Pēc tehniskās apskates pakalpojuma nodošanas privātajiem komersantiem cena klientiem, visticamāk, būtiski nemainīsies, šodien Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēdē teica Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes loceklis Aivars Aksenoks.
Saeimas komisija šodien skatīja jautājumus par atļauju izbeigt līdzdalību un pārdot CSDD piederošās SIA "Auteko & TUV Latvija", SIA "Scantest", SIA "Venttests" un SIA "Autests" kapitāla daļas. Tā kā valdība augustā atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) priekšlikumu noteikt, ka CSDD automašīnu tehniskās apskates pakalpojumu jāiepērk, nevis jānodrošina pašai, tika pieņemts arī lēmums, ka CSDD jāizbeidz līdzdalība un jāpārdod tai piederošās kapitāldaļas četros uzņēmumos, kas sniedz tehniskās apskates pakalpojumus. CSDD piederošo kapitāldaļu atsavināšana četros uzņēmumos uzticēta AS "Publisko aktīvu pārvaldītājs "Possessor"" ("Possessor").
"Possessor" izpilddirektors Vladimirs Loginovs skaidroja, ka pašreiz notiek sagatavošanās posms. Tuvāko nedēļu laikā iecerēts izsludināt iepirkumu izsoles vērtēšanas pakalpojumiem, ar plānu noslēgt līgumu novembra laikā. Pēc tam trīs mēnešus paredzēta izsolāmo uzņēmumu kapitāla daļu novērtēšana, pārdošanas noteikumu un pirkuma līguma sagatavošana, saskaņošana un apstiprināšana. Savukārt 2021.gada februārī plānota izsoles izsludināšana.
Katram uzņēmumam tiks izsludināta atsevišķa izsole. Nākamā gada martā un aprīlī plānota pretendentu pieteikšanās un pašas izsoles, tām noslēdzoties aprīlī. Pēc tam kapitāla daļas tiks piedāvātas pirmpirkuma tiesīgajām personām, un līdz augusta beigām iecerēts saņemt Konkurences padomes atļaujas, ja tās kādā darījumā būs nepieciešamas. Darījumu noslēgšana paredzēta 2021.gada septembrī. Sēdē deputāti norādīja, ka kā viens no pamatojumiem šādai tehniskās apskates sistēmas pārveidei ir zemāka pakalpojuma cenas nodrošināšana, un jautāja, vai ir aprēķināts, par cik varētu samazināties cena. Aksenoks norādīja, ka pašreiz nevar prognozēt, kāda cena tiks piedāvāta iepirkumos.
"Sev esam rēķinājuši, ka klientam cena varētu būtiski nemainīties," teica Aksenoks. Jau vēstīts, ka valdība 11.augustā atbalstīja SM priekšlikumu noteikt, ka CSDD automašīnu tehniskās apskates pakalpojumu jāiepērk, nevis jānodrošina pašai. Ministru kabinets uzklausīja SM sagatavoto informatīvo ziņojumu "Par tehniskās apskates pakalpojuma koncepciju 2021.-2030.gadam". SM, kā CSDD kapitāldaļu turētājai, tika uzdots uzraudzīt informatīvajā ziņojumā ietverto pasākumu īstenošanas gaitu, tostarp nodrošinot, lai līdz brīdim, kad tehniskās kontroles pakalpojumu sniegšanu sāks komersanti, kas izvēlēti publiskā iepirkuma procedūrā, tiek pagarināta akreditācija komersantiem, kas akreditēti tehniskās kontroles veikšanai šobrīd.
Jaunā tehniskās apskates sistēma paredz paplašināt tehnisko apskašu staciju tīklu, tostarp Rīgā paredzot divas vieglo un divas kravas transportlīdzekļu tehniskās apskates stacijas, saglabāt vienotu pakalpojuma cenu un augstu kvalitāti visā Latvijā, mainīt kārtību kā tiks izraudzīti uzņēmumi, kuri veiks tehnisko kontroli.
Pretendents tiesības veikt tehnisko kontroli noteiktā reģionā iegūs atklāta konkursa kārtībā, ko paredzēts izsludināt līdz 2021.gada septembrim. Transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroli valsts tehniskās apskates ietvaros šobrīd Latvijā veic četras CSDD akreditētas sabiedrības - "Auteko & TUV Latvija", "Autests", "Scantest" un "Venttests".