2015. gadā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) saņēma un sniedza atbildes uz 42 sūdzībām par ūdenssaimniecības un sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojumu sniegšanu.
Salīdzinot ar 2014. gadu, sūdzību skaits ir palielinājies, kas ir skaidrojams ar pakalpojumu lietotāju aktīvāku iesaistīšanos tarifu izvērtēšanas procesā, informē SPRK.
Saistībā ar sadzīves atkritumu apsaimniekošanas nozari SPRK 2015.gadā ir saņemta viena sūdzība, savukārt par ūdenssaimniecības pakalpojumiem - 41.
«Sūdzību skaita palielināšanās ir skaidrojama ar ūdenssaimniecības pakalpojumu lietotāju aktīvāku iesaistīšanos ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifu izvērtēšanas procesā. Viens no veidiem, kā SPRK informē lietotājus par iesniegtajiem tarifu projektiem, ir uzklausīšanas sanāksmju par tarifu projektiem organizēšana. Uzklausīšanas sanāksmes par tarifu projektiem ir nozīmīga tarifu noteikšanas procesa sastāvdaļa, un tās tiek organizētas tajos novados, uz kuriem attiecas tarifu projekti. Uzklausīšanas sanāksmes līdztekus citiem saziņas veidiem (kā sarakste papīra vai elektroniskā veidā) ir papildus iespēja lietotājiem uzdot jautājumus sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam, saņemt skaidrojumus un izteikt priekšlikumus. Dažos gadījumos par vienu un to pašu ūdenssaimniecības pakalpojuma tarifu projektu tika saņemtas vairākas sūdzības,» norāda SPRK Pašvaldību pakalpojumu un dzelzceļa transporta departamenta direktore Agnese Kozlovska, piebilstot, ka par to liecina arī pieaugošais dalībnieku skaits Regulatora organizētajās uzklausīšanas sanāksmēs.
Izskatot 2015.gadā saņemtās sūdzības, 43% (18) gadījumos SPRK iesniedzējiem sniedza skaidrojumus par dažādiem ar ūdenssaimniecības un sadzīves atkritumu apsaimniekošanu nozari saistītiem jautājumiem. 33% (14) gadījumu regulators konstatēja, ka sūdzības nav Regulatora kompetencē, savukārt 21% (9) gadījumu Regulators konstatēja, ka sūdzības ir nepamatotas. No visām saņemtajām sūdzībām tikai viena ir bijusi pamatota. Sūdzībā minētā situācija ir atrisināta.
No juridiskām personām SPRK ir saņēmis sešas sūdzības, savukārt no fiziskām personām – 36.
Regulators ik gadu apkopo informāciju par pakalpojumu lietotāju iesniegtajām sūdzībām. Pārskata mērķis ir sniegt sabiedrisko pakalpojumu lietotājiem un regulējamo nozaru komersantiem apkopotu un izanalizētu informāciju par Regulatoram iesniegtajām ūdenssaimniecības un sadzīves atkritumu apglabāšanas