Kopš 1992. gada sarkanās LED gaismas arvien biežāk tika izmantotas bremzēšanas apgaismojumam, kā arī aizmugurējos lukturos. Audi ir pirmais ražotājs, kas ieviesa papildu baltos LED dienas gaismas lukturos - vispirms Audi A8 W12 jau 2004. gadā, pēc tam arī Audi S6, Audi R8 un Audi A5/S5.
Tagad Audi piedāvā pirmos un vienīgos priekšējo gaismu lukturus pasaulē, kuros visu priekšējā apgaismojuma funkciju veikšanai izmantotas LED spuldzes. Papildus dienas apgaismojuma lukturiem šīs funkcijas ietver arī pagrieziena signālus, kā arī priekšējās tuvās un tālās gaismas. Vairākas LED grupas, veido precīzu gaismas starošanu un gaišumu. Katrā priekšējā lukturī ir iestrādāti 54 LED gaismas avoti.
LED tehnoloģiju priekšrocības ir zemais enerģijas patēriņš (50 vati priekšējām tuvajām gaismām, 6 vati priekšējām dienas gaismām), krāsa, kas ir līdzīga dienasgaismai un sniedz lielāku kontrastu un patīkamāku vizuālo izskatu, zemāka voltāža, kompakti izmēri un lielāka dizaina brīvība. Īpaša ES izsniegta atļauja ir ļāvusi ietvert priekšējā apgaismojuma LED tehnoloģiju sērijveida ražošanas procesā ātrāk nekā plānots. Tas ir tāpēc, ka atbilstošā ES regula stāsies spēkā ne ātrāk kā 2008. gadā. Audi ir viens no dalībniekiem darba grupā, kura tika izveidota 2003. gadā, ar mērķi panākt ātrāku atļauju modernizētas un spēcīgas apgaismojuma tehnoloģijas izmantošanai.
Apgaismojuma tehnoloģiju inovācijas bieži tiek balstītas uz jaunu apgaismes avotu izveidi. Halogēna spuldzēm sekoja ksenona priekšējās gaismas, kuras pēc tam tika iestrādātas arī gabarītu un statiskajos pagrieziena lukturos. Pateicoties LED tehnoloģiju straujajai attīstībai, drīz būs iespējams reproducēt tās pašas funkcijas arī šajos pusvadītāja elementos.
Katra apgaismojuma vienību veido korpuss, mikroshēma vai mikroshēmu matrica, plate un radiators. Elektriskie ventilatori nodrošina efektīvu karstuma izkliedēšanu, kā arī atkausē priekšējos lukturus.
LED priekšējie lukturi, kuri nākotnē pēc izvēles būs pieejami Audi R8, ir izveidoti no šādām sastāvdaļām: LED priekšējās tuvās gaismas kā primārā funkcija. To nodrošina divas LED matricas, kuras katra sastāv no četrām LED un brīvas formas reflektoriem. Papildu trīs divu LED matricas, kuras nodrošina apgaismojumu gaismēnu robežzonā un atrodas aiz lēcām. Tām tieši blakus atrodas priekšējās tālās gaismas, kuras veido viena četru LED matrica. 24 baltie dienas apgaismojuma LED ir izvietoti gar priekšējā luktura apakšējo malu.
Pagrieziena signāls ar astoņiem dzeltenas krāsas ļoti spilgtiem LED atrodas priekšējā luktura augšējā stūrī, kur tas savienojas ar dienas gaismas LED un veido rāmi ap priekšējo lukturi.
Audi LED tehnoloģiju koncepcijas pētījumi:
2003. gada sākumā Detriotas autoizstādes laikā Audi pirmo reizi svinīgi prezentēja ekspluatācijai gatavu, plakanas formas LED miglas lukturi Pikes Peak izstādes modelī. Sākotnējā tikai LED tipa spuldzes saturošo priekšējo lukturu koncepcija tika prezentēta Audi Nuvolari quattro modelī Ženēvas autoizstādē tajā pašā gadā, un septembrī Le Mans quattro ar LED priekšējiem lukturiem tika prezentēts Frankfurtes autozistādē. Šajā brīdī priekšējo tuvo lukturu gaismas izkliedēšanas spēja jau atbilda likuma prasībām. Pilnībā funkcionāli LED priekšējie lukturi ar no alumīnija veidotām lēcām tika prezentēti Audi Allroad quattro koncepta automašīnā 2005. gadā. Shooting Brake koncepta automašīna bija aprīkota ar LED tehnoloģijas priekšējiem lukturiem ar bionisku dizainu, kuru forma atgādināja priedes čiekuru. Tā pati sākotnējā ideja šobrīd tiek pārnesta uz jauno Audi R8 sērijveida ražošanas risinājumu. Audi Q7 V12 TDI (Detroita 2007) jau sniedz ieskatu nākošās paaudzes risinājumos.
Audi tehnoloģiju ABC
LED: gaismu izstarojošās diodes. Pusvadītāja gaismas avots, kas izstaro aukstu gaismu ar zemu voltāžu - 3 līdz 4 volti. Revolucionārās, jaunās LED matricas Audi priekšējos lukturos veido 400 lūmenu gaismas plūsmu pie strāvas stipruma 1 A. Šāda gaismas efektivitāte ir tikai LED diodēm.
Lūmens: gaismas plūsmas vienība. Norāda gaismas avota izstarotā gaismas stipruma apmēru.