Mājsaimniecības darbu mobilā lietotne "Partly" piedzīvojusi pārstrādi un pilnībā digitalizējusi procesus.
"Jau pirms gada, ieviešot pirmo versiju, zinājām, ka biznesa modelis būs jāmaina un jāsadarbojas ar uzņēmumiem, nevis individuālā darba veicējiem. Uzņēmumi, kas ikdienā ar to nodarbojas, ir daudz pieejamāki un uzticamāki - neviens negrib nedēļu gaidīt santehniķi, tāpēc aicinājām sadarboties kompānijas, kas sniedz šāda veida pakalpojumus. Šobrīd sadarbojamies ar uzņēmumiem "Rīgas Meistars" un "Telpu uzkopšanas serviss", kas atsaucās manam piedāvājumam," saka Arnis Celitāns, SIA "Partly" līdzdibinātājs.
Vaicāts, vai šajā laikā vērojama pastiprināta interese par iespēju pievienoties platformai, viņš teic, ka regulē šo procesu, jo vēlas, lai esošajiem meistariem būtu gana daudz darba. "Pieaugot darba apjomam, pievienosim vēl citus meistarus. Šāda veida "tirgus plača" risinājumos ir svarīgi, lai abās pusēs būtu līdzsvars. Tāpēc tagad strādājam pie tā, lai būtu vairāk pasūtījumu," norāda A. Celitāns.
Ņemot vērā atsauksmes par lietotnes pirmo versiju, uzņēmums nolēma pārstrādāt to, uzlabojot tādus procesus kā darbu pieteikšana, apstrāde, pieņemšana un norēķināšanās.
"Bija jāiet viens solis atpakaļ, lai dotos divus uz priekšu. Iepriekšējo lietotni nopauzējām, jo produkts nebija tāds, kādu gribējām un kas būtu izmantojams šajā ekonomiskajā stāvoklī," saka A. Celitāns. Šobrīd "Partly" piedāvā uzlabotu klienta pieredzi un intuitīvu dizainu, kā arī pilnveidotu darba sludinājuma ievietošanas un pieņemšanas procesu, tāpat visa naudas aprite ir automātiska un digitāla.
Lielākā daļa pakalpojumu sniedzēju ir uzņēmumi, savukārt atlikusī daļa ir individuālie meistari, kurus uzņēmums ir atlasījis un pārbaudījis. "Esam īpaši strādājuši pie drošības. Meistari ir pārbaudīti, visiem pirms sadarbības uzsākšanas ir jāiziet identitātes kontrole. Neatļaujam pieteikties darbiem, ja nav pārbaudīta identitāte. Līdz ar to, manuprāt, šī ir drošākā platforma, kur pasūtīt šādus darbus - ne tikai Latvijā, bet, visticamāk, arī visā Baltijā. Meistari novērtē, ka var būt droši, ka, aizbraucot uz izsaukumu, saņems savu naudu. Tā viņi pasargā savu laiku un uzlabo naudas plūsmu. Savukārt klientam ir savas patērētāja tiesības, un viņš zina, ka kļūdu gadījumā iespējama atlīdzība. Klients pats lietotnē apstiprina veikto darbu un, ja nav apmierināts, var to noraidīt. Abas puses zina, par kādu summu ir runa, pirms darbs tiek veikts," stāsta A. Celitāns.
"Partly" nestrādā ar skaidru naudu - visi maksājumi ir digitāli. A. Celitāns teic, ka līdz šim sadzīves pakalpojumos privātajā sektorā pārsvarā dominēja skaidra nauda un šī nozare gadiem ilgi digitalizācijas jautājumos iepalika. "Cilvēki daudzās citās jomās jau ir pieraduši pie digitālā un kļūst atvērtāki šāda tipa risinājumiem. Mūsu mērķis ir padarīt mājsaimniecības pakalpojumu vidi caurspīdīgāku un pārskatāmāku. Mēs darām to, ko "Wolt" ēdienu piegādē un "Bolt" transportā - digitalizējam mājsaimniecības nozari," saka A. Celitāns.
"Partly" ieviesis dažādas darbu kategorijas - elektriķa, santehniķa, mēbeļu montāžas, namdara, dažādu remontdarbu, kā arī uzkopšanas darbus. Drīzumā iecerēts ieviest arī dezinfekcijas pakalpojumu. "Piemērojamies šī brīža situācijai un piedāvājam cilvēkiem nepieciešamos pakalpojumus," saka A. Celitāns.
Ārkārtas situācija ir ietekmējusi arī "Partly" darbu. Novērojumi liecina, ka cilvēki ir piesardzīgāki ar naudas tērēšanu, jo neviens nezina, kad stāvoklis normalizēsies. " Cilvēkiem ir vajadzība pēc palīdzības dažādos saimniecības darbos. Visu nevar nopauzēt. Ja mājsaimniecībā nauda ir samazinājusies, lietotnē var justies droši, jo visi maksājumi ir digitāli. Ja kaut kas noiet greizi, var pieteikt atlīdzību, varam arī apturēt maksājumu," saka A. Celitāns.
Klientu vidū ir arī daži namu apsaimniekotāji, kas darbus savās dzīvokļu ēkās uzticējuši "Partly". A. Celitāns cer, ka ar laiku platformu izmantos arī valsts sektors.
Runājot par izaicinājumiem, A. Celitāns teic, ka jaunā lietotne ir tehnoloģiski sarežģītāka, tāpēc nebija viegli to realizēt. "Tehnoloģiski lietotnē ir iestrādātas vairākas funkcijas un procesi, tāpēc galvenais izaicinājums bija panākt to, ka partneri platformu var izmantot esošo klientu apkalpošanai, pielāgot savām vajadzībām un vienlaikus saglabāt klientam būtiskāko - vienkāršību," viņš atklāj.
Uzņēmums nav atmetis plānus piedāvāt šo platformu arī citās valstīs, kur būtu augstāka pirktspēja, bet šos plānus pamatīgi ietekmējuši ceļošanas ierobežojumi. A. Celitāns norāda, ka nav viegli uzsākt nopietnas pārrunas ar potenciālajiem partneriem, netiekoties klātienē. Taču šobrīd ir iespēja "sildīt" kontaktus, lai pēc krīzes varētu ķerties klāt vairs tikai pie formalitātēm. "Komunicēt attālināti ir sarežģītāk. Taču šobrīd strādājam ar dažiem partneriem kaimiņvalstīs un iesaistām mūsu komandā, lai vēlāk viņi varētu pārņemt zināšanas, kas ļaus "Partly" realizēt tajās valstīs," teic A. Celitāns. Līdz tam "Partly" varētu piedāvāt pakalpojumus arī lielākajās Latvijas pilsētās.
Risinājuma pirmo versiju uzņēmums izstrādāja "Startup Wise Guys" akselerācijas programmas laikā. Jaunā risinājuma izstrādei "Partly" piesaistīja Lauku atbalsta dienesta "Leader" programmas atbalstu jaunajiem uzņēmējiem lauku teritorijās.