Pēdējā laikā aktuāli ir palikuši krāpšanas mēģināmi, kad iedzīvotāji saņem zvanus un sms it kā no bankas, kuros prasa atklāt paroles vai PIN kodus, lai gan bankas tā nekad nedarītu.
Tā Db rīkotajā konferencē Risinājumi biznesa drošībai 10.decembrī norādīja Danske Bankas klientu apkalpošanas pārvaldes direktors Lauris Ozoliņš.
Viņš apliecināja, ka, pieaugot skaidras naudas darījumu apjomam, aktivizējas tieši «shēmotāji», mahinatori un viltotāji. Tāpēc būtiski, ka par drošību domā ne tikai finanšu institūcijas, bet arī paši lietotāji.
Piemēram, saistībā ar elektroniskajiem norēķiniem diemžēl zaudējumi lietotājiem rodas tieši rupjas neuzmanības rezultātā, akcentēja L.Ozoliņš. Tāpēc ir svarīgi ievērot pamatprincipus: neturēt paroli zem klaviatūras, neturēt karti kopā ar PIN kodu, regulāri atjaunot antivīrusu programmu u.c.
Db konferenci rīko sadarbībā ar Latvijas detektīvu un drošības dienestu federāciju, Danske Banku un BDO Zelmenis&Liberte , Digital Mind un Koblenz Drošība.