Šogad veikti vairāki būtiski uzlabojumi obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) sistēmā, ieskaitot ekspertīzes veikšanas procedūras vienkāršošanu, sodu par braukšanu bez OCTA palielināšanu, kā arī Bonus-malus sistēmas pilnīga automatizācija.
2009. gada vidū stājās spēkā izmaiņas likumdošanā, kas vienkāršo ekspertīžu veikšanu, proti, ja cietušā transportlīdzekļa īpašnieks un apdrošinātājs savā starpā vienojas par servisu, kurā veikt remontdarbus, tad nav vajadzīgs sertificētā eksperta apstiprināts zaudējuma aprēķins. Apdrošinātājs drīkstēs atlīdzināt zaudējumus, apmaksājot servisa bojājumu novēršanas tāmi. No šīm izmaiņām lielākie ieguvēji ir transportlīdzekļu īpašnieki, kas ceļu satiksmes negadījumā cietušajam transportlīdzeklim daudz ātrāk varēs uzsākt remontdarbus servisā.
Pērnā gada beigās un šī gada sākumā palielinoties neapdrošinātu auto izraisīto ceļu satiksmes negadījumu īpatsvaram, tika palielināti administratīvie sodi par braukšanu bez OCTA, kas šobrīd ir 60 – 80 lati. Jāmin gan, ka lielākais sods šādiem transportlīdzekļu īpašniekiem ir izraisīta negadījuma rezultātā atlīdzināt visus zaudējumus OCTA garantijas fondam par izmaksātajām atlīdzībām ceļu satiksmes negadījumā cietušajiem. Šogad vien deviņos mēnešos piestādītās regresa prasības par izmaksām no OCTA garantijas fonda veido 1.5 miljonus latu.
Kopš likumdošanas izmaiņām 2008. gada jūnijā, kas atļauj autovadītājiem nevadāt līdzi OCTA polises oriģinālu, bet Ceļu policija OCTA esamību pārbauda pēc datubāzes, šogad ievērojami pieaudzis OCTA e-polises īpatsvars no kopējā noslēgto līgumu skaita. Gada laikā e-polišu skaits pieaudzis 3.5 reizes. Tas norāda uz autoīpašnieku paradumu pakāpenisku maiņu, ar vien vairāk uzticoties OCTA līguma slēgšanai tiešsaistes režīmā internetā nevis klātienē apdrošinātāja filiālēs.
Jau no šī gada septembra transportlīdzekļu īpašnieku ērtībām OCTA apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēma Bonus–malus būtiski pilnveidota. Būtiskākās priekšrocības: izmaiņu rezultātā sistēma darbosies autonomi - transportlīdzekļu īpašniekiem vairs nav jāraksta iesniegumu apdrošinātājiem par riska klašu pārcelšanu (ja tiek iegādāts jauns transportlīdzeklis vai pārdots iepriekšējais), kā arī viena īpašnieka vairākiem vienas kategorijas transportlīdzekļiem ir viena un tā pati riska klase.