rezultātā uzņēmums ir izgājis Orkla pārtikas drošības sistēmas auditu cepumu ražošanas daļai. Tas paver uzņēmumam plašākas sadarbības iespējas ar citiem Orkla grupas uzņēmumiem, veicot cepumu ražošanu pēc to pasūtījuma.

«Mūsu mērķis ir veicināt "Staburadze" atbilstību augstākajiem Orkla pārtikas drošības standartiem, lai uzlabotu darba apstākļus un stiprinātu uzņēmuma konkurētspēju gan vietējā tirgū, gan Baltijas un citos eksporta tirgos. Pašlaik uzlabojumi tika veikti Staburadzes ražotnē Artilērijas ielā, cepumu ražošanas daļā. Taču šis ir tikai sākums, mums priekšā ir lieli plāni un milzīgs darbs, lai sasniegtu visus Orkla kvalitātes mērķus,» uzsver Eriks Smits-Hansens, NP Foods valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

NP Foods nostiprina pozīcijas eksporta tirgos

Lelde Petrāne,03.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014. gadā NP Foods grupas uzņēmumu — Laima, Staburadze un Gutta — ražotās produkcijas kopējais eksporta apjoms pieauga par 11 %, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Kopējais NP Foods grupas eksporta apgrozījums pērn sasniedza 10 miljonus eiro, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Ieva Jonsone, SIA NP Foods eksporta direktore, komentē: «Kopumā aizvadītais gads ir bijis atkārtoti labākais NP Foods grupas uzņēmumu produktu eksporta gads kopš 2002. gada. Vērā ņemams eksporta apjomu pieaugums panākts prioritārajos eksporta tirgos — ASV un ES valstīs. Arī šogad plānojam turpināt šo attīstības vektoru, nostiprinot un palielinot klātbūtni esošajos eksporta tirgos ES un Skandināvijas valstīs, prioritāri orientējoties arī uz eksporta īpatsvara palielināšanu ASV, Āzijā un Tuvo Austrumu valstu tirgū, kas nākotnē tiek prognozēts kā viens no perspektīvākajiem tirgiem. Šogad domājam sagaidīt arī pirmos rezultātus no pērn veiktajām iestrādnēm eksporta attīstīšanai uz Latīņamerikas valstīm.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) pieņēma lēmumu atļaut Orkla ASA un AS Gutta, SIA NP Foods, AS Staburadze, UAB Margiris, SIA Detente, AS Laima un to meitas sabiedrību apvienošanos, informē KP.

KP secina, ka darījuma rezultātā ietekmētajos tirgos netiks nodarīts kaitējums konkurencei.

KP lēmumā secina, ka tirgos, kuros darbojas apvienošanās dalībnieki, – sulu, sulu dzērienu un nektāru tirgū, šokolādes konditorejas tirgū, cukura konditorejas izstrādājumu tirgū, cepumu, biskvītu un vafeļu tirgū, kā arī galda mērču tirgū un gatavo zupu tirgū – Latvijā un Baltijas teritorijā konkurence netiks būtiski samazināta. Darījuma rezultātā minētajos tirgos apvienošanās dalībnieku tirgus daļas pieaugums vērtējams kā neliels, savukārt jaunu konkurentu ienākšanai attiecīgajos preču tirgos būtisku barjeru nav. Vienlaikus mazumtirgotājiem saglabājas iespējas iegādāties arī citu ražotāju produkciju gan Latvijā, gan arī ārpus Latvijas teritorijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

A/s Gutta apgrozījums pērn veidoja 1,5 miljonus latu

Gunta Kursiša,29.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bezalkoholisko dzērienu ražotāja a/s Gutta pērno gadu noslēgusi ar 1,52 miljonu Ls apgrozījumu un 753 tūkst. Ls zaudējumiem, liecina Lursoft dati.

2012. gadā a/s Gutta veica aukstās aseptiskās pildīšanas līnijas vērtības samazinājumu, un zaudējumi no aktīvās vērtības samazināšanās 735 tūkst. Ls apmērā atzīti par izdevumiem peļņas vai zaudējumu aprēķinā.

