Katrs piektais jeb 19% ekonomiski aktīvo iedzīvotāju Latvijā pēdējo divu gadu laikā ir izmantojuši finanšu tehnoloģiju uzņēmumu (FinTech) sniegtos pakalpojumus, secināts Latvijas Alternatīvo finanšu pakalpojumu asociācijas (LAFPA) veiktajā pētījumā, kas īstenots sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS.
Galvenais iemesls, kāpēc iedzīvotāji izmantojuši FinTech pakalpojumus, ir tas, ka darījumus var veikt attālināti un nav nepieciešams klātienes kontakts, to kā būtiskāko priekšrocību norādījuši 63% respondentu.
Ja vēl dažus gadus atpakaļ FinTech pakalpojumi Latvijā bija jaunums un iedzīvotāji bija salīdzinoši piesardzīgi pret inovācijām finanšu nozarē, tad šodien redzam, ka arvien vairāk pieaug tā sabiedrības daļa, kas tos aktīvi izmanto. Turklāt prognozēju, ka arī turpmākajos gados ārpusbanku finanšu pakalpojumu segments arvien vairāk nostiprinās savas pozīcijas, piedāvājot klientiem vienkāršākus un ērtākus finanšu pakalpojumus, uzsver LAFPA vadītājs Gints Āboltiņš.
Ekonomiski aktīvie iedzīvotāji, kas ir izmantojuši finanšu tehnoloģiju pakalpojumus, visbiežāk kā galveno iemeslu to izmantošanai norādīja, ka šādā gadījumā nav jāiet uz banku vai nav nepieciešams klātienes kontakts (62,2%). Kā nākamie biežāk norādītie iemesli ir ērtāki digitālie risinājumi (37,6%), kā arī vienkāršāki un vieglāk saprotami pakalpojumi (35,5%).
Salīdzinoši retāk tika minēti šādi iemesli: patīk izmēģināt jaunus un inovatīvus finanšu tehnoloģiju pakalpojumus (21,8%), kvalitatīvāki pakalpojumi par mazākām izmaksām (10,3%), atbalsta jaunu uzņēmumu veidošanos un attīstību (8,6%), labāks klientu apkalpošanas serviss (6,6%).
Pētījumu Latvijas alternatīvo finanšu pakalpojumu asociācija veica sadarbībā ar sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS, kas internetā aptaujāja 679 Latvijas pastāvīgos iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 54 gadiem.