Rīt Odesā (Ukraina) eksperti konferencē runās par kravu pārvadājumu attīstību virzienā Baltijas jūra – Melnās jūra, izmantojot konteinervilciena Zubr iespējas.
Iesaistīto valstu pārstāvji sneigs datus par pārvadājumu apjomiem un tendencēm šajā virzienā. Tiks apspriesta kopējā projekta realizācija, piesaistot papildu kravas no/uz Turciju un Skandināviju konteinervilciena Zubr maršrutam. Iecerēts arī vienoties par kopīgu informācijas modeli, popularizējot Zubr starptautiskajos forumos un izstādēs.
Eksperti apspriedīs arī tehniskos risinājumus un partnerību, apstrādājot konteinerkravas Baltijas un Melnās jūras ostās, un nogādājot tās uz Turciju vai Skandināviju, kā arī faktorus, kas ietekmē šo kravu plūsmas apjomu.
Jāpiebilst, ka konteinervilciens Zubr ir izveidots, lai savienotu Melno jūru ar Baltijas jūru, nodrošinot konkurētspējīgus konteinerpārvadājumus pa dzelzceļu. Šobrīd kravas kursē tikai starp Latviju un Baltkrieviju. Turcijas galvenais tirdzniecības partneris ir Eiropas Savienība, tādēļ Turcijai ir nopietna interese kravu piegādēm Ziemeļeiropas virzienā. «Pēc konferences Ukrainā paredzēts prezentācijas pasākums Turcijā, uz kuru Turcijas Transporta ministrija ir apņēmusies aicināt valsts ietekmīgākos ražotājus un kravu ekspeditorus,» norāda Satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups.