Ceļu satiksmes drošības direkcija kategoriski nepiekrīt Konkurences padomes paziņojumam, ka tehnisko apskašu nozare neatbilst Eiropas Savienības tiesību normām, kropļo tirgu un konkurenci
Konkurences padome (KP) pēc apjomīga pētījuma veikšanas paziņojusi, ka Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārraudzītā tehnisko apskašu nozare neatbilst prasībām un iesaka risinājumu – tehniskās apskates var veikt autoservisos un remontdarbnīcās. Šim uzstādījumam kategoriski nepiekrīt CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks Jānis Liepiņš.
Nepieļauj zem viena jumta
«Kaut kas tāds Latvijā iepriekš nav pieļauts pat idejas līmenī. Tas, ka šo pakalpojumu varētu sniegt servisi! Servisa uzdevums ir remontēt automobiļus, bet tehniskajā apskatē tos pārbaudīt. Šobrīd situācija ir līdzīga, kā tas bija būvniecībā pirms vairākiem gadiem, kad apgalvoja, ka celtnieki jau slikti neceļ, šo jomu kontrolēt nav nepieciešams,» uzsver J. Liepiņš.
Speciālists atzīst, ka tehniskās apskates sfērā gadiem ir veikti pilnveidojumi un radīta ļoti sakārtota vide. «To esam vairākkārt pamatojuši – ir kontrolējošais līmenis, un ir tie, kuri remontē automašīnas. Kontrole ir nodalīta, jo pēc būtības pārbauda servisa darbu. Nevar apvienot automašīnas tehniskā stāvokļa kontroli ar remonta pakalpojuma sniedzēju, tas ir skaidri pateikts Ceļu satiksmes likumā,» intervijā DB pauž J. Liepiņš.
Akcionārs, kas peļņu ierobežo
KP kritku par to, ka CSDD ir akcionārs visos uzņēmumos, kas veic tehniskās apskates valstī, J. Liepiņš definē pilnīgi pretēji. Nevis vēlme pelnīt, bet, tieši otrādi, – peļņas ierobežošana ir CSDD mērķis, paturot akcijas tehnisko apskašu uzņēmumos. CSDD ir valsts institūcija, kuras mērķis ir nodrošināt pakalpojumu.
«Šobrīd nekur nav jautāts, kāpēc CSDD šajos uzņēmumos ir viens no akcionāriem. To neprasa, bet atbilde ir pavisam vienkārša: lai uzņēmums nebūtu orientēts tikai uz peļņu, kas ir privātā biznesa galvenā iezīme. Mēs ar savu daļu uzņēmumos uzturam stratēģisko virzienu, lai pakalpojums būtu kvalitatīvs un orientēts uz klientu,» paskaidro J. Liepiņš. Speciālists nosauc divus galvenos pakalpojuma kritērijus, kuriem jāseko. Pirmkārt, ir jāsaglabā tehnisko apskašu staciju pieejamība visā Latvijā, otrkārt, to darbībai jābūt orientētai uz kvalitāti un cilvēku.
Transportlīdzekļu tehniskās kontroles pakalpojumu šobrīd sniedz CSDD, SIA Venttests, SIA Auteko & TUV Latvija, SIA Scantest, SIA Autests. CSDD daļa uzņēmumos ir no 20% līdz 51%, tas ir atrunāts Ministru kabineta noteikumos.
Visu rakstu Pret jauno saukli: «Tehnisko apskati servisiem!» lasiet 27. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.