SEB banka Iepirkumu uzraudzības birojā iesniegusi sūdzību saistībā ar konkursu Par Rīgas pilsētas pašvaldības kontu apkalpošanu. Kredītiestādei esot aizdomas, ka konkurss nav izsludināts uz vienādiem noteikumiem visiem kandidātiem.
SEB banka, kas pašlaik nodrošina Rīgas pilsētas pašvaldības kontu apkalpošanu, līdz ar jaunu konkursu zaudē šo iespēju, bet tai ir aizdomas, ka konkurss ir negodīgs un kādam no konkurentiem radīti labvēlīgāki nosacījumi.
Saskaņā ar Rīgas domes Finanšu departamentā sniegto informāciju slēgts konkurss Par Rīgas pilsētas pašvaldības kontu apkalpošanu norisinās divos posmos, ko veido kandidātu atlase pirmajā posmā un atlasīto kandidātu uzaicināšana iesniegt piedāvājumus otrajā posmā. Konkurss tiekot rīkots ar mērķi nodrošināt Rīgas pilsētas pašvaldības finanšu līdzekļu efektīvāku izmantošanu un uzlabot naudas plūsmas vadību.
Departaments gan neatklāj, cik un kādi dalībnieki konkursā piedalās, bet, kā stāstīja SEB bankas pārstāve Agnese Strazda,«tās droši vien ir lielākās Latvijas bankas».
Atbildot uz jautājumu, kas tieši SEB banku neapmierina konkursa norisē, bankas pārstāve skaidroja: «SEB bankas iesniegtā pretenzija ir dokuments, kurā banka ir norādījusi tos faktus, kas pēc 1. kārtas saņemtā atteikuma un pamatojuma liek vērtēt, ka attiecīgais konkurss nav izsludināts uz vienādiem noteikumiem visiem kandidātiem, kādam no dalībniekiem radot labvēlīgākus nosacījumus, kas varētu ierobežot konkurenci.» Taču - vaicāta minēt šos faktus - A. Strazda vien atbildēja, ka banka nevēlas «celt brēku», tādēļ sīkāku informāciju šobrīd nesniegs.
Kā liecina Rīgas Domes Finanšu departamenta sniegtā informācija, konkurss šobrīd turpinās, un «jebkāda sīkāka informācija par konkursu, varētu tikt sniegta pēc lēmuma par iepirkuma līguma noslēgšanu vai iepirkuma procedūras izbeigšanu vai pārtraukšanu».
Rīgas pilsētas pašvaldības kontu apkalpošanu patlaban nodrošina SEB banka un Parex banka.