Pagājušajā gadā automašīnu autogāzes iekārtās investēti 5,5 miljoni latu, savukārt šogad - jau 4,2 miljoni latu, liecina Latvijas gāzes asociācijas dati.
Kopumā pēdējo gadu laikā gan privātpersonas, gan uzņēmumi autogāzes iekārtu uzstādīšanā investējuši desmit miljonus latu, un auugsts iedzīvotāju īpatsvars, kas izvēlas autogāzi, dzīvo reģionos – divas trešdaļas autogāzes uzpildes staciju atrodas ārpus Rīgas.
Patlaban Latvijā ir 180 autogāzes uzpildes stacijas, liecina Latvijas Gāzes asociācijas dati. Pagājušajā gadā sašķidrinātās gāzes mazumtirdzniecības apgrozījums pērn bija 24,8 miljoni latu.
Kā liecina dati, gāzes iekārtas ir uzstādītes 6,2% jeb 44,2 tūkstošiem auto Latvijā, kas, salīdzinot ar 2011. gadu, ir par 59% vairāk.
Piektdien autogāzes cena Latvijas propāna gāzes uzpildes stacijā ir 0,394 lati.
Ja cena tiks paaugstināta pēc akcīzes nodokļa paaugstināšanas kaut vai 1,5 santīmu apmērā, piemēram, Baltic Taxi tas radīs papildus 30 tūkstošu latu izdevumus.
Kā liecina asociācijas dati, patlaban divas trešdaļas no visām autogāzes stacijām atrodas reģionos, jo tā ir būtiska tiem iedzīvotājiem, kas brauc tālus maršrutus.
Kā liecina pašreizējie dati par degvielas patēriņu, benzīna lietošanas apjomi strauji krītas, dīzeļdegviela nemainās, bet autogāzes patēriņš strauji aug.
EM priekšlikums ir bez jebkāda pamatojuma un jebkāds paaugstinājums ir kritisks nozarei, norāda asociācijas pārstāvji, piebilstot, ka pēc paaugstinājuma mainīsies arī eksportējošo uzņēmumu ieņēmumi.LGA vadītājs Valdis Bergs. Portālam db.lv viņš uzsvēra, ka, ja cels nodokli, pieaugs kontrabandas apjomi.
Tādējādi divas nedēļas tiks vākti paraksti pret nodokļa palielināšanu, un šajā laikā nepieciešams savākt 10 tūkstošus parakstu
Latvijas gāzes asociācijā apvienojušies astoņi nozīmīgākie autogāzes mazumtirdzniecības uzņēmumi Latvijā, kas pārstāv 70% no kopējās tirgus daļas. Pērn sašķidrinātās naftas gāzes nozares kopējais apgrozījums bija vairāk nekā 70 miljoni latu, tai skaitā autogāzei – 24,8 miljoni latu, savukārt nodokļos tika veikti maksājumi vairāk nekā 10 miljonu latu apmērā.
Latvijas Gāzes asociācija (LGA), kas izrāda ievērojamu pretestību pret Ekonomikas ministrijas (EM) priekšlikumu palielināt akcīzes nodokli autogāzei, no 2. septembra uzsāks parakstu vākšanu, lai apturētu šī priekšlikuma tālāku virzību, informē asociācijas pārstāvji.
«Ja citās Eiropas Savienības valstīs nodokļu politika ir instruments, lai veicinātu autogāzes kā videi draudzīgāka degvielas patēriņa izplatību, tad Latvija, paceļot akcīzes nodokli, plāno panākt pretēju efektu,» pauž LGA vadītājs Valdis Bergs.
«Svarīgs ir ne tikai vides, bet arī ekonomiskais aspekts – pēc krīzes gan mājsaimniecības, gan uzņēmēji, meklējot iespējas samazināt savus izdevumus, veica lielas investīcijas autogāzes iekārtu uzstādīšanā, kas sadārdzina kopējo pakalpojuma cenu. Ir skaidri redzams, ka EM nav veikusi nopietnu analīzi par sava priekšlikuma ietekmi uz patērētājiem, kā arī sekām, ko tas atstās uz autogāzes nozares kopējo attīstību Latvijā,» uzsvēra V. Bergs.
Asociācijā apvienojušies astoņi autogāzes mazumtirdzniecības uzņēmumi Latvijā, kas pārstāv 70% no kopējās tirgus daļas.
Finanšu ministrija (FM) aprēķinājusi, ka autogāzes cena pēc nodokļa paaugstināšanas nepieaugs vairāk kā par 1,5 santīmiem.
Latvijas autogāzes tirgus ik gadu pieaug, un līdz ar to palielinās arī spēlētāju skaits un konkurence. Patlaban Latvijā ar gāzi darbināmi ir 6,2% automašīnu jeb 44 tūkstoši.
Saskaņā ar LGA datiem, vidēji autogāzes iekārta sevi atpelna 2- 3 gadu laikā, un pārsvarā tiek izvēlēta «vidējās klases» asutomašīnās. Iekārtas vidējā cena ir 520 lati.