Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja 6. jūlijā devusi zaļo gaismu 25,05 tūkstošu latu vērtai transporta un gājēju plūsmu izpētei saistībā ar gājēju ielas izveidi Tērbatas ielas posmā no Elizabetes līdz Tallinas ielai.
Laikraksts Diena raksta, ka gadījumā, ja Rīgas dome paklausīs savam vicemēram Aināram Šleseram un uzsāks Tērbatas ielas pārveidi par gājēju ielu, tā īstenos jau padomju laikā dzimušo ideju, kuras realizācijai vienmēr traucējuši kādi nelabvēlīgi apstākļi.
Db.lv jau ziņoja, ka arhitekti ir pozitīvi piesardzīgi, vērtējot iespēju pārveidot Tērbatas ielu Rīgā par gājēju ielu. Uzteicama esot jebkura publiskās telpas pilnveidošana, labiekārtošana un pievēršanās kājāmgājējiem, taču līdz galam nav pārliecības, ka tieši Tērbatas iela būtu tam piemērota, izriet no Rīgas arhitekta kolēģijā spriestā
«Tas varēja būt 1986. vai 1987. gads, kad Vecrīgā Torņu iela bija pārveidota gājējiem un mēs redzējām, ka cilvēkiem patīk. Skatījāmies, kuru ielu pilsētā varētu vēl pārveidot, un Arhitektūras pārvaldes secinājums nepārprotami bija par labu tagadējai Tērbatas ielai, jo tajā ir vismazāk transporta, tika pat izstrādāts projekts,» Dienai norāda bijušais pilsētas Izpildkomitejas priekšsēdētājs Alfrēds Rubiks.
Db.lv jau vēstīja, ka šī ideja par kājāmgājēju ielu ir pāris desmitus gadu veca. Lai veicinātu uzņēmējdarbību, aktivitāti pilsētā, šogad to gaismā no jaunu cēlis Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers.
Tajā pat laikā par Vaļņu ielas atdošanu tikai gājējiem, ko rosinājis uzņēmums Linstow Center Managament, domas dalās - vieni teic, ka jau šobrīd tā ir gandrīz gājēju iela, savukārt citi norāda, ka tās attīstībai vajadzētu vēl vairāk līdzekļu, turklāt nav atrisināta stāvvietu problēma Vecrīgā.
Satiksmes un transports lietu komitejas deputātiem bija iebildumi pret izpētei paredzēto summu – tā esot pārāk liela. Rīgas domes Satiksmes departamenta transporta būvju plānošanas pārvaldes priekšnieks Ilgvars Rimša skaidroja, ka šis skaitlis nav ņemts no galvas, bet aptaujāti potenciālie pētnieki (izpildītāju noskaidros iepirkuma konkursā), kas arī devuši šādas aplēses. Kā paraugs izmantots arī jau īstenots pētījums par satiksmes plūsmu ap Centrāltirgu. Savukārt SIA E.Daniševska birojs šogad veiktais izpētes projekts Gājēju ielas izveide Rīgas centrā neesot tieši izmantojams, jo izvērtējis, vai šāda promenāde ir vajadzīga un kura no ielām – Kr. Barona, Brīvības vai Tērbatas - vislabāk izmantojama tikai gājējiem. Turklāt šajā pētījumā satiksmes plūsmas risinājums izskatīts vispārēji, bet ir nepieciešams daudz padziļinātāks, ko paredzēts īstenot 4 – 6 mēnešu laikā.