Kravas automobiļu ražotājs Scania pašlaik Zviedrijā tiek uzskatīts par vienu no sociāli atbildīgākajiem uzņēmumiem, kurā īpaša vērtība tiek piešķirta kompānijas darbiniekiem. Tomēr Scania nav pievērsusies darbinieku labsajūtas paaugstināšanai «labdarības nolūkos», bet, lai ievērojami paaugstinātu darba ražīgumu, stāstīja Scania pārstāvis.
«Scania pašlaik nav noteikta kāda korporatīvās sociālās atbildības (corporate social responsibility (CSR)) politika, drīzāk kompānija darbojas, saskaņā ar vērtībām, kas izveidojušās ilgu kompānijas darbības gadu laikā», norādīja Scania pārstāvis.
«Tas, ka motivēti darbinieki paaugstina kompānijas produktivitāti ir acīmredzams fakts. Piemēram, tādas aktivitātes kā veselības centra izveide, kurā darbinieki var apmeklēt dažādas sporta nodarbības, kā arī iespēja darbiniekiem un viņu ģimenēm kompānijas teritorijā apmeklēt ārstu, netiek veiktas labdarbības nolūkos,» norādīja Scania pārstāvis, skaidrojot, ka darbinieku labsajūta ir tieši saistīta ar kompānijas produktivitāti. Pašlaik visā pasaulē Scania strādā 37 tūkstoši darbinieku.
No 1990. gada, kad kompānija pastiprināti pievērsās darbinieku labsajūtas uzlabošanai, līdz 2010. gadam uzņēmumā strādājošie darbā ir ieradušies daudz biežāk un ir mazāk kavējuši darbu veselības problēmu dēļ. Tā saucamā «darba apmeklētība» kopš deviņdesmito gadu sākuma līdz pērnajam gadam Scania ir pieaugusi no 90,5% līdz 96,7%. Savukārt ik par procentu palielinoties darba laikam, kurā uzņēmumā strādājošais nav ieradies darbā, kompānija zaudētu arī 75 miljonus Zviedrijas kronu (aptuveni astoņi miljoni eiro) gadā. Tādējādi kompānijai ir izdevies «ietaupīt» vairākus miljonus eiro.