ASV sociālais komunikācijas gigants Facebook vēsta, ka pērn tas pasaules ekonomikai nodrošinājis 227 miljardus dolāru (195,6 miljardus eiro) un 4,5 miljonus darba vietu, liecina pēc uzņēmuma pasūtījuma veiktais auditorfirmas Deloitte&Touche pētījums.
Šajā pētījumā aplūkoti biznesi, kas vietnē Facebook uztur savus kontus, kā arī mobilās aplikācijas un spēles, ko patērētāji spēlē Facebook, un tiek noteikta rezultātā radītā ekonomiskā aktivitāte.
Tāpat pētījumā tiek ņemts vērā pieprasījums pēc ierīcēm un tiešsaistes savienojumu pakalpojumiem, ko rada Facebook.
Piemēram, kad uzņēmums vietnē Facebook reklamē sevi klientiem, daļu no šīs kampaņas rezultātā gūtajiem tirdzniecības ienākumiem iespējams tieši saistīt ar Facebook.
Kad patērētāji pērnā gada vasarā ar Ledus spaiņa izaicinājumu jeb Ice Bucket Challenge ziedoja 100 miljonus dolāru amiotrofās laterālās sklerozes (ALS) pētīšanai un ārstēšanai, Facebook videoreklāmas bija svarīgs faktors, teikts Deloitte&Touche ziņojumā.
Facebook izpilddirektore Šerila Sendberga norāda, ka uzņēmums palīdz radīt jaunu mazo biznesu vilni visās jomās, sākot ar modi un beidzot ar veselīgu dzīvesveidu.
Deloitte&Touche pētījumā arī konstatēts, ka ar 1,35 miljardiem lietotāju Facebook būtu pasaulē otra apdzīvotākā nācija, ja tā būtu valsts.