Nākotnē Ķīna varētu radīt nopietnu konkurenci lielo lidaparātu ražošanā, Krievijai ir potenciāls uz 100-140 vietu lidmašīnām.
To intervijā DB atzīst viena no pasaules vadošajiem lidmašīnu ražotājiem Airbus pārstāvji Rafaels Šefīlds un Antonio da Kosta. Lai arī Airbus pārstāvji Rīgu apmeklē regulāri un savulaik ir prognozējuši, ka Latvijas, Lietuvas un Igaunijas aviokompānijām tuvākajos gados būs nepieciešamas ap 130 jaunu simts sēdvietu lidmašīnu, kam Airbus ir gatavs piedāvāt savus populārākos lidaparātu modeļus, tomēr pagaidām ienākt šajos tirgos Airbus vēl nav izdevies. «Man patiktu, ja airBaltic lidotu uz Tulūzu, bet mēs nevaram komentēt komerciālas vienošanās, kas vēl ir procesā. Par to, ko mūsu klienti dara un kādi ir viņa plāni, mēs nerunājam,» norāda Airbus pārstāvji.
Toties citviet pasaulē lidmašīnu būves gigants plūc laurus- aptuveni pirms mēneša notikušajā aviācijas izstādē Parīzē Airbus saņēmis vairāk nekā vairākus simtus jaunu pasūtījumu daudzu miljardu dolāru vērtībā. Īpašs publikas mīlulis ir A320 neo, kas ir efektivitātes ziņā uzlabots līdzšinējais A320 modelis, kas arī līdz šim bijis Airbus pārdotāko modeļu sarakstā. Jauno Airbus lidaparātu masveidā vēlas iegādāties tādas kompānijas kā SAS, airAsia u.c. Līdz ar to Francijā un Vācijā bāzētais lidmašīnu ražotājs jaunu pasūtījumu ziņā apsteidzis savu niknāko konkurentu amerikāņu Boeing. «Mēs pašlaik vēl nevaram paziņot, vai airBaltic flotes atjaunošanai un papildināšanai izvēlēsimies Boeing vai Airbus, vai varbūt pat kādas citas firmas ražotās lidmašīnas. Piemēram, Krievijas lidmašīnu ražotāja IRKUT lidmašīnu modelis MS-21 nākotnē varētu būt nopietns konkurents gan Boeing, gan Airbus. Arī airBaltic piedalījās MS-21 modeļa izstrādē un šo lidmašīnu var saukt par revolūciju aviācijas nozarē,» tā airBaltic prezidents un līdzīpašnieks Bertolts Fliks. Iepriekš viņš sacījis, ka no 2013.-2014. gadam airBaltic vajadzētu papildināt savu floti ar 24 jaunām lidmašīnām, starp izvērtējamiem lidmašīnu modeļiem ir arī Airbus A320.