Covid-19 pandēmijas stresa testu vairums mēbeļu tirgotāju ir sekmīgi nokārtojuši un pat spējuši šajā laikā būtiski paaugstināt savus pārdošanas apjomus, kaut arī ierobežojumu laikā potenciālajiem pircējiem salonus klātienē apmeklēt nebija iespējams.
To liecina Latvijas Mēbeļu ražotāju asociācijas pētījums par mēbeļu tirdzniecību pēdējo triju gadu laikā. Pandēmija ir būtiski mainījusi tirdzniecības kanālus, jo līdz tam mēbeles atšķirībā, piemēram, no sadzīves tehnikas nebūt nebija populārāko interneta tirdzniecības preču pulkā. Latvijā un ne tikai daudzi mēbeļu saloni bija bez internetveikaliem, bet Covid -19 ietekmē tādi ir izveidoti un tiem, kuriem tādi jau bija, ir pilnveidota to darbība. Sagaidāms, ka arī mēbeļu tirdzniecībā internetveikali turpinās attīstīties un spēlēt būtisku lomu, neskatoties uz to, ka mēbeles daudzu potenciālo pircēju skatījumā nav nopērkamas, tikai redzot bildīti ekrānā.
Tirdzniecība - spogulis ražotājiem
"Mēbeļu ražotāju asociācijas Latvijā pētījums par situāciju mēbeļu tirdzniecības jomā (nozares pasūtījumā ekspertes Evitas Saulītes analizēta un ar 2019./2020. gada datiem salīdzināta 69 mēbeļu tirgotāju darbība) apliecina pandēmijas un ar to saistīto tirdzniecības ierobežojumu ietekmi uz mēbeļu tirgotāju darbību. Tomēr, neskatoties uz to, ir tirgotāji, kuri divos gados būtiski palielinājuši apgrozījumu. Līdzīgi kā mēbeļu ražotāji, arī tirgotāji spējuši pielāgoties jaunajiem apstākļiem, ne tikai turpinot uzņēmējdarbību, bet pat būtiski kāpinot apgrozījumu. Šeit jāatzīmē internetveikalu nozīme – ievērojamākie darbības izaugsmes rādītāji ir kompānijām, kam vai nu ir bijuši, vai arī ir izveidoti internetveikali. Jāpiebilst, ka iespēja iegādāties preces attālināti saglabājusies kā patērētāju ieradums arī pašlaik," skaidro Mēbeļu ražotāju asociācijas Latvijā izpilddirektore Ieva Erele. Viņa uzsver, ka mēbeļu ražošana Latvijā ir cieši saistīta ar tirdzniecību. Tirdzniecība ir tilts pie patērētājiem, klientiem, un vienlīdz svarīgi ir palūkoties, kas notiek un noticis mēbeļu tirdzniecībā šajā laikā.
Visu rakstu lasi 13.decembra žurnālā Dienas Bizness!
ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!