Pēdējos gados VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) darbinieku skaits samazinājies par aptuveni tūkstoti, tostarp, pērn par aptuveni 300 cilvēkiem, liecina LDz prezidenta Edvīna Bērziņa teiktais intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā «Rīta panorāma».
Kā norādīja Bērziņš, pirms dažiem gadiem LDz strādājuši aptuveni 12 000 darbinieku, bet pērn šis skaits bija samazinājies līdz aptuveni 11 000.
To izdevies panākt nevis īstenojot matemātiskās atlaišanas, bet gan mainot dažādus procesus uzņēmumā, cita starpā, arvien vairāk ieviešot informācijas tehnoloģiju risinājumus.
Vienlaikus Bērziņš uzsvēra, ka uzņēmumā notiek arī kadru mainība. Pērn uzņēmumu atstājuši 800 cilvēki, piemēram, dodoties pensijā, savukārt klāt nākuši 500 jauni darbinieki. LDz vadītājs norādīja, ka attīstoties tehnoloģijām tuvākajos gados mainīsies dzelzceļnieka profesija.
Pērn LDz arī samazinājis administratīvos izdevumus par 14%, turklāt esot iespējas turpināt izdevumu samazināšanu, veicot darbinieku pārprofilēšanu.
Pērn Latvijas dzelzceļa publiskās lietošanas infrastruktūra tika izmantota, lai pārvadātu 43,8 miljonus tonnu kravu, kas ir par 8,4% mazāk nekā 2016.gadā. Šī gada pirmajā ceturksnī dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs Latvijā samazinājās par 15,4% salīdzinājumā ar 2017.gada attiecīgo periodu un bija 11,898 miljoni tonnu. Pēdējos divos mēnešos VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) pārvadāto kravu apjoms nedaudz pieaudzis, intervijā Latvijas Radio sacīja Bērziņš. Pēc viņa teiktā, aprīlī salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo mēnesi pārvadāto kravu apjoms pieaudzis par 7%, bet maija pirmajā pusē salīdzinājumā ar attiecīgo laika posmu pērn - par 3-4%.
Vienlaikus Bērziņš uzsvēra, ka pērno gadu, kas dažādu ģeopolitisko lēmumu un sankciju dēļ bijis grūts, LDz izdevies noslēgt ar stabiliem un pozitīviem rādītājiem, tostarp, ar 800 000 eiro peļņu pirms nodokļu nomaksas.