Vērtējot situāciju šogad, a/s Gutta vadība norāda, ka lielākie riski ir saistīti ar situāciju ārējā vidē un eirozonā. Lai arī vērojama situācijas stabilizācija, izaugsme ir negatīva. Līdz šim Latvijas ekonomika ir izrādījusies ļoti noturīga pret ārējās ekonomiskās vides pasliktināšanos, tomēr attiecībā uz izaugsmes pieaugumu nākamajā gadā ir nepieciešams saglabāt piesardzību, teikts kompānijas vadības ziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Staburadze maizes cepumu Korn ražošanā ieguldījusi 70 tūkstošus latu.

Cepumi tiek ražoti norvēģu uzņēmumam Kavli, ar kuru NP Foods ietilpstošā Staburadze noslēgusi ilgtermiņa sadarbības līgumu. Gada laikā paredzēts saražot 450 t tradicionālo skandināvu cepumu, kas tiks realizēti eksporta tirgos ne tikai Skandināvijas valstīs, bet perspektīvā ar Selgas zīmolu arī Krievijā, Izraēlā, Vācijā.

NP Foods eksporta direktore Ieva Jonsone stāsta, ka darbs pie šī projekta ildzis pusgadu. Staburadzes vadību uzrunājuši paši norvēģi, kas meklēja sadarbības partneri šo cepumu ražošanas izvietošanai ārpus norvēģu ražotnes, kur turpmākā darba nodrošināšanai bija jāiegulda lielas investīcijas. Viņi vairākkārt ieradušies Staburadzē, izpētot visus procesus un veicot auditu, līdz nonāca pie izšķirošā lēmuma. Iespējams, svarīgs apstāklis bija tas, ka Staburadze pēdējo divu gadu laikā realizējusi uzņēmuma modernizāciju un ieviesusi energoefektivitātes pasākumus, kopumā ieguldot 380 tūkstošus latus. Tieši ražošanas efektivitāte un energoefektivitāte īpaši interesējusi norvēģu sadarbības partnerus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atzīmējot Staburadze 105 gadu jubileju, Staburadze ieviesusi jaunu iepakojuma dizainu visām klasiskajām tortēm – Cielaviņa, Kristīne, Roko un citām. Jauno iepakojumu dizaina izstrādē un produktu virzīšanā tirgū investēti 130 000 eiro.

Katrs no Staburadzes toršu iepakojumiem atšķiras ar noteiktu krāsu, kas iezīmē tortes galvenās garšas nianses. Piemēram, Cielaviņai – brūnais tonis, savukārt Kristīnei – dzeltenais. Tortes jaunajā iepakojumā ir pārdošanā jau no oktobra sākuma.

SIA Staburadze konditoreja ir vadošais konditorejas izstrādājumu ražotājs Latvijā, ko 1910. gadā dibināja Vilhelms Ķuze. Uzņēmumā tiek ražoti produkti ar atpazīstamiem un iecienītiem zīmoliem Staburadze, Pedro un Mammas. Piedāvāto produktu klāstā ietilpst tortes, kūkas, kūciņas, žagariņi, kēksi, pīrāgi, sviestmaizes, salāti, picas un gatavās maltītes. Uzņēmums šobrīd eksportē produkciju uz 12 valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc renovācijas durvis vēris jauns Laima saldumu veikals, kas atrodas vēsturiskā Staburadze firmas veikala vietā – Staburadze ražotnes ēkā, Tallinas ielā 72/74, informē Laimas pārstāvji.

Veikals renovēts atbilstoši Laimas Mīlestības vēstniecības konceptam, un tā sortimentā nopērkami saldumu zīmolu Laima, Selga un Staburadze produkti, kā arī pieejami baudīšanai uz vietas veikala kafejnīcas daļā. Veikala renovācijā ieguldīti 55 tūkstoši eiro.

«Šis veikals pirmo reizi tika atvērts 1997.gadā. Veikals arī turpmāk saglabās Staburadze produkcijas specializāciju un pieņems arī pasūtījumus iecienītākajām tortēm. Pēc 18 gados lielākās renovācijas veikala vēsturē, tas gaida pircējus šokolādes, konfekšu, kūku, toršu, karstās šokolādes un citu gardumu baudīšanai uz vietas vai iegādei līdzi ņemšanai,» komentē Dana Erciņa–Užāne, NP Foods Komunikācijas direktore.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Lietā par NP Foods kontu apķīlāšanu izbeidz tiesvedību pret 25 uzņēmumiem

BNS,20.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietā saistībā ar pārtikas ražotāju grupas NP Foods un citu ar to saistīto uzņēmumu un privātpersonu kontu apķīlāšanu Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa piektdien nolēma izbeigt tiesvedību pilnībā pret 25 no 29 uzņēmumiem, aģentūrai BNS pastāstīja NP Foods pilnvarotā pārstāve, zvērināta advokāte Sintija Radionova.

