Saeima ceturtdien, 5.novembrī, pirmajā lasījumā atbalstīja grozījumus likumā Par pašvaldībām, kas paredz revīzijas komisiju izveidošanu republikas pilsētu domēs, informē Saeimas Preses dienests.
Revīzijas komisijas, kuru uzdevums būtu pārbaudīt pašvaldības rīcību ar finanšu līdzekļiem un mantu, rosināts izveidot tajās pašvaldībās, kuru administratīvajā teritorijā vēlēšanu izsludināšanas dienā reģistrēti vairāk nekā 100 tūkstoši iedzīvotāju.
Par likumprojekta virzību atbildīgās Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšsēdētājs Sergejs Dolgopolovs iepriekš uzsvēra, ka plānots izveidot darba grupu un viens no tās uzdevumiem būs vērtēt, vai par kritēriju revīzijas komisiju izveidei nebūtu jānosaka domes budžets, nevis iedzīvotāju skaits pilsētā.
Piedāvātās izmaiņas paredz, ka republikas pilsētas domei uz savu pilnvaru termiņu jāizveido revīzijas komisija, kas darbojas saskaņā ar domes apstiprinātu nolikumu.
Grozījumi arī paredz, ka domei jānosaka revīzijas komisijā ievēlējamo locekļu skaits iespēju robežās proporcionāli katras domē pārstāvētās partijas vai vēlētāju apvienības ievēlēto deputātu skaitam. Komisijas locekļu skaits nedrīkstu būt mazāks par trim un lielāks par septiņiem.
Patlaban pašvaldībām nav noteiks obligāts pienākums izveidot revīzijas komisiju, un tas var būt par iemeslu tam, ka pašvaldība pilnībā nevar nodrošināt likumīgu un lietderīgu rīcību ar finanšu līdzekļiem un mantu, likumprojekta anotācijā norāda grozījumu autori.
Pašvaldību likuma grozījumi arī rosināti, lai novērstu situācijas, kad pašvaldībā finanšu revīziju veic audita departaments, kas ir izpildvaras pārziņā, un visiem domē ievēlētajiem politiskajiem spēkiem nav iespējas piekļūt pārbaužu informācijai, uzsver grozījumu autori.
Likumprojekta anotācijā arī teikts, ka ar izmaiņām plānots nodrošināt lielāku pašvaldības paškontroli pār savu rīcību ar finanšu līdzekļiem.