Neraugoties uz virkni ekonomisku un sociālpolitisku saspīlējumu, patērētāju noskaņojums Eiropā 2015. gada otrajā ceturksnī sasniedzis augstāko indeksu pēdējo piecu gadu laikā – 79, liecina informācijas un mērījumu kompānijas Nielsen pētījums par patērētāju noskaņojumu.
Salīdzinot ar šī gada pirmo ceturksni, otrajā ceturksnī 21 no 32 pētījumā ietvertajām Eiropas valstīm iedzīvotāju apmierinātības indekss ir pieaudzis. Likumsakarīgi, ka optimisms ievērojami samazinājies Grieķijā – salīdzinot ar gada sākumu, tas krities par 12 punktiem, sasniedzot rādītāju 53. Arī Ukrainas iedzīvotāju noskaņojums vēl joprojām ir tālu no optimistiska novērtējuma. Kaut arī salīdzinot ar pirmo ceturksni apmierinātības indekss Ukrainā ir pieaudzis par septiņiem punktiem, sasniedzot 48, līdz robežšķirtnei 100 vēl ļoti tālu.
Optimistiskākā valsts pasaulē vēl joprojām ir Indija, kur indekss pieaudzis vēl par vienu punktu, sasniedzot 131. Savukārt Eiropas valstu vidū līderis ir Dānija ar 112 punktiem – tur, salīdzinot ar gada pirmo ceturksni, optimisms pieaudzis par sešiem punktiem.
Baltijas valstīs apmierinātības indekss gada otrajā ceturksnī ir stabils (par vienu punktu mazāks, nekā gada sākumā). Latvijā tas ir 79, Igaunijā – 82, bet Lietuvā – 83. Vērojams, ka bailes no militāra konflikta kā galveno ikdienas raižu avotu, min retāk visās trīs Baltijas valstīs. Latvijā kā būtiskākais raižu avots izskan veselība (30% respondentu to norādīja kā pirmo vai otro būtiskāko raižu iemeslu) un ikdienas rēķini (18%). Bažas par militāra konflikta draudiem ir trešajā vietā – tās minējuši 17% respondentu. Igaunijā galvenie raižu avoti ir ekonomika (31%), veselība (27%) un izglītība (20%). Kara draudus minējuši 8%. Tāds pats īpatsvars šajā jautājumā redzams arī Lietuvā, kur iedzīvotājus pašlaik galvenokārt uztrauc veselība (42%), izglītība (31%) un darba esamība (24%).
Pētījumā patērētāju noskaņojumu nosaka izmantojot robežšķirtni 100. Indeksa rādītāji virs tās nozīmē optimistiskāku, bet zem – pesimistiskāku attieksmi. Patērētāju apmierinātības indeksu veido trīs galvenie rādītāji – cilvēku prognozes par darba iespējām tuvākā gada laikā, personīgās finanšu situācijas vērtējums tuvāka gada laikā un cilvēku spēja veikt lielākus pirkumus mājsaimniecībai.