Saskaņoto paziņojumu katru gadu ceļu satiksmes negadījumos (CSNg) izmanto arvien vairāk, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati.
Ja 2007. gadā tie bija 54%, tad pērn no visiem apdrošināšanas gadījumiem 67% tika reģistrēti izmantojot tieši saskaņoto paziņojumu.
Pērn kopējais CSNg skaits, par kuriem ir iesniegti zaudējumu pieteikumi apdrošināšanas sabiedrībās, sasniedza 28,68 tūkstošus. Lai gan kopējā tirgus situācija uzrāda negadījumu skaita samazinājumu, uz saskaņotā paziņojuma pamata reģistrēto negadījumu skaits salīdzinājumā ar 2011. gadu palicis nemainīgs.
Kā liecina LTAB veiktās aptaujas rezultāti, lai fiksētu CSNg apstākļus, 60% respondentu izvēlas izmantot saskaņoto paziņojumu. Savukārt 35% no tiem ne tikai izvēlas šādu negadījuma apstākļu reģistrēšanas veidu, bet fiksē transportlīdzekļu novietojumu, kā arī CSNg rezultātā nodarītos zaudējumus, izmantojot tālruņos iebūvētās foto un video kameras, lai uzņemtos materiālus kā lietiskos pierādījumus pievienotu apdrošināšanas atlīdzības pieteikumam.
«Autovadītāju vēlme izmantot mūsdienu tehnoloģiju sniegtās iespējas iezīmē ļoti pozitīvu tendenci. Jo vairāk apdrošinātājiem būs materiāli, kuri ir izmantojami CSNg apstākļu noskaidrošanai, jo labāk. Tomēr tie nevar kalpot kā vienīgie lietiskie pierādījumi, tāpēc nevar vieglprātīgi attiekties pret saskaņotā paziņojuma aizpildīšanu, ierakstot nepilnīgu vai kļūdainu informāciju. Lai gan saskaņotā paziņojuma otrā pusē ir aizpildīšanas instrukcija, vēl joprojām ikdienā nākas saskarties ar situācijām, kuras varētu nodēvēt jau par autovadītāju klasiskām kļūdām», skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.
Apkopojot informāciju par būtiskākajām kļūdām, aizpildot saskaņoto paziņojumu, LTAB secinājis, ka visbiežāk transportlīdzekļu novietojums netiek norādīts CSNg brīdī, bet jau pēc tā, vai CSNg dalībnieki nav vienojušies par CSNg apstākļiem, bet, neraugoties uz to, tāpat izmanto saskaņoto paziņojumu. Tas tiek aizpildīts arī gadījumos, kad to nedrīkst darīt, piemēram, ir cietušas personas vai transportlīdzeklis gūto bojājumu dēļ nevar turpināt piedalīties satiksmē un tam nepieciešama auto evakuatora palīdzība. Nekorekti vai nemaz netiek aizpildīti negadījuma apstākļi, negadījuma skice neatbilst negadījuma aprakstam, piemēram, bieži vien nepareizi tiek norādīti transportlīdzekļu kustības virzieni, kā arī CSNg iesaistīto transportlīdzekļu reģistrācijas numura zīmes tiek norādītas neprecīzi.