Prestižajā komerctransporta segmentā virs 16 tonnām pērn reģistrētas 979 vienības, kas ir par 27% mazāk nekā 2013. gadā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Kravas auto tirgotāji pagaidām skeptiski raugās arī uz 2015. gada rezultātiem. Stagnācija Eiropā, Euro 6 atgāzu normatīvu ieviešana, Krievijas sankciju ietekme uz starptautiskajiem pārvadājumiem, kā arī ieilgušais Krievijas – Ukrainas konflikts ir lielākie cēloņi, kas 2014. gadā kavēja pārvadājumu biznesu, attiecīgi iedragājot kravas automašīnu tirdzniecību. 2014. gada pirmie trīs mēneši bija ļoti pozitīvi, kas izskaidrojams ar 2013. gada nogalē pasūtītajiem un 2014. gada sākumā piegādātājiem pēdējiem Euro 5 kravas auto. Turpretim sākot no aprīļa beigām, kad tirdzniecībā nonāca salīdzinoši dārgākie Euro 6 kravas auto, reģistrācijas apjomi pret 2013. gadu samazinājās par 50%, un šāda tendence saglabājās līdz gada beigām. Populārāko zīmolu secība kravas automobiļu tirgū virs 16 t nav mainījusies – Volvo joprojām ir izteikts līderis, tam seko Scania, Mercedes Benz un DAF.
Tomēr jāsecina, ka spēku samēri ir nedaudz mainījušies, jo pērn Volvo un DAF katrs zaudēja ievērojamu tirgus daļu, turpretim zviedru Scania, pat neraugoties uz nelabvēlīgo tirgus situāciju, pamanījās tirgus daļu izaudzēt līdz 26,8%. Populārākie vilcēji 2014. gadā bija Volvo FH, Scania R-series un Mercedes Benz Actros, kas kopā veidoja 637 reģistrētas vienības jeb 59% no visiem reģistrētajiem komercautomobiļiem ar pilnu masu virs 16 tonnām.
Visu rakstu Šaubas un neziņa turpina pieaugt lasiet 12. februāra laikrakstā Dienas Bizness.