Izvērtējot pārdošanas rezultātus un patērētāju viedokli, globālā informācijas un mērījumu kompānija Nielsen par trīs veiksmīgākajiem jaunajiem produktiem 2014.gadā atzinusi SCA Hygiene Products ražoto Zewa Moll Soft & Strong trīs kārtu tualetes papīru, Polven Provansas majonēzi ar tradicionālo garšu, kā arī Rīgas Miesnieka cāļa cepamdesas ar sieru.
Veiksmīgākie jaunie produkti noteikti kopumā 18 produktu grupās. Piena produktu grupā veiksmīgākais produkts ir uzņēmuma Food Union ražotais krējuma zemeņu saldējums no piena un krējuma Pols. Vieglā alkohola grupā – Cēsu alus ražotais alus Miezītis Stiprais 7.1%. Bezalkoholisko dzērienu grupā – Royal Unibrew ražotais minerālūdens Mangaļi Vita Fruit ar zemeņu garšu.
Stiprā alkohola grupā – S.P.I. Group ražotais Rigas Prestige Cuvee bruts dzirkstošais vīns; saldumu grupā – Wrigley ražotā Orbit Melleņu košļājamā gumija; maizes izstrādājumu grupā – Fazer ražotā Druva Klona baltmaize; dzērienu grupā, kas nav gatavi tūlītējai lietošanai (kafija, tēja, kakao) – Mondelez ražotā Jacobs Kronung Harmonious&Smooth maltā kafija.
Uzkodu grupā – Orkla Group ražotie Ādažu čipsi Izaicinošā atpūtas garša; saldētās pārtikas grupā – Royal Cosun ražotie Aviko Original kartupeļi frī; mājdzīvnieku produktu aprūpes grupā – Mars ražotā kaķu barība Kitekat Natural Vitality jauktā izlase sulīgā mērcē; graudaugu produktu grupā – Nestle Chocapic sausās brokastis ar šokolādes-lazdu riekstu garšu; bērnu pārtikas produktu grupā – Danone ražotā Milupa 100% fruit augļu biezenis zīdaiņiem 4-6 mēnešu vecumam; personīgās higiēnas produktu grupā – GlaxoSmithKline ražotā Sensodyne Complete Protection with Novamin zobu pasta.
Mājsaimniecības produktu grupā – Henkel ražotais Bref Blue Aktiv tualetes bloks ar eikaliptu aromātu; mazgāšanas līdzekļu produktu grupā – Henkel ražotais Persil Expert Silan veļas pulveris.
Lai noteiktu 2014.gada veiksmīgākos jaunos produktus, pētījums tika veikts divos posmos. Pirmajā tika analizēti Modernās mazumtirdzniecības indeksa 2014.gada pārdošanas dati dažādās produktu grupās, ņemot vērā produktu vidējo mēneša pārdošanas apjomu naudas izteiksmē periodā, kad tie bija pieejami tirgū. Otrajā posmā tika veikta patērētāju tiešsaistes aptauja, kas atspoguļoja pirmajā posmā noteikto produktu reālo izplatību un lietošanu Latvijas patērētāju vidū. Abu posmu izpētes rezultāti tika apkopoti indeksā, kas nosaka kopējos rezultātus par veiksmīgāko jauno produktu.
2014. gada veiksmīgākie jaunie produkti ir noteikti arī Lietuvā un Igaunijā. Uzvarētājs Igaunijā ir saldais batoniņš Kalev Kirju Koer, bet Lietuvā – Švyturys J.W.Reincke 5% alus.