NATO vajadzībām jau ilgāku laiku tiek pirktas Latvijā ražotas degvielas kannas un Defense Logistics vadītājs sola, ka tiks iegādāta arī Balticovo olu testa partija, savukārt citādā ziņā Latvijas eksports uz ASV amerikāņiem ir maz interesants, intervijā Bizness un Baltija (Бизнес&Балтия) pauda Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) vadītājs Andris Ozols.
Skandināvijas tirgus Latvijai ir izdevīgāks, jo zviedri vien Latvijas ekonomikā ir ieguldījuši 20% no visām kopējām investīcijām, savukārt ASV – vien 1,4% no kopējām investīcijām, kas veiktas Latvijā, norādīja A. Ozols.
Latvijas ekonomikas trīs vaļi ir kokapstrāde, metālapstrāde un pārtikas ražošana, kas ASV nav visai interesantas nozares. Piemēram, kokapstrādes produkcijas gadījumā eksportu uz ASV būtiski sadārdzina loģistikas izmaksas, skaidroja A. Ozols.
Taču ASV tirdzniecības kompānijām ir interese izvietot Latvijā noliktavas un šeit glabāt produkcijas rezerves, lai 24 stundu laikā varētu nodrošināt piegādes Minskai, Kijevai un Maskavai, stāstīja A. Ozols. LIAA vadītājs arī atzina, ka tā nav vien tikai interese, bet jau reāli projekti, kuru virzību ietekmējusi kompāniju vēlme mazināt riskus, kas radušies līdz ar krīzi Ukrainā.
No citas puses – vairākas krievu un ukraiņu kompānijas pašreizējās krīzes ietekmē izvēlas daļu savu aktīvu glabāt Latvijā. Šādu soli spērušas, piemēram, viesnīcas Pullman un Mercure, norāda A. Ozols. Latvijai Krievijas tirgus vēl aizvien ir ļoti pievilcīgs. «Ja Krievija ir mūsu otrs lielākais tirdzniecības partneris, tad pārdot tur pēc iespējas vairāk produktu ir mūsu interesēs,» pauda A. Ozols.