Mazda Motor Corp varētu būt nākamais japāņu autoražotājs, kas izveidos aliansi ar kādu citu kompāniju, sekojot Suzuki Motor Corp. un Mitsubishi Motors Corp. plāniem veidot sadarbību ar ārzemju ražotājiem, atsaucoties analītiķu prognozēm, vēsta Bloomberg.
Kompānijas šādi cenšas dalīties izmaksās, attīstot jaunus modeļus ar jaunākajām tehnoloģijām. Bloomberg norāda, ka Mazdai varētu būt jārīkojas tāpat, jo tās 40 gadus ilgās saites ar Ford Motor Co. kļūst vājākas.
«Tādiem autoražotājiem kā Mazda, kas gadā pārdod tikai aptuveni miljons vienību, ir nepieciešama sadarbība, lai izdzīvotu,» sacījis konsultāciju kompānijas CSM Worldwide analītiķis Yoshiaki Kawano. Pieprasījumam pēc hibrīdiem, elektriskajām un citām nākamās paaudzes automašīnām pieaugot, autoražotāji saprot, ka ir pārāk dārgi attīstīt tehnoloģijas vieniem pašiem, viņš skaidrojis. Tas daļēji izskaidrojot, kāpēc autoražotājs Suzuki pagājušajā nedēļā piekrita pārdot 19.9% akciju Vācijā bāzētajam Volkswagen. Arī Francijas PSA Peugeot Citroen un Mitsubishi Motors paziņojuši par partnerības paplašināšanu.
«Šajā brīdī neviens lēmums par jebkādu aliansi nav pieņemts,» Bloomberg akcentējis Mazda pārstāvis Kens Haruki.
«Ir neiedomājami veidot jebkādas kapitāla tipa attiecības ar citu kompāniju nevis Ford,» Losandželosas Auto Šovā decembra sākumā pavēstīja arī Mazda vadītājs Takashi Yamanouchi.
Savukārt Bloomberg atgādina, ka Ford pagājušajā gadā samazināja savu līdzdalību Mazda no 33% līdz 11% un plāno attīstīt nākotnes modeļus bez japāņu autoražotāja, tajā pašā dienā auto šovā paziņoja Ford prezidents Amerikā Marks Fīlds.
«Ja Ford aizies pavisam, Mazdai nāksies meklēt jaunu partneri,» teicis Tokijas Shinsei Securities Co. analītiķis Yasuhiro Matsumoto. Pēc viņa domām, Toyota Motor Corp. varētu būt vienīgais iespējamais pretendents.
Mazdai pašlaik nav ne hibrīdtehnoloģijas, ne elektriskās automašīnas.