«Joprojām tiesvedība saglabāsies Daumantam Vītolam, Solvitai Pētersonei, Ivo Lukam-Indānam un uzņēmumam NPBC,» viņa paskaidroja.

Tāpat Radionova pastāstīja, ka Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa pārsūtīs Rīgas apgabaltiesai lietas materiālus, lai tā jau tuvākajā laikā sāktu skatīt Luka-Indāna, Vītola, Pētersones un NPBC blakus sūdzības par Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesas 28.janvāra lēmumu.

«Nevis šie 25 (atbildētāji), kuros ietilpst Laima, Gutta un tā tālāk, bet šie nosauktie četri lūdza atkārtoti atcelt piemēroto prasības nodrošinājumu. Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa atstāja spēkā prasības nodrošinājumu (..). » teica Radionova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ieguldīs vairāk nekā miljonu eiro Ādažu čipsu paku transportēšanas un pakošanas līnijā

LETA,21.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmolu Laima, Selga, Staburadze un Ādažu čipsi īpašnieks Orkla Confectionery & Snacks Latvija ieguldīs vairāk nekā miljonu eiro čipsu paku transportēšanas un pakošanas līnijā, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Kompānijas izsludinātajā iepirkumu konkursā par čipsu paku transportēšanas un pakošanas līnijas piegādi starp septiņiem pretendentiem uzvarējis uzņēmums ABB, kura piedāvātā līgumcena ir 1,294 miljoni eiro ar pievienotās vērtības nodokli (PVN) jeb 1,07 miljoni eiro bez PVN.

Investīciju projektu plānots īstenot līdz 2018.gada 30.novembrim, piesaistot finansējumu Eiropas Lauksaimniecības fonda Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.-2020.gadam pasākuma Ieguldījumi materiālajos aktīvos apakšpasākumā Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē.

Iepirkuma konkursam pievienotajā tehniskajā specifikācijā ir teikts, ka iepirkuma mērķis ir kastu pakošanas procesa automatizācija un jaudas palielināšana, nodrošinot iespēju vienlaicīgi strādāt ar četrām dažāda izmēra kastēm un izmantot vienlaicīgi divus dažādus vākus. Investīciju projekts paredz papildus aprīkot esošās pakošanas līnijas, attiecīgi uzstādot tām trīs jaunas kastu pakošanas iekārtas, divas jaunas kastu formēšanas iekārtas, vienu jaunu vāku formēšanas un uzlikšanas iekārtu, jaunus transportierus un trīs jaunas kastu uzlīmju iekārtas. Projekta ietvaros daļēji ir jāizmanto esošā kastu padeves sistēma, no diviem esošiem kastu formētājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par vairāk nekā trešo daļu (36,3%) jeb pusmiljonu eiro šā gada pirmajos četros mēnešos pieaudzis apgrozījums SIA Staburadzes konditoreja ražotajām sviestmaizēm, salātiem, pankūkām, gatavajām maltītēm un picām, liecina medijiem sniegtā informācija.

Tirgū šie produkti atpazīstami ar zīmoliem Pedro un Mammas. Vairāk nekā pusi no apgrozījuma pieauguma šā gada pirmajos četros mēnešos veido tieši Pedro gatavo sviestmaižu noiets, kas pieaudzis par 32% salīdzinājumā ar šo pašu periodu pērn.

«Pedro sviestmaižu noieta pieaugums skaidrojams gan ar mūsu ieguldījumiem jaunu produktu izstrādē, gan ar būtiski plašāku distribūcijas tīklu,» skaidro Dana Erciņa – Užāne, NP Foods Komunikācijas direktore.

