Starptautiskais apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmums “Balcia Insurance” (Balcia) 2022. gadā piedzīvojis strauju izaugsmi, bruto parakstīto prēmiju apjomam sasniedzot 81 miljonu eiro, kas ir pieaugums par 59 %, salīdzinot ar gadu iepriekš, informē uzņēmums.
Pērnā gada vasarā “Balcia” veiksmīgi atsāka savu darbību Latvijā, kur parakstīto prēmiju apjoms sasniedza 6,6 miljonus eiro.
Augstos izaugsmes rādītājus galvenokārt veicinājusi efektīva izmaksu pārvaldība kopā ar investīcijām jaunos apdrošināšanas pakalpojumos, digitālos izplatīšanas kanālos un jaunos tehnoloģiskos risinājumos, kas ļāvuši paātrināt atlīdzību izmaksas procesu. Savukārt sadarbībā ar diviem starptautiskiem jaunuzņēmumiem izstrādāts inovatīvs risinājums transporta apdrošināšanas atlīdzību automatizācijai, kas klientiem būs pieejams šī gada otrajā pusē. Uzņēmums pērn ieguldījis arī zīmola atpazīstamībā, par teju 80 % audzējot klientu bāzi.
Nozīmīgs notikums bija “Balcia” aktīvas darbības atsākšana Latvijā, līdz ar to pievienojoties tādām valstīm kā Polija, Francija, Lietuva u.c., kuras pērn sasniedza labus finanšu rādītājus. Polijā bruto parakstīto prēmiju apjoms pieauga par 44 %, sasniedzot 29,4 miljonus eiro; Francijā par 31 %, sasniedzot 19,6 miljonus eiro; Lietuvā par 57 %, sasniedzot gandrīz 24 miljonus eiro, savukārt Latvijā parakstīto prēmiju apjoms sasniedza 6,6 miljonus eiro.
““Balcia” grupas uzņēmumu finanšu rezultāti apliecina, ka mūsu atjaunotā biznesa stratēģija, kas koncentrēta uz digitālo pārdošanas kanālu attīstību, privātpersonu īpatsvara palielināšanu kopējā apdrošināšanas portfelī un jaunu tehnoloģisku risinājumu ieviešanu, ir vainagojusies rezultātiem. Izmantojot ieviestās inovācijas, varējām ne tikai uzlabot mūsu darbības efektivitāti, bet arī nodrošināt mūsu klientiem ērtākus un personalizētākus apdrošināšanas pakalpojumus,” skaidro "Balcia" valdes priekšsēdētājs Jānis Lucaus.
2022. gadā uzņēmums paplašināja pieejamo apdrošināšanas produktu klāstu, kas atbilst mūsdienu klienta vajadzībām un dzīvesstilam. Proti, radīta “City Combo” apdrošināšana mikromobilitātes vajadzībām un “Extreme” nelaimes gadījumu apdrošināšana, kas ievērojami papildina līdz šim nozarē pieejamo konservatīvo apdrošināšanas pakalpojumu klāstu.
Pateicoties “Balcia” mājaslapas kā galvenā e-komercijas kanāla attīstībai, “Balcia” būtiski audzēja klientu skaitu, piemēram, Lietuvā privātpersonām izdoto polišu skaitam pieaugot par 71 %. Pērn e-komercijas platforma tika ieviesta arī Latvijā, kā arī tika veikti nepieciešamie priekšdarbi, lai 2023. gada otrajā pusē to varētu ieviest arī Polijā. Populārākie “Balcia” apdrošināšanas produkti pērn bijuši obligātā civiltiesiskā apdrošināšana, KASKO un nekustamā īpašuma apdrošināšana.
“Balcia” neto tehnisko rezervju summa, ieskaitot pārapdrošināšanu, 2022. gada beigās veidoja 115,3 miljonus eiro, kas ir par 11,3 miljoniem eiro jeb par 11 % vairāk nekā 2021. gadā. “Balcia” peļņa no pamatdarbības pieauga aptuveni divas reizes, 2022. gadā sasniedzot 2,42 miljonus eiro, salīdzinot ar 1,18 miljoniem eiro 2021. gadā. Vienlaikus sabiedrības ienākumus no investīcijām ietekmēja karš Ukrainā un tā izraisītās finanšu tirgus svārstības, kā rezultātā “Balcia” neto peļņa bija 1,9 miljoni eiro.
“Esam optimistiski par mūsu nākotnes izaugsmes tempu, un mūsu galvenā prioritāte turpinās būt jaunu tehnoloģisko risinājumu izstrāde, klientu nodrošināšana ar pieejamu un kvalitatīvu apdrošināšanu, kā arī savas klātbūtnes palielināšana vietējā un starptautiskajos tirgos. Jau 2023. gada otrajā pusē plānojam ieiet Igaunijas tirgū, taču šī gada lielākais notikums gaidāms vasaras otrajā pusē – “Balcia” mobilās lietotnes darbības uzsākšana, tā paplašinot mūsu digitālo pārdošanas kanālu klāstu,” papildina J. Lucaus.