Kaut arī dažas nedēļas, kas atlikušas līdz Ziemassvētkiem un Jaunajam gadam, varētu šķist pietiekams laiks, lai nesteidzīgi izvēlētos biznesa partneriem, klientiem, tuviniekiem vai sev pašam kādu dāvaniņu, gan pasta komersanti, gan interenetveikali norāda, ka labāk to būtu izdarīt jau šonedēļ.
Pēckrīzes gados iepirkšanās «krāns tiek atgriezts» decembrī, norāda internetveikala Xnet līdzīpašnieks Mārtiņš Švāns. Mēneša pirmajās dienās, salīdzinot ar novembra vidu, vērojams 50–70% kāpums pārdošanas apjomu ziņā. Nākamajās pāris nedēļās šis skaitlis, salīdzinot ar novembera vidu, varētu uzlēkt pat līdz 100–150%.
Šogad jau novembrī sākām izjust svētku tuvošanos, jo sūtījumu apjoms salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu pieauga par 30%, saka sūtījumu piegādātāja DPD Latvija valdes priekšsēdētājs Ainārs Gilis. Patērētāju optimisms šobrīd nenoliedzami ir jūtams, konstatē arī internetveikala 1a.lv vadītājs Mareks Zuika. Iepriekšējo gadu pieredze liecina, ka masveidīga iepirkšanās sekos pēc 10. decembra, kad cilvēki būs saņēmuši algas un prēmijas. Interesanti, ka iedzīvotāji līdz Ziemassvētkiem mēdz vairāk apdāvināt citus, bet pēc Ziemassvētkiem apdāvina paši sevi, turklāt tam tērējot vairāk līdzekļu nekā citu apdāvināšanai.
«Tracis» parasti sākas ap 10. datumu, kulmināciju sasniedziet pēc 10 dienām, novērojis EKL/LS – pilnvarotā UPS pārstāvja izpilddirektors Valērijs Lappo. Tad uzņēmumi cenšas nokārtot visas lietas, sūtot līgumus, paraugus, ko nav paspējuši nogādāt līdz šim, dāvanas, trostarp, kalendārus un dažādus suvenīrus.
Nākamā nedēļa ir arī pēdējais laiks, kad pasūtīt internetā tās preces, kas ir pieejamas Latvijas un citu Baltijas valstu piegādātāju noliktavās, lai tās nonāktu pie saņēmēja līdz Ziemassvētkiem. Savukārt šī nedēļa ir pēdējais brīdis, lai iegādātos tās preces, kas nāk no citu Eiropas valstu piegādātājiem. Jo, ja pasūtījums tiks atlikts līdz pirmdienai, 10.decembrim, tad visticamāk klients to saņems pēc Ziemassvētkiem vai pēc Jaunā gada, brīdina M. Švāns.