Lielāko pieaugumu pēc apgrozījuma naudā piedzīvo Pedro angļu sviestmaize ar vistu (+290% pieaugums) un Pedro angļu sviestmaize ar šķiņķi un sieru (+270%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Papildināta - Tiesa atceļ lēmumu par kontu apķīlājumu NP Foods grupas uzņēmumiem

Db.lv/LETA,17.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa šodien atcēla lēmumu par kontu apķīlājumu 25 uzņēmumiem strīdā starp NP Business centre un koncernu Nordic Partners Limited, kurā iekļauti arī SIA NP Foods grupas uzņēmumi, tostarp AS Laima.

Apķīlājums ir saglabāts vēl trim atbildētājiem. Kā aģentūrai LETA paskaidroja Rīgas apgabaltiesas preses sekretāre Inta Šaboha, šajā daļā lēmums nav pārsūdzams.

Tie atbildētāji, kuru apķīlājums nav atcelts, var vēlreiz vērsties pirmās instances tiesā.

NP Foods atzinīgi vērtē Rīgas apgabaltiesas lēmumu par prasības nodrošinājuma - uzņēmumu kontu apķīlāšanas atcelšanu AS Laima un Staburadze, kā arī citiem SIA NP Foods grupas uzņēmumiem, pret kuriem nepamatoti tika vērstas mērķtiecīgi plānotas ļaunprātīgas darbības, kurās saskatāmas reiderisma pazīmes.

«Mēs esam gandarīti, ka taisnīgums šoreiz ir uzvarējis un netaisnība pret vadošajiem un tautā mīlētiem uzņēmumiem kā Laima un Staburadze ir novērsta. Tiesa ir pieņēmusi loģisku un pamatotu lēmumu, izbeidzot ļaunprātīgu mēģinājumu nelikumīgi pārņemt nacionāla mēroga uzņēmumus. Nav pieļaujama situācija, ka, īstenojot šādā veida agresīvas reiderisma metodes, tiek iznīcināti vietējie uzņēmumi, kas nule atguvušies no ekonomikas lejupslīdes un veicinājuši izaugsmi, pateicoties neatlaidīgam un mērķtiecīgam darbam. Tas nozīmē, ka arī turpmāk Latvijas un ārvalstu klienti varēs baudīt augstas kvalitātes mīlētus produktus,» uzsver NP Foods grupas uzņēmumu valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban vērojama potenciālo pircēju interese par Orkla Foods Latvija grupā esošā uzņēmuma Gutta ūdens ražotni Valdlaučos, tomēr par konkrētu pircēju vēl pāragri runāt, atzina Orkla Foods Latvija mārketinga direktore Dana Erciņa-Užāne.

Viņa norādīja, ka uzņēmums patlaban neatklās ieinteresētās puses, kā arī nevar prognozēt darījuma beigu datumu.

«Par pārdošanas procesu informācija būs pieejama, kad tiks noslēgta vienošanās,» sacīja uzņēmuma pārstāve.

Ražotne atrodas Rāmavā, Valdlaučos, tās platība ir 3445 kvadrātmetri, savukārt kopējā teritorija aizņem 18 051 kvadrātmetru.

Gutta Valdlaučos ražo 13 veidu sulas, sulu dzērienus un nektārus, kā arī zīmola Everest gāzētu un negāzētu ūdeni, kas tiek iegūts ražotnē no 128 metru dziļiem urbumiem.

Līdzās Everest ražošanai Gutta ražotnē tiek fasēts arī Rīgas pašvaldības SIA Rīgas ūdens meitasuzņēmuma SIA Aqua Riga Zaķumuižas urbumā iegūtais un uz ražotni transportētais ūdens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta - Orkla NP Foods uzņēmumos sola ievērojamas investīcijas; ražotnes neplāno slēgt

Žanete Hāka,26.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas uzņēmums Orkla kļuvis par NP Foods un tam piederošo uzņēmumu Laima, Gutta, Staburadze, Staburadzes Konditoreja un Margiris īpašnieku.

Preses konferencē uzņēmumu pārstāvji norādīja, ka jaunajam investoram nav plānu slēgt kādu Latvijas ražotni vai atlaist darbiniekus, tas arī redzams iepriekšējos ieguldījumos, kas veikti Latvijā. Tāpat uzņēmuma attīstībā tiek plānotas ievērojamas investīcijas, stāsta Orkla Confectionery & Snacks izpilddirektors Kristers Abergs.

