Lai arī vēl nav noslēgusies Eiropas Komisijas uzsāktā izmeklēšana par airBaltic ieguldīto valsts naudu, Latvijas nacionālajai aviokompānijai būtu nepieciešamas jaunas investīcijas no valsts vai arī no privāta investora.
Nepieciešamību pēc papildu līdzekļiem airBaltic daļēji radījusi arī Ukrainas krīze, ziņo medijs Aviation Week. Proti, lidsabiedrība cita starpā atcēlusi lidojumus uz Simferopoli, Odesu un Kaļiņingradu, kas gada pirmajā ceturksnī licis aviokompānijas kapacitātei sarukt par 10%. airBaltic pārstāvis Jānis Vanags gan Db.lv uzsvēra, ka papildu investīcijas būs nepieciešamas saistībā ar lidsabiedrības jauno attīstības vīziju.
Viņš arī atzina, ka krīze Ukrainā ir ietekmējusi uzņēmuma kapacitāti. Proti, lidojumus uz Simferopoli un Odesu nācās atcelt mazā pieprasījuma dēļ. Tagad cilvēki, kas vēlas atpūsties pie Melnās jūras, labāk izvēlas lidot, piemēram, uz Varnu un Burgasu, vai kādu Vidusjūras galamērķi.
Tajā pašā laikā 2012. gada rudenī Eiropas Komisijas (EK) uzsāktā izmeklēšana par airBaltic ieguldīto valsts naudu vēl nav noslēgusies. EK pēta, vai valsts atbalsta pasākumi, ko Latvijas valsts sniedza airBaltic, atbilst Eiropas Savienības noteikumiem par valsts atbalstu. Proti, EK pēta aizdevumu 16 miljonu latu apmērā, ko Latvija lidsabiedrībai piešķīra 2011. gada oktobrī, vēlāk decembrī ievērojami samazinot aizdevuma procentu likmi. Tāpat tiek izmeklēta otrā aizdevuma pirmā daļa 41,6 miljonu latu apmērā, ko Latvija piešķīra 2011. gada decembrī. Tiek skatīts arī airBaltic pamatkapitāla palielinājums, par ko 2011. gada decembrī vienojās Latvija un SIA BAS, kā arī pārbaudīta airBaltic 2010. gadā emitēto nulles kupona obligāciju iegāde, ko veica Latvija un BAS, vairāki pārskaitījumi un maksājumi, ko airBaltic uzdevumā vai par labu airBaltic veica nacionalizēta banka un prasījuma tiesības, kuras Latvijas valsts nodeva airBaltic par vienu latu.
Jau ziņots, ka airBaltic pasūtījusi desmit Bombardier CSeries lidmašīnas, kuras nākotnē varēs izmantot garākos lidojumos, piemēram no Rīgas uz Abū Dabī. Tiek plānots, ka pirmie CSeries gaisa kuģi varētu tikt piegādātai līdz 2015. gada beigām. airBaltic vadītājs Martins Gauss, jautāts, vai satraukumu nav radījušas dzinēja nedienas, kas testa lidojumos radās Bombardier jaunākajam gaisa kuģim, atbildēja noraidoši. «Mums tā nav problēma. Šādas lietas notiek testa programmu laikā,» viņš atbildēja. Kanādas lidaparātu ražotāja Bombardier lidmašīna CSeries izmēģinājuma laikā piedzīvoja dzinēja problēmas. Aizvadītās nedēļas piektdienā kompānija paziņoja, ka novērotās problēmas neietekmēs iepriekš plānoto testa lidojumu grafiku.
Intervijā Aviation Week Martins Gauss stāstīja, ka airBaltic pēta dažādās Bombardier CSeries lidmašīnu kabīņu konfigurācijas iespējas, proti, iespēju izveidot premium klases sēdvietas. Kopumā CSeries gaisa kuģim ir 160 sēdvietas, un airBaltic komanda pašlaik plāno divas dažādas šī gaisa kuģu konfigurācijas, vienā variantā izveidojot divpadsmitvietīgu biznesa kabīni, ekonomiskajā klasē samazinot sēdvietu skaitu līdz 95.