Lidaparātu ražotājs Airbus lidmašīnu pasūtījumu skaita ziņā pērn pārspējis konkurentus Boeing, tomēr Airbus atzinis, ka nākamgad tai vajadzēs pacīnīties, lai saglabātu «kroni», vēsta Reuters.
Eiropas lidmašīnu ražotājs Airbus pavēstījis, ka tam ir pasūtīts piegādāt 419 lidaparātus. Tādējādi Airbus tirgus daļa, vērtējot pēc pasūtīto lidaparātu skaita, sasniegusi rekordu – 64%. Vērtējot naudiskā izteiksmē, Airbus tirgus daļa ir aptuveni 54 – 56%.
No 1419 lidaparātiem, kuri pasūtīti no Airbus, 1220 ir jaunās A320neo lidmašīnas ar 150 sēdvietām. Šīs lidmašīnas tika laistas tirgū pirms gada un lika konkurentiem Boeing veikt uzlabojumus tās visvairāk pārdotajā lidaparātā 737 MAX.
Airbus apstiprināja, ka pērn tā ir piegādājusi 534 lidaparātus, bet Boeing – 477 lidmašīnas.
Kā Airbus, tā Boeing ir lēmuši atjaunot A320 un 737 gaisa kuģu modeļus, kuri uzņēmumam nes rekordlielus ieņēmumus. Tā kā degvielas cena ir augsta, abi lidaparātu ražotāji paļaujas uz aviokompāniju pieprasījumu pēc degvielu taupošām lidmašīnām.
Abi konkurenti nākotnē paredz lielākus lidmašīnu piegāžu apjomus no augošajām Āzjas ekonomikām. Pērn Airbus piegādāja par 5% vairāk lidaparātu nekā 2010. gadā. Pasaules lielākie lidmašīnu ražotāji kopā pērn piegādājuši vairāk nekā tūkstoti lidaparātu un viena gada laikā pieņēma vairāk nekā 2500 pasūtījumus.
Airbus šogad varētu zaudēt Boeing piegāžu skaita ziņā, jo lidaparātu ražotājs paredz, ka 2012. gadā tā varētu piegādāt 600 – 650 lidaparātus, savukārt konkurenti Boeing norādījuši, ka šogad plāno piegādāt ap tūkstoti 737 MAX lidaparātu, kas šo gadu padarītu par «Boeing gadu».
«Es paredzu, ka 2012. gadā mūsu tirgus daļa samazināsies par 50%, iespējams, ka pat vairāk,» norādīja Airbus pārstāvis.
«Pasaules ekonomikai tas bija grūts gads, tomēr satiksme pieaug, un nākamo 20 gadu laikā trīskāršosies cilvēku skaits vidējā klasē, ar kuriem es domāju cilvēkus, kuru ienākumi ļauj izmantot gaisa satiksmi,» norādīja Airbus pārodšanas vadītājs Džons Lījs (John Leahy).