Orkla jau reģionos pieder vairākas šokolādes un konfekšu rūpnīcas un uzņēmumi – šie biznesi sadarbojas, taču strādā kā neatkarīgi uzņēmumi un nav plānots tos apvienot, bet izmantot to zināšanas.

K. Abergs uzsvēra, ka investors pats atradis NP Foods, un izvēlējies tajā investēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Gulbis atstāj arī NP Foods grupas uzņēmumu vadību

LETA,13.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas uzņēmumu vadības, tirdzniecības un loģistikas pakalpojumu uzņēmuma NP Foods iepriekšējais vadītājs Rolands Gulbis atstādināts no valdes priekšsēdētāja amata arī pārējos grupas uzņēmumos - AS Laima, AS Gutta, AS Staburadze, SIA Staburadzes konditoreja un SIA NP Logistics, liecina Firmas.lv informācija.

Viņa vietā minēto uzņēmumu valdes priekšsēdētāja amatā iecelts Norvēģijas pilsonis Eriks Smits-Hansens, kurš kopš 23.marta ieņem arī koncerna valdes priekšsēdētāja amatu.

23.martā Gulbis paziņoja, ka nolēmis atstāt savu amatu, kuru ieņēma kopš 2012.gada janvāra. Viņu nomainīja Smits-Hansens, kurš līdz tam ieņēma uzņēmuma Orkla Confectionery&Snacks Norway pārdošanas direktora amatu.

NP Foods īpašnieks kopš 2014.gada 26.augusta ir Orkla, kas iegādājās 100% kapitāldaļu visos kompānijas uzņēmumos - AS Laima, AS Gutta, SIA NP Foods, AS Staburadze, SIA Staburadzes konditoreja, UAB Margiris un SIA Detente no uzņēmuma Nordic Partners Foods Ltd, kura īpašnieki bija Latvijas investīciju kompānija Nordic Partners un Islandes fonds BIL ehf. Darījuma summa netika norādīta. Šā gada februārī tika saņemtas uzņēmumu apvienošanās atļaujas no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas Konkurences padomēm, kā iznākumā 2015.gada 11.martā darījums tika pilnībā pabeigts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar NP Foods valdes priekšsēdētāju Rolandu Gulbi

Lelde Petrāne,21.11.2014

Tuksneši - Rietumsahārā, Marokā un Tunisijā. R.Gulbis uz tiem ar draugiem brauc katru gadu jau vairākus gadus no vietas.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Rolands Gulbis, SIA NP Foods valdes priekšsēdētājs. NP Foods ir vadības un attīstības uzņēmums, kas Latvijas un Baltijas līmenī nodrošina administratīvās, pārdošanas un mārketinga funkcijas vairāku uzņēmumu grupai. Starp NP Foods uzņēmumiem Latvijā ir AS Laima, AS Staburadze, AS Gutta un SIA Staburadzes konditoreja.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Man patīk radīt. Bērnībā vēlējos kļūt ar auto dizaineri – radīt automašīnu modeļus. Taču dzīvē viss plūst un mainās, man tika dota iespēja strādāt pārtikas nozarē un radīt pārtikas produktus ar pievienoto vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Laimas un Staburadzes eksports pieaudzis par 22%

Sandra Dieziņa,22.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2013. gada pirmajā ceturksnī Latvijā lielāko saldumu ražotāju Laima un Staburadze produktu eksports pieaudzis par 22%, salīdzinot ar šo laika posmu pērn.

Būtiskāko eksporta apjoma pieaugumu izdevies sasniegt Izraēlā, noslēdzot līgumu ar jaunu sadarbības partneri. Papildus jau esošajam Laima šokolādes produkcijas un Selga cepumu eksportam, uzsākta Laima zefīru un ar jauno eksporta zīmolu Laima Old Town Bakery (Laima Vecpilsētas Beķereja) produktu - Staburadze ražoto kūciņu un toršu - eksportēšana. Tā rezultātā eksports uz šo valsti palielināts 2,5 reizes. Turpmāku perspektīvu un izaugsmes iespējas dod arī saņemtie Košera sertifikāti Laima asorti septiņu veidu konfektēm, informē kompānija. Jau šobrīd tas devis rezultātu - Laima produktu paplašināta sortimenta pārdošanu arī Ben Guriona starptautiskajā lidostā Izraēlā.

Komentāri

Pievienot komentāru